Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 35 av 35
  1. #21
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Sjukt kul bil att köra var det, gick extremt bra! :-)
    Men som sagt lite understyrd så man skulle vilja göra nått åt det...

  2. #22

    Reg.datum
    okt 2010
    Namn
    Jonas Ahlinder
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    244
    Har du ställbar krängare ibak?
    Att den är så understyrd som det låter som med både haldex race och krängare då?

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Har du orginalchassie.
    Kan inte läsa att du har något annat så.
    Beror nog på det mjuka chassiet och att du får mycket fäste när du kliver på gas.
    Haldexen ger ju mer bak om du har den uppdateringen och med orginalchassie mer fäste bak.
    Det beror nog både på att den kränger och för mer kraft bak.

    Eriks vita R med ställbara fjäderben var mer benägen att vifta på rumpan.
    Det gjorde att den vred runt lättare i sväng och inte understyrde som med orginalchassie.

    Problemet är att ALLA med Golf R börjar med motorn.
    Det smartaste är nog att börja med väghållningen på dessa bilar.
    Så har man löst de viktiga när man kommer till mer pulver.
    Chassie och bromsar först.....


    Det är inga klagomål......det var väl mer vad Erik konstaterade efter att själv ha börjat i fel ändå.
    Blir hur som helst kul att höra vad du tycker om den på banan på Mantorp eller annan bana!?

  4. #24
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Alltså bilen är nog ganska neutral måste jag säga och bara man får lite mer camber så tror jag den kommer styra in jätte fint!
    Vet att Peter jobbar på det så kommer nog gå bra... :-)

    Men först SuperStage och sedan får han ju en chans till efter att vi jobbat lite mer på chassi så får vi se!

    Gullabo brukar gilla lite lätt understryka bilar och tror ändå den kommer gå fort, inte lika fort som Erik men typ 1-2 sekunder långsammare är nog realistiskt beroende på väder och vind.

  5. #25
    PeterW
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Alltså bilen är nog ganska neutral måste jag säga och bara man får lite mer camber så tror jag den kommer styra in jätte fint!
    Vet att Peter jobbar på det så kommer nog gå bra... :-)

    Men först SuperStage och sedan får han ju en chans till efter att vi jobbat lite mer på chassi så får vi se!

    Gullabo brukar gilla lite lätt understryka bilar och tror ändå den kommer gå fort, inte lika fort som Erik men typ 1-2 sekunder långsammare är nog realistiskt beroende på väder och vind.
    Håller med dig Jimmy
    Senast redigerad av PeterW den 2014-05-31 klockan 18:19. Anledning: redigerat

  6. #26
    PeterW
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Har du orginalchassie.
    Kan inte läsa att du har något annat så.
    Beror nog på det mjuka chassiet och att du får mycket fäste när du kliver på gas.
    Haldexen ger ju mer bak om du har den uppdateringen och med orginalchassie mer fäste bak.
    Det beror nog både på att den kränger och för mer kraft bak.

    Eriks vita R med ställbara fjäderben var mer benägen att vifta på rumpan.
    Det gjorde att den vred runt lättare i sväng och inte understyrde som med orginalchassie.

    Problemet är att ALLA med Golf R börjar med motorn.
    Det smartaste är nog att börja med väghållningen på dessa bilar.
    Så har man löst de viktiga när man kommer till mer pulver.
    Chassie och bromsar först.....


    Det är inga klagomål......det var väl mer vad Erik konstaterade efter att själv ha börjat i fel ändå.
    Blir hur som helst kul att höra vad du tycker om den på banan på Mantorp eller annan bana!?
    Jag håller med dig man skall nog börja med chassit är nog inte den första att springa in i detta :-), men som tur är går det att åtgärda bara frågan om tid, pengar och prova sig fram, och jag tar inte detta som nåt klagomål tycker det är roligt att någon engagerar sig i mitt projekt och bil och ser positivt att det finns folk som vill hjälpa varandra det är väl lite av vad detta forum skall vara till för, så fortsätt gärna med feedback.

  7. #27
    PeterW
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Alle47 Visa inlägg
    Har du ställbar krängare ibak?
    Att den är så understyrd som det låter som med både haldex race och krängare då?

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

    Det är inte så fruktansvärt som det låter med understyrningen, men rekommendation när man kör R däcken och kör bana är att man har x antal grader camber vilket jag inte har i dagsläget, men jag kommer att fixa till detta plus en hel del annat godis, jag kommer att uppdatera så fort det blir utfört men som sagt tempot på uppgraderingar kommer att ske i ett lugnare tempo ett tag.
    Senast redigerad av PeterW den 2014-06-01 klockan 21:52.

  8. #28

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Chassi bromsar och kylning. Det hade varit prio 1 om jag byggt idag, sedan blir allt roligare med effekt såklart.

    Är du nöjd med 308whp? Vilket laddtryck och är det ff original turbo?

  9. #29
    PeterW
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Chassi bromsar och kylning. Det hade varit prio 1 om jag byggt idag, sedan blir allt roligare med effekt såklart.

    Är du nöjd med 308whp? Vilket laddtryck och är det ff original turbo?
    Hej Erik ja jag är nöjd med detta då jag fortfarande har orginalturbo och inte meth eller fil för 104 oktan, ladtrycket peakar på 25 psi, så körglädjen är super just nu men som sagt skall jobba bort understyrningen som kommer vi full attack så småning om, har redan lite chassi prylar hemma men vill göra ett engånsjobb av detta så slipper jag massa kostnad för att justera in varje gång.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av PeterW Visa inlägg
    Hej Erik ja jag är nöjd med detta då jag fortfarande har orginalturbo och inte meth eller fil för 104 oktan, ladtrycket peakar på 25 psi, så körglädjen är super just nu men som sagt skall jobba bort understyrningen som kommer vi full attack så småning om, har redan lite chassi prylar hemma men vill göra ett engånsjobb av detta så slipper jag massa kostnad för att justera in varje gång.
    Hur mycket whp och NM på hjulen fick du ut på din gamla kärra innan du sålde den?

  10. #30
    PeterW
    Gäst
    Nu har jag varit och kört superstage med Bilsport, lånade ut bilen till Gullabo han körde 1.25.4 bästa tiden för dagen andra bil Masserati 1.28, detta får väl man vara nöjd med original DCC dämpare samt understyrt och original ok och skivor skall bli intressant att fixa chassi och bromsdetaljer detaljer och se vad detta kan ge i framtiden. Själv var det andra gången med R däck och den nya effektökning var väl lite för feg men körde 1.32 detta var snabbaste förartid för dagen då inte Gullabo körde bilarna, på min tid finns det att kapa men superstage var inte helt lätt att köra.
    Senast redigerad av PeterW den 2014-06-06 klockan 19:17.

  11. #31
    PeterW
    Gäst
    I dag var jag på BUG RUN och testade Mantorp banan det var riktigt skoj att köra där, det var min första körning där.

  12. #32
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Kul Peter! :-)
    Ja vi ska fixa så bilen inte blir understyrd nå mer, det kan jag iaf lova! ;-)

  13. #33
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    Väldigt trevlig kärra du har Peter! Fick ju syna den lite på besiktningen. Jimmy vet vad han pratar om så det blir nog kanoners ;-) Ses framöver!

    Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

  14. #34
    PeterW
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lilla_Vargen Visa inlägg
    Väldigt trevlig kärra du har Peter! Fick ju syna den lite på besiktningen. Jimmy vet vad han pratar om så det blir nog kanoners ;-) Ses framöver!

    Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
    Tack så mycket, ja Jimmy lär nog få ordning på detta.

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Vikstrom
    Medlemsnr
    5296
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    311
    Är understyrningen fixad?

    Jäkla fräck bil. Lite för fräck när man läser att det är första gången du kör bana.
    Trodde du kört mkt o uppgradera bilen ordentligt.

Liknande ämnen

  1. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-06-20, 11:15
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-02-08, 06:29
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 20:22
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 00:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin