Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117

    Videoklipp på VW Golf R400

    Några korta videoklipp på VW Golf R400.






    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  2. #2
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    Man får ju minst sagt ett gott intryck att bilen verkar helt färdig. Ingen ihopklistrad plast fakie.
    Gott!
    Den ska släppas men när då? Våren 2015?

    Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

  3. #3
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Nu börjar det poppa upp uppgifter om Golf R400 igen. Tydligen aktuell för produktion.

    http://www.motorverso.com/volkswagen...ed-production/

    http://www.digitaltrends.com/cars/vo...production/#/1

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #4
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Ska bli intressant och se hur de prissätter bilen om den kommer i produktion.
    Kommer såklart kosta en del, men kanske kännas "prisvärd" gentemot tex en BMW M3/4
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  5. #5
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Ska bli intressant och se hur de prissätter bilen om den kommer i produktion.
    Kommer såklart kosta en del, men kanske kännas "prisvärd" gentemot tex en BMW M3/4
    Det gissades i en annan tråd vad det gällde priset. Tror den hamnar på 500-550 tkr. I en av artiklarna fanns en uppskattning i USD men man får betänka att i US så är det ju mycket billigare än i många andra länder. Förvisso brukar utrustningen vara betydligt sparsammare tilltagen där än i EU länderna.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  6. #6
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Mycket pengar, men förhoppningsvis mycket bil!
    Kommer såklart inte bli nån storsäljare, men helt säkert ett gäng entusiaster som kommer att köpa!
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  7. #7
    Greven
    Gäst
    Det är väl inte så fasligt mycket pengar för effekten man får? Ganska rimligt tycker jag. Ägde en Audi RS3 2012 och den gick på strax över 600K.

    f.ö tycker jag bilen ser fin ut, vill inte hacka på er som är stora fan av VW men jag ser inte riktigt det där superfräscha och fantastiska med golf. Kan ni få mig på andra tankar för effektmässigt är detta en bil helt i min smak tycker dock den ser lite för snäll ut, golf har sett likadan ut för länge tycker jag nog.

    Mvh

  8. #8
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Greven Visa inlägg
    Det är väl inte så fasligt mycket pengar för effekten man får? Ganska rimligt tycker jag. Ägde en Audi RS3 2012 och den gick på strax över 600K.

    f.ö tycker jag bilen ser fin ut, vill inte hacka på er som är stora fan av VW men jag ser inte riktigt det där superfräscha och fantastiska med golf. Kan ni få mig på andra tankar för effektmässigt är detta en bil helt i min smak tycker dock den ser lite för snäll ut, golf har sett likadan ut för länge tycker jag nog.

    Mvh
    Har ägt ett antal Audi under åren med, dock inge RS3:a. Att Golfen ser ganska lik ut mellan versionerna... Det är ju det som är grejen med den , en sleeper. Stor fördel tycker jag! RS3 2012 är ju en riktig kanonvagn, det står oemotsagt!

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  9. #9
    Greven
    Gäst
    Kollade runt lite till på R400 och den är rätt tuff ändå
    Har aldrig ägt en golf men jag får nog titta närmare på denna när man får möjlighet.

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Greven Visa inlägg
    Det är väl inte så fasligt mycket pengar för effekten man får? Ganska rimligt tycker jag. Ägde en Audi RS3 2012 och den gick på strax över 600K.

    f.ö tycker jag bilen ser fin ut, vill inte hacka på er som är stora fan av VW men jag ser inte riktigt det där superfräscha och fantastiska med golf. Kan ni få mig på andra tankar för effektmässigt är detta en bil helt i min smak tycker dock den ser lite för snäll ut, golf har sett likadan ut för länge tycker jag nog.

    Mvh
    Audi A3/S3/RS3 är VW Golf rakt igenom. Med andra ord har du redan ägt VW Golf, fast lite lätt annan förpackning. Unikt för RS3 är motorn och växellådan, annars i allt väsentligt VW Golf.

    Att VW Golf har ett starkt igenkännande över generationerna är precis det som bygger ett oerhört starkt varumärke. Alla de framgångsrika tyska tillverkarna arbetar så, jämför exempelvis BMW med sin 3-serie.

Liknande ämnen

  1. Spionbilder på VW Golf Variant R
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2014-11-27, 09:42
  2. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-05-11, 22:43
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-04, 11:53
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 01:17
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 13:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin