Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Hammarby Sjöstad
    Gäst
    Varit med om något konstigt med serviceindikationen idag.

    Fick tillbaka bilen efter bl.a. byte av klimatanläggning idag. Haft inne hos VW Stockholm. Efter detta så lämnade jag in bilen hos BSR för steg 1 och oljebyte.

    När jag startade bilen efter chippningen så indikerar bilen helt plötsligt att service behöver genomföras om 8 dagar. Tyvärr är jag inte säker på om den texten kom upp efter att jag hämtat bilen hos VW Stockholm eller först efter BSR.

    En första indikation som säger att det är dags för service om bara 8 dagar låter konstigt tycker jag (bilen har gått 4200 mil och servades runt 3000 senast) Kan det vara något som påverkats av trim eller oljebyte?
    Senast redigerad av Hammarby Sjöstad den 2014-07-04 klockan 20:13. Anledning: 9

  2. #2
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Är det ungefär 24 månader sedan den servades senast? Då tar väl tidsintervallet över oavsett körsträcka när den är inställd på Longlife service (inte 1500 mils intervall).

    Eftersom du ha gjort ett olja/filter byte kan man ju nolla indikatorn och skriva i serviceboken (BSR leverantören). Lämpligen genomför man övriga servicepunkter som står i serviceboken ......

    Min fd GTI uppdaterades med BSR/PPC 3 och det rörde inte till något avseende övriga inställningar.

    /Peter

    PS Har för mig att den går över till 1500 mils intervall om man nollställer via MFD.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #3
    Hammarby Sjöstad
    Gäst
    Nä det är klart mindre tid än 24 månader. Men har bokat service nästa vecka. Får undersöka lite närmare då.

  4. #4
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Ja. de behöver i alla fall inte byta olja igen...... Bättre att serva för ofta än för sällan!
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #5
    Hammarby Sjöstad
    Gäst
    Service utförd så nu är allt lugnt. Var bara en slump att servicelampan tändes efter trimmningen verkar det som.

Liknande ämnen

  1. Golf GTI Edition 35
    Av frazer i forum VW-forum
    Svar: 373
    Senaste inlägg: 2016-03-10, 08:18
  2. Golf GTI Edition 35 - Oryxweiss
    Av Hamburger SV i forum Projektforum
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2014-03-28, 16:52
  3. Försäkring Golf GTI 35 edition
    Av Hamburger SV i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-03-05, 15:55
  4. Chippa GTI Edition 35
    Av Orabidoo i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-07, 14:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin