Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 5678
Resultat 141 till 160 av 160
  1. #141

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Om du har en Androidtelefon så ladda ner denna appen https://play.google.com/store/apps/d...swagen.mypages
    Registrera dig och logga in så får du reda på ALLT om din VW.
    Hej, Tack så mycket!

    Blir dock helt tokig.. Trycker på "Bilfakta" -> "Standardutrustning" längst ner står det "Ytterbackspeglar elektriskt inställ- och uppvärmbara, på förarsidan automatiskt avbländande" Se bild:

    Namn:  Minvolkswagen.jpg
Visningar: 6464
Storlek:  47.6 KB

    Namn:  Minvolkswagen_utrustning.jpg
Visningar: 6433
Storlek:  57.1 KB

    Fan jag blir tokig, grejen är att garaget är så jäkla smalt så det hade underlättat enormt att kunna fälla in dessa elektriskt, och om det nu ska ingå på bilen varför har jag det inte? Vad kan jag göra åt det? För det skulle ju vara sjukt konstigt om man plockade bort något ur standardutrustningen.

    Speglarna är avbländbara, elektriskt uppvärmda, har markbelysning men saknar knapp för att fälla in dem!!??

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Ser du inte ”standardprylarna” i mittfliken (och tillval monterad i hamn i högra fliken) på den sidan?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Nej det står bara några enstaka saker där, men via appen min volkswagen såg jag allt, se mitt inlägg ovan. De ska ju vara med!!?

  2. #142

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det ingick väl helt enkelt inte i standardutrustningen för modellår 2017? Det är väl inte konstigare än så?

  3. #143

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    VW Passat - generation 8

    Köpte du den ny eller begagnad?

    Kan den vara direktimporterad?

    Kanske dumma frågor, men ofta kan skillnader i utrustning förklaras med att objektet byggt på en annan ”landsspec”.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Senast redigerad av Pelk den 2018-05-24 klockan 23:23.

  4. #144

    Reg.datum
    apr 2017
    Namn
    Berndt Nilson
    Ort
    Täby
    Inlägg
    6
    Ang. speglarna så står det likadant i beskrivningen till min Passat SC GTE. Men, det är skillnad mellan elektriskt INSTÄLLBARA och INFÄLLBARA!

    Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk

  5. #145

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
    Hej, Tack så mycket!


    Fan jag blir tokig, grejen är att garaget är så jäkla smalt så det hade underlättat enormt att kunna fälla in dessa elektriskt, och om det nu ska ingå på bilen varför har jag det inte? Vad kan jag göra åt det? För det skulle ju vara sjukt konstigt om man plockade bort något ur standardutrustningen.
    När jag provkörde en Arteon, så tror jag de fälldes in först när man låste bilen (och tvärtom när man låste upp). Men det kanske finns olika funktioner och jag får för mig att du vill fälla in dem innan du kör in i garaget?

  6. #146

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Så är det, men man kan även fälla in dom manuellt med knappen för justering av backspeglarna. Det verkar dock som att Kingen har inställbara backspeglar, inte infällbara.

  7. #147

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Stefan Söderholm
    Ort
    Falun
    Inlägg
    41
    Även jag är ganska ny ägare av begagnad Passat. I specen av utrustning står det elektrisk öppning av insynsskydd. Jag har kryssat i det i inställningarna i infotainment, men inte rör sig insynsskyddet när jag öppnar bakluckan. Hur är det tänkt att det ska funka?

  8. #148

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Citat Ursprungligen postat av SSo Visa inlägg
    Elektrisk öppning av insynsskydd. Jag har kryssat i det i inställningarna i infotainment, men inte rör sig insynsskyddet när jag öppnar bakluckan. Hur är det tänkt att det ska funka?
    Det är hakar i skenan som dras bort, och lossar skyddet. Då åker skyddet tillbaka till halvöppet läge. Detta funkade inte på min bil heller, när jag kryssade i det i menyn. Lämnade in bilen och klagade (inom garantitiden), fick tillbaka bilen och sedan funkade det.

    Vill man öppna det helt, får man göra det manuellt. Rätt schysst funktion när man står med 22 matkassar, öppnat med fotmanövern och direkt kunna ställa ner påsarna.

  9. #149

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Inte konstigt om det är sönder, har sett flera personer stå och slita hysteriskt i insynsskyddet eftersom de uppenbarligen inte förstår hur det ska öppnas manuellt, vilket egentligen görs både enkelt och elegant.

  10. #150

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Så är det, men man kan även fälla in dom manuellt med knappen för justering av backspeglarna. Det verkar dock som att Kingen har inställbara backspeglar, inte infällbara.
    Precis.. tyvärr är de bara inställbara.. synd, annars en jäkligt schysst bil. Hade inte garaget varit så satans smalt, framförallt porten hade det ju kvittat med.

    Tack alla som svarade.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Inte konstigt om det är sönder, har sett flera personer stå och slita hysteriskt i insynsskyddet eftersom de uppenbarligen inte förstår hur det ska öppnas manuellt, vilket egentligen görs både enkelt och elegant.
    Jag kan ha fel då jag bara haft bilen i några dagar, min åker heller inte tillbaka till hälften själv, utan med ett lätt handtryck åker den tillbaka. Men jag tyckte jag såg något om det under komfortinställningarna att det går att sätta på/stänga av?

  11. #151

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Någon som vet vad detta innebär? Känns ju knappast som ett tillval?

    Namn:  Extrautrustning.JPG
Visningar: 5923
Storlek:  75.6 KB

  12. #152

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
    Jag kan ha fel då jag bara haft bilen i några dagar, min åker heller inte tillbaka till hälften själv, utan med ett lätt handtryck åker den tillbaka. Men jag tyckte jag såg något om det under komfortinställningarna att det går att sätta på/stänga av?
    Öppnar du manuellt räcker det med ett lätt handtryck. Vill du ha automatisk öppning (vilket jag inte vill ha så jag har stängt av det) så behöver du aktivera det i bilens inställningar.

    - - - Uppdaterad - - -

    Kundanpassningen beror på att du har tillvalet Innertak i titansvart. Det är en lista med de val som gjorts för bilen för dess specifikation, inte nödvändigtvis sådant du själv kan uppfatta som en funktion eller egenskap i bilen.

  13. #153

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Öppnar du manuellt räcker det med ett lätt handtryck. Vill du ha automatisk öppning (vilket jag inte vill ha så jag har stängt av det) så behöver du aktivera det i bilens inställningar.

    - - - Uppdaterad - - -

    Kundanpassningen beror på att du har tillvalet Innertak i titansvart. Det är en lista med de val som gjorts för bilen för dess specifikation, inte nödvändigtvis sådant du själv kan uppfatta som en funktion eller egenskap i bilen.
    Tack Marcus.

    Testade att aktivera det, vad som hände var att den åkte tillbaka till mitten när man öppnade bagageluckan. När man stänger står den dock kvar i samma position, dvs åker ej tillbaka som på t ex BMW men det kanske är korrekt?

    Ok då vet jag. Innertaket är titansvart.

    Tack åter igen.

  14. #154

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det stämmer att den öppnar till hälften. Den drar inte för insynsskyddet vid stängning.

  15. #155

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Någon som vet vart man ställer in ventilation istället för värme på bränslevärmaren på en passat B8?

  16. #156
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
    Någon som vet vart man ställer in ventilation istället för värme på bränslevärmaren på en passat B8?
    Går du in på klimatinställningar sedan värmare där du ställer tid etc för värmaren finns det en meny för vent/värme.

  17. #157

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    1. Någon som har koll på om det är 340mm skivor eller 312mm på Alltrack GTS? Söker man på reg nr så får man båda men de ser rätt stora ut så en kvalificerad gissning säger 340mm
    2. Om 340mm vad är den lägsta dimensionen på fälgar som man kan ha? 17"?

  18. #158
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Jag vet inte vilka skivor det är, men om det är 340mm så kan vissa 17" passa men inte alla. Med den storleken på bromsarna så beror det på utformningen av fälgen om det får plats en 17" fälg, inte bara storleken. Skall man vara helt säker så får man prova eller välja 18". Alternativt kolla med någon som har en sådan fälg och samma bromsar, eller en sådan fälg som du kan provpassa med på din bil.

  19. #159

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Henrik Kalrsson
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    26
    Citat Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
    1. Någon som har koll på om det är 340mm skivor eller 312mm på Alltrack GTS? Söker man på reg nr så får man båda men de ser rätt stora ut så en kvalificerad gissning säger 340mm
    2. Om 340mm vad är den lägsta dimensionen på fälgar som man kan ha? 17"?
    99% säker på att det är 340mm. Hade det på en 2015 Passat GTS. Tror det finns någon/några originalfälgar i 17" som går på.

  20. #160

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Ok då är det förmodligen säkrast att köra på 18 på vintern än att försöka hitta några 17 som passar, är som sagt till 99,9% säker på att det är 340mm men man blir fundersam då flera sidor på nätet ger även 312 på framaxeln. Hade det på golfen och dessa ser visuellt betydligt större ut.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-06-12, 12:12
  2. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23
  3. Nästa generation VW Passat?
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 19:08
  4. En tragisk generation!
    Av Henrik.M i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 22:30
  5. VW Golf generation 6 avslöjad!
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 02:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin