Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2014
    Namn
    Aleksandar Petrovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    21

    Service utomlands - Gällande garantier

    I sommar skall min passat rulla lite på kontinenten och under den här resan så kommer bilen passera sin nästa "planerade service" (runt 9000mil). Då tänkte jag kolla hur eventuella garantier i sverige påverkas om man utför den här servicen utomlands på en VW verkstad.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    Bättre att göra servicen hemma innan du åker :-) blir nog billigast o bäst garanti mässigt .

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av F0nziE Visa inlägg
    I sommar skall min passat rulla lite på kontinenten och under den här resan så kommer bilen passera sin nästa "planerade service" (runt 9000mil). Då tänkte jag kolla hur eventuella garantier i sverige påverkas om man utför den här servicen utomlands på en VW verkstad.
    "Garantin" gäller oavsett var bilen är servad, bara den är underhållen enl. rekommendation och på ett "fackmannamässigt vis". Antar att bilen är över två år? I så fall är nybilsgarantin utgången i vilket fall som helst...

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Det finns ju auktoriserade VW verkstäder även i Tyskland, Österrike, Slovenien, Kroatien osv. Jag skulle hellre göra service i Tyskland än i Sverige. Troligen både bättre och billigare.

  5. #5
    polomannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det finns ju auktoriserade VW verkstäder även i Tyskland, Österrike, Slovenien, Kroatien osv. Jag skulle hellre göra service i Tyskland än i Sverige. Troligen både bättre och billigare.
    Garanterad billigare.

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 03:37
  2. Valutan? (Ev köpa vw utomlands)
    Av vw-fantast i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 06:52
  3. Blocket utomlands
    Av Raz i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 18:08
  4. Information gällande kylarvätska
    Av R.S i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 23:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin