Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Bredda BBS RM

  1. #1
    Quattro_mannen
    Gäst

    Bredda BBS RM

    Hej.

    Någon som har koll på hur bred ytterbanan är på fälgarna som satt på Golf G60 edition?? (BBS RM 6.5x15 ET33)Har sådana under min MK1:a och har planer på att bredda fälgarna för att få lite fetare stuk på bilen.Hur breda ytterbanor ska jag beställa för att inte behöva massera skärmkanterna???

    Mvh Nicklas

  2. #2
    john1
    Gäst
    De är 0.5" om jag inte minns fel, bara att kontrollmäta så ser du!
    Ang. ytterbanorna så är det väldigt svårt att säga då det helt beror
    på vilka däck du kommer använda!

    Edit: Sen spelar ju höjden på bilen stor roll också och vilka dämpare etc.

  3. #3
    Quattro_mannen
    Gäst
    0,5"...då borde det nästan kunna gå att sätta 1,5" ist borde ju ge 7,5" bredd totalt...Lite svårt att kontrollmäta för tillfället då fälgarna sitter under bilen
    Jag ska köra med samma däck har jag tänkt dvs 195/45x15....

    Mvh Nicklas

  4. #4
    john1
    Gäst
    Det är väl inga problem att mäta när fälgarna sitter på bilen? Bara att mäta från den plana ytan där bularna sitter till fälgkanten! Eller vad menar
    du med sitter under egentligen? När jag breddade mina RS, så mätte jag mig
    fram till vilken bredd jag ville ha. Går ju att räkna ut exakt när man vet däck
    och allt.

  5. #5
    Quattro_mannen
    Gäst
    Hmm joo du har nog rätt där,de det går nog att mäta fast däcken sitter på...

    Mvh Nicklas

  6. #6
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av john1 Visa inlägg
    När jag breddade mina RS, så mätte jag mig
    fram till vilken bredd jag ville ha.
    Vart handlade du fälgbanorna? Har kikat runt lite och det verkar skilja rätt bra med pengar beroende på vilken firma man kollar med...

  7. #7
    onk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Quattro_mannen Visa inlägg
    0,5"...då borde det nästan kunna gå att sätta 1,5" ist borde ju ge 7,5" bredd totalt...Lite svårt att kontrollmäta för tillfället då fälgarna sitter under bilen
    Jag ska köra med samma däck har jag tänkt dvs 195/45x15....

    Mvh Nicklas

    Ska du samma däck kan du ju lika gärna ha 2" kanter.

    Det är ju inte fälgen som tar i skärmarna, det är ju däcken...
    2" tycker jag är det snyggaste och borde bli lagom med 8" breda på en mk1.

  8. #8
    onk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Vart handlade du fälgbanorna? Har kikat runt lite och det verkar skilja rätt bra med pengar beroende på vilken firma man kollar med...


    Finns i Tyskland för 3500:- för fyra kanter, dom har samma pris på alla bredder vill jag minnas..

    Har mailadressen om du behöver nångång

  9. #9
    Quattro_mannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Ska du samma däck kan du ju lika gärna ha 2" kanter.

    Det är ju inte fälgen som tar i skärmarna, det är ju däcken...
    2" tycker jag är det snyggaste och borde bli lagom med 8" breda på en mk1.

    Hmm skulle nog tro att 8" på min bil blir för mycket,den är sänkt ganska mycket med skruvben,och jag vill inte gärna kapa i bilen...

  10. #10
    Scootie
    Gäst
    Nja, skulle inte vilja påstå att 2" läpp på BBS RM är snyggast, 2,5" läpp är absolut mycket snyggare men det gör också att fälgen blir 8,5" och en del seriös tire rubbing lär förekomma, det gjorde det på min mk2. Men man kan verkligen se skillnaden i djupet på fälgen.

  11. #11
    onk
    Gäst
    Lär nog skrapa rätt gött med 7,5" med, vill man åka brett får man vara beredd att kapa lite i skärmarna..

    Scootie: Det tycker du ja, för min del så är 2,5" för breda...

  12. #12
    Quattro_mannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Lär nog skrapa rätt gött med 7,5" med, vill man åka brett får man vara beredd att kapa lite i skärmarna..

    Det kan nog bli rätt trångt, men att bara byta till 1" ytterbana är nog nästan som att kasta pengarna i sjön...blir väl då att ta kapen om man ska få lite fetare stuk på bilen...vore kul om du ville fixa adressen åt mig till den tyska firman som hade fälgbanor

    Mvh Nicklas

  13. #13
    onk
    Gäst
    info@getconnect.de

    Där är mailen, Danny heter han som jag hade kontakt med. Väldigt hjälpsam och kunde svara på mina dumma frågor

    Nya bultar har dom med ifall du behöver.

    Kör nu på 2" så blir det fett på riktigt

  14. #14
    Quattro_mannen
    Gäst
    Tack Onk .)

  15. #15
    Scootie
    Gäst
    Bara valsa skärmarna isf. David på www.dli-teknik.se har en valsapparat för en 500-hundring för 3-dar som man kan låna. Överkomligt ju

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Rydell
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    102
    Jag har en fråga jag... hur får man isär fäljarna på bästa sätt ? alla bultarna är bort på mina BBS RS men har inte vågat ge mig på delingen än några tips ??

    // Robin

  17. #17
    Quattro_mannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nommis Visa inlägg
    Jag har en fråga jag... hur får man isär fäljarna på bästa sätt ? alla bultarna är bort på mina BBS RS men har inte vågat ge mig på delingen än några tips ??

    // Robin
    Delade mina RM då jag renoverade dom,tog en gummihammare och en träbit
    och helt enkelt bankade isär dom...monterade sedan ihop med 100% rak fälg som resultat,så dom håller nog för lite våld...

    Mvh Nicklas

  18. #18
    Scootie
    Gäst
    Ska va nå tätningsmassa emellan också..tror holmgren/john1 vet vad det är för något

  19. #19
    Quattro_mannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Ska va nå tätningsmassa emellan också..tror holmgren/john1 vet vad det är för något
    Monterade med vanlig sikaflex monteringsmassa,blev kanon....

    Mvh

  20. #20
    onk
    Gäst
    Precis.. Våld är det som gäller. En av mina satt så förbannat så jag fick sätta den i en stor press för att den skulle dela på sig...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin