Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    TAnu.se
    Gäst

    Välkomna till sista deltävlingen med TAnu.se i Karlskoga 10/8!

    Hej och varmt välkomna till vår sista deltävling för TAnu.se på Karlskoga motorstadion den 10 Augusti!
    Just nu så har vi ett riktigt bra sista minuten erbjudande till er på GTIklubben för att prova tävla i Time Attack!
    Läs mer om detta längre ner.

    Efter vårt mest actionfyllda år hittills så kan vi stolt presentera att alla våra förare som är med och tävlar i 2014 års mästerskap kommer bli inbjudna på en fartfylld dag med oss för att se STCC på Solvalla den 6 September.


    Anmälan är fortfarande öppen, så kom och tävla, kör trackday eller varför inte testa på våra nybörjarpass med erfarna förare som ger goda råd!
    Vi ser fram emot en lika värdig säsongsavslutning som förra året med massa roliga bilar på plats.


    Filmen från vår senaste långhelg på Mantorp Park ligger uppe för beskådan:



    Regler och mer info återfinns här:
    http://timeattacknu.se/2014/07/2710/


    Se till att att anmäla er nu för att få del av våra rabbaterade priser:


    NYBÖRJARE (1100:-, -10% rabatt vid anmälan innan Måndag, 4 aug:
    Kör under “Club-passen” med lugnare tempo, samt få tips av Sveriges historiskt mest vinstrika TA-förare och serieledare även 2014 Peter Wärhner (Porsche 996 GT3, Club Challenge) och Robin Antonsson (Toyota Supra, Pro).
    De tar hand om er direkt efter förarmöte, och ger pep-talks under dagen med stor tillgänglighet i depån för er skull.
    Dessa herrar har över 30 års kombinerad erfarenhet av bankörning, och kan knepen för att utveckla din körning. Handplockade av oss för deras pedagogiska förmåga och entusiasm för att sprida kärleken för bankörning.
    Perfekt för dig eller din vän som aldrig kört bana innan under trygga former!


    - -


    TRACKDAY – (1100:-, -10% rabatt vid anmälan innan Måndag, 4 aug):
    Ni tilldelas en grupp efter er körvana/bil, går att föranmäla innan.
    En dag med lagom mycket körning kontinuerligt för att verkligen motionera er själva och bilen, samt insupa atmosfären av Svensk Time Attack på sitt bästa humör.
    TAnu.se är stolta över att alltid ha väldigt hög Säkerhet/Rescue på alla våra event, långt högre än den genomsnittliga trackday-arrangören!


    - -


    “TÄVLA I TIME ATTACK” Just nu så får den första anmälda föraren från klubben ett rabatterat pris för att komma och testa på att tävla i Time Attack. 2000:- Först till kvarn gäller!
    Vilkor: Vi vill att du under dagen tar lite kort och anteckningar för att sedan skicka en resumé av din upplevelse till oss som vi sedan kan publicera på vår hemsida etc.

    (Därefter 2800:- per anmäld förare. Transponder och tidtagning hela dagen, medverkan i tävlingen baserat på däck/teknisk spec.)
    Kontakta oss gärna direkt för hjälp med vilken klass DU hör hemma i på tel nedan eller mail till: tech@timeattacknu.se



    - -



    DIVERSE KOSTNADER:
    Boende i stuga vid banan: 250:-/natt (Begränsat med platser, kontakta oss direkt på pontus@timeattacknu.se).
    Garagebox: 800+moms/dygn
    SMA-licens med personförsäkring: 150:-/dag (Hela säsongen 400:-).
    Dagens lunch serveras i Restaurangen: 85:-


    - -


    Har du frågor eller vill anmäla dig så hör av dig på:


    Mikael (0738121190 , mikael@superiorimports.se)
    Robin (0707592150 , timeattack@live.se)
    Pontus (0702552384 , pontus@superiorimports.se)


    Regler & Tekniska frågor: Robin (0707592150 , timeattack@live.se)

  2. #2
    TAnu.se
    Gäst
    Ingen som känner sig manad? Kan bli så att Henrik från klubben tar hem segern i "Club-klassen"!

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Om jag inte kommer iväg till Sviestad kanske det kan bli en trip till Karlskoga.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  4. #4
    TAnu.se
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Om jag inte kommer iväg till Sviestad kanske det kan bli en trip till Karlskoga.
    Du är varmt välkommen. Ring in din anmälan för säkerhets skull om det blir aktuellt.

    Namn:  Solvalla-750x500.jpg
Visningar: 199
Storlek:  195.8 KB

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    Så där, phew vilken dag. Då har man gjort sitt bästa för att representera VWCS i Timeattacknu.se tävlingen. Så här i efterhand borde jag ju givetvis burit upp wvcs logga. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg

    Börjar med en sen rapportering av Mantorp. Jag anade redan innan att det skulle bli tufft, med tanke på den högre snittfarten på Mantorp jämfört med Kinnekulle. Det var också min första dag på Mantorp och bromsarna var inte 100%. Skakningar och dubbeltramp i slutet av långrakan sänkte förtroendet.

    Kval 1.
    Min främste konkurrent Andreas satte 1:39.592 direkt i första kvalet. Då var jag riktigt nöjd med 1:40.320. Övriga var ca sekunden efter.
    Kval 2.
    Andreas behöll ledningen. Jag förbättrade till 1:40.117. Per satte 1:40.743 och började hota.
    Final.
    Nu gäller det att sätta en ny snabbaste tid.
    Såg att det blinkade till 1:40 blankt i Racechrono appen. Skulle det räcka?
    Andreas 1:40.007 1:40.007
    Henrik 1:40.043 + 0.036
    Per 1:40.241 + 0.234

    Sjukt jämt !! Och sjukt kul. Var väldigt nöjd med andraplatsen. Bild från Mantorp tagen av Steffens photo.
    Namn:  10527823_648195951954874_5350589869598999711_n.jpg
Visningar: 114
Storlek:  57.5 KB


    Kalskoga Gelleråsen.
    Första dagen på Gelleråsen. Nu hade jag bytt till nya standardskivor, ny bromsvätska, nya slangar och nya carbotech xp8. Ah vilken skillnad. Jämn och fin bromsverkan efter lite uppvärmning. Förtroendet på topp. Dock strulade dagen för mig.

    Kval 1.
    Satte 1:21.826. Bromsarna fungerade perfekt. Åkte och tankade och upptäckte ett märkligt skrapljud vänster fram. Var det problem med bromsarna igen trots alla byten?
    Tuning heat 1.
    Ännu mer skrapljud, fick avbryta direkt. Något stämmer inte. Vänster framhjul höll på att trilla av trots momentdragning !! Inga fler övningsvarv detta heatet alltså. Dock lätt åtgärdat.
    Kval 2. Nu funkade allt bra igen. Förtroende på topp igen. Sänkte lufttrycket. Dock ingen förbättring av tiderna. Samtidigt passade Per på att kliva förbi med en bättre tid, samt att en Cayman R gjorde intåg med en ännu bättre tid förstås. Jag låg trea hittills. Andreas stannade på 1:22.
    Tuning heat 2.
    Med avspolade hjul efter ett naturbesök kan man säga och ytterligare sänkt lufttryck så skulle man finslipa spåret. Men hur jag än vred och vände så lös det alltid rött +0,7 till +1,2 sekunder i racechronoappen (rekommenderas). För lite luft i däcken?
    Final.
    Fick låna lite luft av en medtävlande. 0,25 bar in i båda framhjulen. Vilken skillnad! Gröna siffror direkt. Minus -0,4 sekunder. Det räckte till en andraplats för dagen. Att 0.25 bar kan ge sådant resultat. Ökade från ca 2.4 till 2.65 tror jag. Återigen, otroligt jämt. Med rätt däcktryck och fler övningsvarv så..

    Fredrik 1:20.839
    Henrik 1:21.483
    Per 1:21.523
    Andreas 1:22.408
    Gabriella 1:23.464

    Nu är det inte sammanställt ännu, men jag tror att detta leder till seger i totalsammanställningen för Club klassen vilket borde innebära Volkswagen i topp . Vi får avvakta slutresultatet.

    Måste säga att själva konceptet Timeattack är otroligt kul. Det är roligare att sätta ett snabbt varv än att köra om, eller bli omkörd. Bilen har fungerat över förväntan om man bortser från egenproducerat strul.

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Lars johansson
    Ort
    Insjön
    Inlägg
    473
    Får gratulera ☺

Liknande ämnen

  1. Video från Time Attack Festival 2014! (TAnu.se)
    Av TAnu.se i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-07-15, 01:15
  2. Gelleråsen - Karlskoga 15/9
    Av J.L i forum Träffar
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-09-20, 19:14
  3. Bilträff i Bollnäs 20/8-11 18:00! Välkomna!
    Av NIKKELICIOUS i forum Träffar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-31, 17:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin