Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Ludwig C
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    95

    Insugsslang Golf 1.8T med k04-001.

    Tjena alla Vw tokar, Har monterat på en K04-001 på min golf 1.8t 2001 med Arz motor där K03 sitter standard allt gick kanon fram tills då orginal insugsslang inte passade på den nya turbon. orginal mätte jag till 44-45mm yttermått vid turbon och på den nya turbon ca 49mm, kollat på flera eftermarknadsslangar men hittar ingen med vettiga mått, många skirver bara ut motorkoder. Någon som vet vad som passar? har inte golf 1.8t 180hk snäppet grövre med tanke på K03s turbon? Mvh Ludde

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Jönsson
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    210
    Citerat från http://forums.vwvortex.com/showthrea...er-k04-thread)

    "The turbo inlet is a bit different, so you must upgrade to a silicone TIP (any k03s silicone TIP will work). Others have reported modifying the k03s TIP to work, but if you want to avoid the hassle, the silicone TIP will bolt right on."


    Alltså är det en silikonslang till k03s som gäller, 1,8t 180, AUQ (finns fler koder dock). Finns en del att välja på, enligt engelska tuners så verkar det vara SFS oversize som är bäst, en del slangar ger tydligen sämre resultat än orginal. Jag har en från creation motorsport, kan inte säga om det är bra eller inte..

    http://www.ebay.co.uk/itm/SFS-Oversi...item5afb50c32a

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Ludwig C
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    95
    Läst lite på den tråden, har mailat han sfs killen på ebay och tydligen så är det samma dimensioner på k03 och k03s slangen 44mm vid turbons inlopp. fick svaret oxå att 210/225hk slangen 49mm kunde passa turbon men frågan är om resten av anslutningarna är rätt som går till dump och de?

    http://www.ebay.co.uk/itm/SFS-Silico...item51add3cd70

    frågan är ju om inte slangen är lite töjjbar så de går att få på en k03/k03s slang.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    köp en slang till audi TT/S3 som har K04-023 original.. bör ha rätt mått.. du bör nog även titta på en sådan luftmassemätare, då det finns risk att du bottnar din befintliga med en k04.

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Ludwig C
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    95
    Okej, passar den lmm orginal luftburken? just nu har jag bsr värmeplåt och aem dryflow filter med 70mm anslutning på bilen, tanken är att köra med k04-001, 4 bars btr, sen orignal downpipe, Fekzen har mapp till den setupen åt mig ska höra med han om det var för 3 tums lmm eller org 70mm.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Oskar
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    126
    Jag har en insugsslang från en s3 liggandes. Kan mäta den om du vill.

  7. #7

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Ludwig C
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    95
    Tack för all hjälp, fick tag i en kille som kunde bekräfta vilken slang jag skulle ha, en vanlig Forge k03/k03s slang passade, med lite våld gick den över inloppet på turbon även att K04an var aningen större.

  8. #8

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Ludwig C
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    95
    Kör just nu med 70mm lmm och fekzen programvara för k04an, det värkar funka fint laddar 1.3 bar hela vägen, vad händer när lmm bottnar?

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    om motorstyrningen är omprogrammerad av någon med kunskap om vad dom håller på med så finns det ingen möjlighet att bottna en LMM, den kommer att förhindra detta genom att sänka spjällvinkeln långt innan.

    skulle flödet SKENA, så kommer den alltså att mota/klippa och vid upprepade tillfällen så tänds MIL-lampan och du hamnar i limp-home mode. (bilen laddar ~0.3bar å går fett.. för att ta dig hem eller till verkstad utan att skada fler komponenter)


    annars rent generellt med en "ful-chippning", så är det godnatt med allt vad kolvar och ventiler heter om du bottnar en LMM, då soppan magrar ur ganska direkt, medans tändvinkeln är i bottnat läge och laddtrycket på max.. eller lite till.. = tokigt höga förbrännings/avgastemperaturer.

Liknande ämnen

  1. Byte k03 till k04 på gti mk5
    Av Mickeelfstedt i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-17, 16:28
  2. Golf 1 med 1,8t 20v?
    Av Turbotok i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-05-29, 19:05
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-03-28, 15:27
  4. K04 bolt on kit?
    Av Goffe4:a i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-07-30, 12:02
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 11:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin