Sidan 6 av 8 FörstaFörsta ... 345678 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 160
  1. #101

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Har varit inne för 97BP. Allt var i sin ordning. Är det inte i sin ordning så kan det vara orsak till märkliga och svårspårade elfel.

  2. #102

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 408
    snart 600 mil sedan 8 Februari o 0,49 Med dubbdäck

  3. #103

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Nu har vi haft bilen i snart en månad. Helt klart nöjda hittills. Lite småbuggig mjukvara som förhoppningsvis fixas allteftersom samt lite problem med dynaudio (se annan tråd).

    På lördag ger vi oss av på en 3 veckors Europasemester med den. Har jag tid, ork och lust kanske jag skriver någon slags recension efter resan.

    Ska försöka ta mig förbi MTM i Wettstetten under resans gång. De har fortfarande inte trim till GTR:en, så jag tänkte elda på dom lite med mitt besök.



    Bilen är folierad i mintgrön (svart tak och backspeglar). Kommer en video på folieringen så småningom.

  4. #104
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Nu har vi haft bilen i snart en månad.
    Bilen är folierad i mintgrön
    Grattis till nya bilen, härlig nyans med folieringen, ett bra lackskydd dessutom.

    Glöm inte att utnyttja ditt gratis medlemskap i klubben.

    Ha en härlig semester!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  5. #105

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    .....
    Senast redigerad av Marcus den 2018-01-02 klockan 15:19.

  6. #106

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Grattis till nya bilen, härlig nyans med folieringen, ett bra lackskydd dessutom.

    Glöm inte att utnyttja ditt gratis medlemskap i klubben.

    Ha en härlig semester!
    Tack!

    Ja, precis. Det var hela poängen med folieringen (lackskydd), annan färg var bara en bonus.

    Huven och främre stötfångare har dubbelt lager folie och sen sitter det en transparent skyddsfilm över främre strålkastarna.

  7. #107

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    243
    Jag kom också just tillbaks efter en liten tur på kontinenten. I år under fyra veckor blev det 6582 km -slog 2008 år rekordet som bara va 6402 km. Vanligtvis brukar det vara strax under 6000 km. Bilen hade innan resan gått 4580 km så nu har den gått mer de senaste 4 veckorna än va den gjorde från att jag köpte den i november förra året. Håller med Marcus att det nya chassit är trevligare än det förra Passat chassit (hade tidigare en 2011) och denna B8 går mycket bättre på vägen, förvisso har jag nu 18 fälgar mot tidigare 17 samt nu sportchassi. Märkte också att förbrukningen sjönk efter några dgr med ej svensk diesel.
    Jag har dock lite att klaga på - inrednings knäppningar och gnek. Har lokaliserat några grejer som jag fixat tex handskfacket, list runt vänster diskant, justerat främre passagerardörr, yttre blanka lister som möter varandra framför backspegeln förardörr men det är fortfarande några ljud som ibland stör. I övrigt är ju bilen kanon tyst.
    Sen fick jag ett rejält dörruppslag vid Como sjön, men fick tag på en "Robban" hos Smartrepair Globen Stockholm som trollade bort bucklan för 1000 kr - klart värt, rekommenderas.

    Fråga; har 150 Tdi - fwd - DSG6 och upplever att det ibland smäller vid nedväxlingar från 3an till 2an, särskilt vid lite högre varv när man vill motorbromsa mer på tex Alpernas slingervägar nedåt, är det normalt?

    Annars tyckte jag att DSG i sportläge var perfekt på slingervägarna, både uppåt och nedåt.

    /O

  8. #108

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Håller med om att S-läget är bra och att föredra på passvägar. Några smällar vid nedväxlingar har jag inte märkt.

  9. #109

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Om det kan vara intressant för någon som fungerar på Passat så kan jag meddela att i bagaget hade jag två fullstora resväskor, en dubbelbarnvagn med tillbehör, en resesäng med tillhörande madrass, en ryggsäck, en stor typ hockeytrunk, en mindre mjuk kylväska, en kameraväska, tre paket blöjor med mera smått och gott. Allt gick in under insynsskyddet. Knappt jag trodde det var sant

  10. #110

    Reg.datum
    apr 2016
    Namn
    John Lindbäck
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    11
    Har en 2016 GTS som jag endast hunnit köra 220 mil med, men jag är mer än nöjd än så länge. Tog det mesta i utrustningsväg förutom Safe Tech paketet. DCC fungerar utmärkt, även DSG suverän. Hade tidigare 2011 Skoda Octavia TDI 140 hk 4WD, Passaten drar betydligt mindre bränsle trots 100 hk mera.


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  11. #111

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    243
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Om det kan vara intressant för någon som fungerar på Passat så kan jag meddela att i bagaget hade jag två fullstora resväskor, en dubbelbarnvagn med tillbehör, en resesäng med tillhörande madrass, en ryggsäck, en stor typ hockeytrunk, en mindre mjuk kylväska, en kameraväska, tre paket blöjor med mera smått och gott. Allt gick in under insynsskyddet. Knappt jag trodde det var sant
    Fick ni plats med "dricka" från norra Tyskland också? Vi är bara 2st numera när vi åker (en unge va hemma och jobbade och den andra flög ned till Sardinien och va med oss en vecka sen flög han hem) så vi fick plats med en hel del dricka...

  12. #112

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Vi fick med oss en hel del drickbart också, men inte under insynsskyddet Det finns massor med utrymmen att utnyttja även i kupén ...så kan man ju lasta ut till tak där bak.

  13. #113

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    .....
    Senast redigerad av Marcus den 2018-01-02 klockan 15:20.

  14. #114

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Passat-GTS Visa inlägg
    Har en 2016 GTS som jag endast hunnit köra 220 mil med, men jag är mer än nöjd än så länge. Tog det mesta i utrustningsväg förutom Safe Tech paketet. DCC fungerar utmärkt, även DSG suverän. Hade tidigare 2011 Skoda Octavia TDI 140 hk 4WD, Passaten drar betydligt mindre bränsle trots 100 hk mera.


    Skickat från min iPad med Tapatalk
    Bara jag som inte valde DCC? börjar kanske ångra att man inte la till det också, men någonstans måste det ju vara stopp tyvärr.

  15. #115

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av christian.p Visa inlägg
    Bara jag som inte valde DCC? börjar kanske ångra att man inte la till det också, men någonstans måste det ju vara stopp tyvärr.
    Vilken modell har du beställt i vilken utrustningsnivå? DCC ingår bland annat i GTS och GT TSI 220.

  16. #116

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vilken modell har du beställt i vilken utrustningsnivå? DCC ingår bland annat i GTS och GT TSI 220.
    Gt 190hk

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  17. #117

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Om du är nöjd med chassit så som det är så finns väl ingen anledning att välja DCC. Jag har kört flera Passat generation 8, både grundutförande och GT utan DCC och jag tycker chassiavstämningen är mycket finstämd, där har VW sannolikt lagt ned en hel del tid. God komfort men ändå tydligt stram på ett skönt sätt.

  18. #118

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Om du är nöjd med chassit så som det är så finns väl ingen anledning att välja DCC. Jag har kört flera Passat generation 8, både grundutförande och GT utan DCC och jag tycker chassiavstämningen är mycket finstämd, där har VW sannolikt lagt ned en hel del tid. God komfort men ändå tydligt stram på ett skönt sätt.
    Nä jag ska inte ändra, nu har jag ändrat färdigt.

    Såhär blev min bil.

    http://app.volkswagen.se/ihdcc/sv/co...W0,MTRW3CX/+/+

  19. #119

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Trevlig specifikation

  20. #120

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Daniel
    Ort
    ÖREBRO
    Inlägg
    18
    Kul att läsa era erfarenheter.
    Jag har äntligen beställt en ny tjänstebil. Blev en Passat Alltrack GTS som ska byggas V7.


    http://app.volkswagen.se/ihdcc/sv/co...TKV4F2,MTRW3CX

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-06-12, 11:12
  2. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 08:23
  3. Nästa generation VW Passat?
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 18:08
  4. En tragisk generation!
    Av Henrik.M i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 21:30
  5. VW Golf generation 6 avslöjad!
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 01:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin