Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Marcus johansson
    Ort
    kristinehamn
    Inlägg
    156

    Bluetooth passat B7

    Har köpt mig två olika bluetooth enheter till min passat 2012. Undrar nu vilken jag ska använda.
    Ena heter 7P6 035 730 J och den andra 5K0 035 730 D. Vilken modell av bosch rcd510 ska man ha med dessa?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Citat Ursprungligen postat av mrpipen Visa inlägg
    Har köpt mig två olika bluetooth enheter till min passat 2012. Undrar nu vilken jag ska använda.
    Ena heter 7P6 035 730 J och den andra 5K0 035 730 D. Vilken modell av bosch rcd510 ska man ha med dessa?
    Om du har vit färddator är det 7P6 som gäller om jag förstått saken rätt. Monterade en sån i min Scirocco för några veckor sedan. Blev grymt bra!

    Fredrik

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Marcus johansson
    Ort
    kristinehamn
    Inlägg
    156
    Citat Ursprungligen postat av Sciroccogtx16v Visa inlägg
    Om du har vit färddator är det 7P6 som gäller om jag förstått saken rätt. Monterade en sån i min Scirocco för några veckor sedan. Blev grymt bra!

    Fredrik
    Har vit färddator. Byte du upp dig eller eftermontera du allt? Jag hade nämligen tänkt att eftermontera då jag bara har knapparna på ratten allt annat saknas. Köper kablsats med mic från ebay hade jag tänkt mig.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Jag monterade allt, box, mic och kablage. Tog ett par timmar på Sciroccon.
    Sedan lite programmering med vdcs.
    Fredrik

  5. #5
    tmk86
    Gäst
    Hej Sciroccogtx16v!
    Tänkte kolla med dig var är
    Bäst att placera BT modulen och GSM antenn. Har beställt original BT kit, det in gick "Wi-fi hotspot".

    //T


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  6. #6
    tmk86
    Gäst
    Någon som vet vad detta menas och vad är skillnaden.
    På Menyn så kan man välja på Phone mode "Premium eller Handsfree".
    Och hur får jag ingång wi-fi hotspot hittar
    Den inte via telefonen. Antar att man måste in i VCDs.




    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Citat Ursprungligen postat av tmk86 Visa inlägg
    Någon som vet vad detta menas och vad är skillnaden.
    På Menyn så kan man välja på Phone mode "Premium eller Handsfree".
    Och hur får jag ingång wi-fi hotspot hittar
    Den inte via telefonen. Antar att man måste in i VCDs.




    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Jag tror att "Premium" är att telefonen är ansluten med rSap och "Handsfree" är en vanlig handsfree anslutning där bilens stereo bara agerar mikrofon och högtalare.

    rSap är något som var vanligt för några år sedan. Nokia höll på mycket med det, och även Ericsson tror jag. Men det var Nokia som ägde patentet så andra mobil tillverkare behövde betala Nokia pengar för att få använda tekniken. Därför var det bara några få tillverkare som hade denna funktion. Till och med Nokia själva har slutat med det tror jag,

    Grejen med rSap (remote-SIM-Access-Profile) är att det sitter en inbyggd mobiltelefon i bilen och den telefonen "lånar" tillgången till SIM kortet med hjälp av bluetooth. Fördelen är främst ljudkvaliteten. En fast monterad telefon med en yttre antenn i hajfenan ger kanonbra mottagning för rösttelefoni. Men det finns nackdelar också. Inkommande och utgående samtal hamnar i bilens samtalshistorik och syns inte i den vanliga mobilens historik. Likaså med inkommande och utgående SMS. Jag tror att det finns en meny någonstans där det går att kopiera över eventuella SMS till den vanliga mobilen, och detta måste göras efter varje SMS. Stänger du av bilen utan att kopiera över SMS:en så är dem borta för alltid. Sen så har din vanliga mobil ingen täckning alls när bilens telefon har snott SIM kortet utan den går in i "flight mode" så till exempel datatrafik för navigering fungerar inte. Dessutom så tror jag att telefonboken måste vara sparad på SIM kortet.

    Kort sagt så fungerade rSap bra när mobilerna bara var till för att prata i, men mindre bra när de smarta mobilerna kom. Men som tur är så fanns det på en del handsfree produkter hos VAG möjligheten att välja vilken sorts uppkoppling som ska användas, rSap eller vanlig handsfree.

  8. #8
    tmk86
    Gäst
    Okej, så Premium är inget att ha. så jag ska välja Handsfree istället. Som på bilden.
    Det är därför jag har wi-fi hotspot antenn. Köpte nämligen en
    "VW Bluetooth KIT 3C8035730E with Wi-Fi Hot Spot". Antar att inget jag kan utnyttja, Själva wi-fi delen.




    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Audi A4 2.0TDI Quattro (B7) -08
    Av razer i forum Projektforum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2018-09-18, 12:39
  2. Passat b7 Dragkrok
    Av mrpipen i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-02-04, 23:48
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-10, 08:35
  4. Bluetooth+multiratt med telefonknapp passat 06
    Av Martinhedberg i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-01-07, 23:58
  5. Bluetooth RCD-310 - Passat CC 2010
    Av Paradoxx i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-10-24, 02:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin