Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 45
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204

    Golf VI GTD Das banräser.

    JA hopp du kanske man skulle göra en projekt tråd!

    Min historia när det gäller bilar är lång, har avverkat nåra stycken genom åren.
    som nybliven körkorts innehavare boendes i värmland så vad det ju så klar volvo som gällde, blev en 3 st 244 o nån 360 glt som fick sätta livet till! även en saab 93 har passerat o lite annat skräp, ja nästan alla märken.
    men mitt intresse för bana av alla dess former kom med ett köp av en subaru impreza...........
    (va ni än gör köp aldrig en sån!) rolig bil som f*n men, skiten är ju ja rent ut sagt skit!
    efter 2 år o ungefär det dubbla inköpsvärdet i rep o sånt så tröttna jag ganska fort. bytte väl nästan allt mellan rambalkarna så den såldes fortare än kvickt.

    la intresset på is nåra år, o blev vag frälst snubbla på en a4 1.8t Quattro stcc jo den gick ju bra men sålde den ganska omgående för billigare bil att köra, eftersom jag kör last bil så blev det Diesel o passat -98, hade den ett år ungefär men ville ju ha en kombi ist, o snubbla in på audi igen en a4 1.9 tdi Quattro från 00 köptes den blev inte lång livad, (tror den hade döds längtan) parkerade den hemma o när jag skulle åka en timme senare så "men vart f*n e min bil?" kolla mig omkring o fick syn på nå blått längre ner på gatan i en skogsdunge? sprang ner o fick se att hela högersidan från b stolpen va skrot, dörren gick inte ens att öppna. inkl hjulupphängning.
    Namn:  audin 2.jpg
Visningar: 1074
Storlek:  62.0 KBNamn:  audin.jpg
Visningar: 1066
Storlek:  68.1 KB

    hoppa in i bilen o kolla om jag glömt p bromsen, nej den va dragen prova släppa å dra den igen! Hmmmm? vajern hade gått av........... jaja jag va ju inte ledsen för jag hade ju ångrat mig lite än då, vw ska du ju va .
    fick pengarna från försäkringsbolaget, snabbt som ögat inhandlades en passat 01 tdi variant, nu va jag nöjd igen...........

    dröjde ju inte länge börja gå över bilen lite, bromsar va dåliga, länkarmar va dåliga, turbon njae. m.m m.m
    men men beställde grejer från tyskland o bytte allt va frid o fröjd igen. tills för 2-3 månader sen.
    började känna suget efter nåt snabbare, nåt att farta runt på lite banor med!
    grubblade ju en hel del på detta. vill ju ha diesel men dom brukar ju vara så tråkiga, jag kan ju inte komma med en diesel på träffar!

    eller? jo det kan jag ju. började leta på nätet efter en golf mk6 gtd. (alltid velat ha en sån) hitta en i borås på toveks bil. köpte den i ett nafs så nu e jag ju golf ägare.
    Måste säga att det är ju den roligaste bilen jag har ägt! för o vara diesel då .

    träffa på gtiklubben eller vwcs på elmia, blev medlem o snacka lite skit med dom i montern.
    NÅN gjorde misstaget att ge mig ett reklam blad från sterman motorsport!!!!!!!
    ja o nu är jag här igen....... vansinnes ideer o planer.

    ringde jimmy o snacka lite med han, det blev ju inte bättre, beställde lite grejer från han,
    H&R fjädrar carbotec xp8 belägg stoptec slangar o motul bromsvätska.

    va även till växjö o hälsade på m1ke för att inhandla hans dotz drift racing 18" fälgar blev vädigt bra på bilen tycker jag


    inte hunnit få på grejerna än men det kommer..

    liten lista på vad som jag vill göra med parafinbrännaren.

    i förstahand,

    Foliera huv o tak i svart

    skaffa andrabackspegelkåpor

    H&R fjädrar, inhandlat men ej monterat

    Nya bromsskivor funderar på stoptec skivor fram o orginal bak, får nog ringa per på peansweden

    motul rbf 600, inhandlat ej bytt

    Carbotec xp8 belägg, inhandlat inte bytt än

    Måla bromsok vet inte riktigt än vilken färg funderar på rött? alt skaffa fram ttrs bromsar fram o dom dtora skivorna o oken från GTI bak.

    Stoptec bromsslangar, inhandlat ej monterat



    i höst tänkte jag försöka spara till,


    Milltec turboback avgas utan partikelfilter.

    arp bultar o brickor till subframen

    Giac programmering av både motor o låda

    byta ic lite kanske på den.

    annat luftfilter

    Införskaffa ett par R-line sidokjolar o montera, tycker inte riktigt dom som e orginal e så snygga.



    Till 2015

    oljekyl

    Passat alu bärarmar o hjulspindlar var ju inte så dyrt när jag kolla med skroten ca 3800 kr

    H&R krängare

    byta framlampor. vill ha drl lampor som på dom nyare.

    köpa andra fälgar o r däck förmodligen r888 (kan bli en uppsättning michelin pilot sport cup får se vad plånboken säger o sambon :S )

    inhandla ett vcds så man kan fixa o greja själv med bilen o även hjälpa andra





    ja ni ser det som skulle vara en lite roligare bruks bil blev nå helt annat i mitt huvud! kommer kosta lite men satan va rolig bil det kommer bli
    Vet inte riktigt om tidsplaneringen kommer hållas, har ju annat o lägga pengarna på oxå med det kliar i fingrarna som bara den nu


    slänger med lite bilder på min pärla, kommer lägga upp mera bilder efter som som det händer grejer
    Bifogade bilder Bifogade bilder    
    Senast redigerad av Crippep den 2014-05-20 klockan 00:02. Anledning: snyggat till inlägget lite

  2. #2
    Ghost RS
    Gäst
    Haha jag vet själv hur det är att surra lite skit med Jimmy
    Det blir dyrt :P haha

    Men Sååååå värt det

    Skall följa detta med spänning.

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    GTD är helrätt, trevliga uppgraderingar, ser fram emot att följa vad som komma skall!
    Vi syns väll på någon träff hoppas jag :-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    GTD är helrätt, trevliga uppgraderingar, ser fram emot att följa vad som komma skall!
    Vi syns väll på någon träff hoppas jag :-)
    tankte dra med mig sambon o en husvagn till BR kommer nog träffa ganska många av er har jag en känsla av
    Senast redigerad av Crippep den 2014-05-13 klockan 23:00.

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    Citat Ursprungligen postat av Ghost RS Visa inlägg
    Haha jag vet själv hur det är att surra lite skit med Jimmy
    Det blir dyrt :P haha

    Men Sååååå värt det

    Skall följa detta med spänning.

    Mmmmmmm! den mannen är duktig på att sätta griller i huvet på en märkte jag, men han ska stor cred för bra bemötande och fina tips på vad som funkar o inte funkar tummen upp Särås
    hoppas kunna få till en bil med duktig väghållning o fint register, är ju inte ute efter nåt effekt monster.....
    utan en bil som ska kunna rulla tillvadags o samtigigt tåla att piskas varv på varv på bana/konbana m.m det ska ju i min mening vara en Gatbil o inte bli en trailerqueen får se hur framtiden visar sig.

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    Första posten uppdaterad o tillsnyggad även lagt upp lite mer bilder

  7. #7
    Ghost RS
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Crippep Visa inlägg
    Mmmmmmm! den mannen är duktig på att sätta griller i huvet på en märkte jag, men han ska stor cred för bra bemötande och fina tips på vad som funkar o inte funkar tummen upp Särås
    hoppas kunna få till en bil med duktig väghållning o fint register, är ju inte ute efter nåt effekt monster.....
    utan en bil som ska kunna rulla tillvadags o samtigigt tåla att piskas varv på varv på bana/konbana m.m det ska ju i min mening vara en Gatbil o inte bli en trailerqueen får se hur framtiden visar sig.

    haha ja han har en förmåga att hitta våra känsliga punkter
    Men han är en grym kille på alla sätt o vis. Som hjälpt mig otroligt mkt med min bil.

    ska bli riktigt roligt att följa detta projekt och se vart det slutar :P

  8. #8
    VWR18
    Gäst
    Haha...jag är den skyldige till reklambladet
    Kul att du hittat hit och ser fram emot att följa dig och bilen...

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    Då får jag nog lägga till dig i credlistan sen när jag e klar då med en liten comic svordomsramsa. Typ @#§…||€£$*{{^¥€£ :P

    Skickat från min LT25i via Tapatalk

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    Ska försöka fota o skriva så mycket som möjligt om det dom görs.

    Skickat från min LT25i via Tapatalk

  11. #11

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    ja nu e bilen på toveks för lack av framdörrar o huv, samt rätta till felet på framvagnen.
    får se vad dom kommer fram till. bra att klaga när ma köper av handlare då dom tar allt själva

    sedan kommer det moteras h&r fjädrar o rekondas inför BR kanske till och med folie på huv o tak,
    får se vad min rekond/folie hustomte hinner med!

    ska testa plastidip på vw märkena fram o bak samt cromet i grillen tror det kan bli bra

    har bestämt mig för svart folie i alla fall, bromsar m.m hinner jag nog ej fixa med innan deadline.
    huvudsaken är ju att jag har en vw att åka i
    Senast redigerad av Crippep den 2014-05-20 klockan 00:03.

  12. #12

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    Lite av godsakerna

    Beläggen bak är restade hos pean Sweden h&r fjädrarna + motul bromsvätskan är i garaget inte orkat släpa mig dit o fota än :P skivor blir nya orginal från vag till och börja med sedan är tanken att byta till gti 16" skivor med ok bak o några andra skivor typ dba eller stoptech fram o bak får se vad ekonomin tillåter nu när jobbet blev lite osäkert för tillfället men de e bara o bita i äpplet hur surt de än är o hitta nå annat ist

    Bli nog skaffa fram ok från gti så slipper jag ju lacka dom
    Skickat från min HTC One X via Tapatalk
    Senast redigerad av Crippep den 2014-05-25 klockan 13:37.

  13. #13

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    Blev lite skruvande igår :-)
    Bytte fjädrar o bromsar runt om,
    Blev ju lite goare stuk på golfen nu, hann dock inte med att byta slangar i vätska denna gången.


    O så klart ska det ju krångla lite


    Skickat från min HTC One X via Tapatalk

  14. #14

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    Färdig fram :-)


    Före

    Efter

    Det som e bytt är

    H&R 35 mm sänkfjädrar
    Nya oem bromsskivor runt om
    Carbotec xp8 belägg fram
    Standardbelägg bak xp 8 beläggen är restnoterade.

    Bytte även olja o filter, gillar inte när oljan känns dom ett sandpapper efter 1200 mil. Vw longlife olja :-\

    Stoptech slangarna o motul vätskan får jag ta nästa gång

    Nu är bilen hos hos min rekond hus tomte för lite skönhets vård,



    Syns på br B-)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Heja heja.
    Så skönt att skruva på nya fina delar.
    Hoppas du får testa på banan åxå.

  16. #16

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    Jobba på nu B-)


    Fint blir det :-)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk

  17. #17
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    snyggt =). kom ihåg att bilen kommer sjunka ännu lite efter 150-200 mil. sänkningen på H&R fjädrarna är uträknat på inkörd bil så dom ger inte 35 mm fören dom har satt sig.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  18. #18

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    snyggt =). kom ihåg att bilen kommer sjunka ännu lite efter 150-200 mil. sänkningen på H&R fjädrarna är uträknat på inkörd bil så dom ger inte 35 mm fören dom har satt sig.
    Märkte detta redan efter 10 mil ca, från början var ju bilen högre än original :-P trodde jag fått fel fjädrar. Men man märker att bilen blir lite hårdare för varje dag dom går.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk
    Senast redigerad av Crippep den 2014-06-04 klockan 00:26.

  19. #19

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    här lyser flitens lampa :-) sedan fick polaren en snilleblixt o våt slipa huven oxå :-)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk

  20. #20

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    då va hon polerad o lackförseglad tack Micke!

    Nu blir det nåra timmars sömn för att va på euromaster kl 7 för hjulinställning, sedan bär det iväg till syrran för o hämta husvagnen. Ses på br gott folk :-)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-05-17, 21:27
  2. So fährt der neue VW Golf GTD + video (GTD 1 och GTD 7)
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-06-15, 21:19
  3. GTD Edition (Golf GTD)
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-20, 16:39
  4. Volkswagen - Das neue Golf Cabrio.
    Av Faltdach i forum Bilder och Videos
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 12:10
  5. Fartsyndares banräser Golf MkII
    Av Fartsyndare i forum Projektforum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-24, 14:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin