Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 123456 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 212
  1. #41

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    någon ide på varför man inte ser en del bilder längre?

  2. #42
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Dom är länkade från en photobucket konto som tydligen inte är aktiv längre verkar det som.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  3. #43

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Dom är länkade från en photobucket konto som tydligen inte är aktiv längre verkar det som.
    Eller snarare ett konto som förbruka sin bandbred.

  4. #44
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Citat Ursprungligen postat av Crippep Visa inlägg
    någon ide på varför man inte ser en del bilder längre?
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Dom är länkade från en photobucket konto som tydligen inte är aktiv längre verkar det som.
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Eller snarare ett konto som förbruka sin bandbred.
    Oj jävlar, sorry gubbar, mitt photobucket premium har gick ut...och bandbredden nåddes skitsnabbt :P
    Köper ett premium ikväll så jag kan börja uppdatera också

    Tack för ert intresse gubbar !

  5. #45
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    nu fungerar bilderna igen

  6. #46
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Såja allihopa!
    Äntligen dags för ännu en uppdatering, denna gång handlar det ytterligare om fälgarna !
    Fälgarna har nu blivit slipade, sprutspacklade men också vattenslipade inför morgondagen, för då blir det nämligen lackeringsdags, fan som man längtar, har lagt så mycket tid på dessa fälgar nu och kommer nog bli en hel del mer tid senare


    Först lite gamla bilder på mätningen för mina cetrum loggor, skall beställa dem från http://3dcarstickers.com/, kollade runt lite och såg att dem var tydligen dem enda som kunde göra custom 3D emblem så fick bli det
    Jag har kommit fram att 69mm bör vara alldeles perfekt








    Slänger även in dessa bilder på när jag mätte med 1graders camber








    Och nu äntligen dags för fälg bilder !


    Färdigslipade och skall maskeras








    Slipgrund














    en massa slit och slippapper gick åt :/











    Imorgon blir det bilder och film på lacken
    Längtar Längtar Längtar !

  7. #47

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    Fan va Nice! Kommer bli en riktig skönhet när hon e klar

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk

  8. #48
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Hallå allihopa !


    Nu är det så att fälgarna blivit lackade och nu kommer en uppdatering på det, tänkte även berätta att bakaxelshims från våran käre "LillStorch" här på garaget är på väg så vi kan börja mäta spacers...ÄNTLIGEN !


    Nu till färgen, satt och letade i alla färgkartor vi hade i verkstan men även en hel del online på vad som skulle kunna passa bra kulörmässigt, när jag såg en fin volvo 245 i "#Hemochsänk" gruppen på fejjan, frågade om färgkoden och kunde inte vart bättre. Färgen är förresten Volvo 603 Ben Vit / Ivory White


    Gick iväg till övervåningen och blandade färgen, och gillar det jag ser, tummen upp !





    Fälgarna återigen maskerade och förberedda inför lack








    vi får inte glömma centrum-locken








    Försökte ta bilder i lackboxen när värmen var på men telefonen avskydde det, däremot gick det bra att filma så ni får tre filmklipp också


















    Lackering Del 1





    Lackering Del 2





    After paint







    Nu återstår högglanspolering, spacers, komplett avgassystem och lite diverse lull lull
    Säg gärna vad ni tycker !
    mvh
    /The twins !

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Crippep Visa inlägg
    Fan va Nice! Kommer bli en riktig skönhet när hon e klar

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk
    Tackar
    Senast redigerad av Henrik.M den 2014-07-03 klockan 22:55. Anledning: Fixade trasiga YT länkar

  9. #49
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Blir tjusigt, ser fram emot att färdigt resultat.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  10. #50
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Blir tjusigt, ser fram emot att färdigt resultat.
    tack ! längtar tills jag ser dem färdiga, hoppas all slit lönar sig bara.

  11. #51
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Whats up alihopa !


    Dags för veckans uppdatering!


    Först börjar jag med lite bilder på fälgarna som brorsan tog med systemkameran, däremot är färgen riktigt jobbig att fota då den alltid får för sig att bli gulare än vad den är :O!











    Enda bilden som visar den riktiga på nyansen !





    Här ser ni vad jag snackar om, även tagit bort maskeringen







    Fick bakaxelshimsen med , ha de hoppats på rostfritt stål men fick aluminium versionen istället :/

















    Beställde framvagnsdelar och diverse med
    1x Drivknutdamask
    2x Styrväxel damasker
    2x Spindelleder
    2x Styrleder
    2x Stabilisatorstag
    1x Lambdasond
    4x Grenrörspackningar
    4x Tändkabel-clips































    Vi han snabbt med att få på Bakaxelshimen, toe:en är inte helt 100 men mycket stabilare än brickor.


    Vi var tvugna att borra upp dem existerande hålen ett par mm





    Nu sitter dem på













    Nu beger jag mig ner för att påbörja resten utav arbetet, länkarmar har också blivit köpa men finns ingen bild på det tyvärr


    Update kommer upp imorrn !

  12. #52
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Tjenare !


    Dags för en uppdate!


    det som hände först var att vi fick ett par mk3 fälgar med bra sommardäck utav en god kund till oss , Är ju perfekt då jag vill ha breddade plåtisar till vintern





    Påbörjade arbetet med att rensa lite på båda sidor





    Började med att montera dit nya styrledsdamasker.





    Länkarmar från biltema, farbrorn checkar så alla bussningar är bra





    Nya spindelleden på, samt Stabbstagen verkar passa , Yes den sitter upp och ner !





    Monterat och klart





    Sist men inte mins en framvagsninställning hos verksads grannen





    Cambertopplagringarna verkar funka redigt bra , vi nöjer oss här!





    Tänkte montera däck på en fälg så vi kan ta och se hur det kan se ut med färgkombon








    Korta nya gummiventiler (vi har tänkt att täcka dessa senare)





    Ser ju sketbra ut !





    U got poke bro ? haha !





    Bättre vinkel :P





    Cambern gör ju sitt iaf, även toe:n...måste fixa det när jag bestämt ride-hight, enligt mannys guide.





    Har fått ett paket och skall fota alltihopa, det kommer att hjälpa oss med polering utav fälgar !
    Mer om det ikväll !

  13. #53

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Poke?????

    Varför ha cambershims om fälgarna inte ens når ut till skärmkanten?
    Om det nu är stance ni är ute efter.

    Nu behövs de ju bara 40-50mm spacer......typ.

  14. #54
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Poke?????

    Varför ha cambershims om fälgarna inte ens når ut till skärmkanten?
    Om det nu är stance ni är ute efter.

    Nu behövs de ju bara 40-50mm spacer......typ.
    ironi min vän
    Vi är ute efter den stilen helt enkelt.
    Yes, men vi skall ha dessa fälgar till projektet, punk slut

    - - - Uppdaterad - - -

    Hallå alihopa


    Vi har fått vårt efterlängtade paket ifrån Spacer.se
    Vi tackar för den grymma servicen och deras stöd i vårt projekt !





    Vi beställde:
    2x 25mm bolt on spacers
    2x 45mm bolt on spacers
    16x Lågprofils bultar
    12x muttrar
    4x låsmuttar (med tillhörande hylsa)


    Jag öppnade redan paketet vid hämtning men det var såpass bra packat att jag gav upp och gjorde det uppe istället, Vid foto tillfället när jag packade upp allt och la upp, så tog jag mig även tiden att känna och klämma på alla delar vi fick. Jag blev riktigt nöjd med hur allt såg ut! Allt var perfekt, spacerna var percisions mätta och svarvade även övriga delar likaså, hur mycket jag än försökte så kunde jag inte hitta några fel, inte heller skador från leverans och det är ju så bra som det faktiskt kan bli! jag tackar även dem på spacers som tog sin ti med att bli klara med dem på väldigt kort varsel och för att det bara tog två dagar från och med tillverkning och leverans, Har ni tankarna att beställa något som har med spacers, bultar eller muttrar att göra så är ju dem ett solklart val. Jag ger tummarna upp för alla aspekter jag kan komma med


    Nog med tjat, här kommer bilderna





























































    Med detta avslutar jag denna uppdatering, och härmed kommer vi att direkt börja högglanspolera fälgarna, uppdatering kommer imorrn !

  15. #55
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Whats up allihopa !
    Dags för en uppdatering, om vad som hänt dem senaste dagarna


    Det hela började med att jag fickett kuvärt tidigt en morgon...vilket är ganska ovanligt.
    I det fanns mina Speedline-emblem som jag väntat i snart tre veckor på





    Väl framme i verkstan så kom polaren med en klibba till mig, Stance|Works ! Det tackar man som fan för





    Sen blir det bara bättre då jag fått låna ett par fräschare fälgar, kusinen slängde på dessa då han tyckte bilen såg tråkig ut i plåtfälgarna, Polo GTI/Colour Concept fälgarna var faktiskt fräscha








    Det var alt för den dagen, Nästa dag åkte jag runt i olika butiker och köpte mig 800 grit, 1200, grit, 2000 grit samt 2500 grit våtslippapper, microfiberhanske, polertrissa (som jag förövrigt gav till lillebrushan), meguiars all metal polysh, sonax aplicator pads, autosol har vi redan men det är värt att testa något nytt, allt hamnade ej på bild :/









    Skulle åka hem och hämta verkstadskläder då jag glömt det...men kom dessvärre inte långt
    Låg hårt i en kurva när jag tillslut hörde en stor smäll, och massa rasslande, trycker till för att panikbromsa men har absolut ingen bromsverkan, drar i handbromsen och en utav vajrarna går av och drar ytters lite till och hör hur den andra börjar drar sönder det tillsammans med motorbroms får jag äntligen stopp på bilen och det var läskigt nära bilen framför, ringde farsan som sedan bad sin polare att komma och hämta mig
    Låter bilderna tala för sig själva


    Tack föresten till farsans polare som bärgade bilen, med lite plankor, hårt slit och massa om och men så kom vi precis upp på trucken, fick slå i tråget en aning men den kommer inte vara i nyskick så länge heller så :P





    And off we go !





    Jag hade redan en aning om vad som hade hänt men det ser värre ut än vad jag anar, drivknuten jaa, men vad mer ?








    Hissade upp bilen och hela fälgen åkte i marken...jag garvade som ett jävla as när jag fick syn på detta, och började demontera hubben för lagerbyte, kan säga att det tog min knappt två minuter då jag redan bytt allt annat i framvagnen.


    Visst ser det fräscht ut ?











    Åkte bort mot Biltema igen och köpte mig 2st GTI-Drivknutar, 2st Hjullager (stora), 2st Bromssköldar
    Hade bråttom och få på allt så glömde ta många bilder





    Skall spara denna souveniren





    Valde att svetsa dit brömssköldarna istället








    Bara resten kvar så kan vi äntligen börja på fälgarna





    Monterade våra spacers, och jävlar vad bra passform, passade som en smäck mot skivorna...Tummen upp till spacer.se!







    Nu är det dags för högglanspoleringen
    Under detta arbete så skall, gummi/latex-handskar, samt ansiktsmask användas under hela arbetets gång, långärmade kläder är ett plus! Aluminium är väldigt skadligt för kroppen och skall inte andas in eller varken fås på bar hud då det letar in sig i kroppen genom huden. Safety comes first !


    Vad högglanspolering innebär att man som i detta exempel slipar fälgbanorna i flera steg, man börjar med att slipa grovt för att få bort porer och ojämnheter och går upp i finare slippapper för att eliminera alla förgående slipmärken och till slut hamna i ett läge där man får fram en semi-glansig yta, då är fälgen redo för att högglans poleras med valfritt medel, vi använde autosol samt meguiars all metal polysh, däremot hade vi hellre använt oss utav en riktig maskin med kvalitativa polertrissor och blockpastor, men man tar vad man har helt enkelt


    Dessa steg ingick i vår högglanspolering


    Slipade ner den fula kanten med vinkelslip (slippapper rondell 40 grit)
    60 Grit sandpapper
    80 Grit sandpapper
    120 Grit sandpapper
    240 Grit sandpapper
    320 Grit sandpapper
    500 Grit sandpapper





    400 Grit våtslippapper
    600 Grit våtslippapper
    800 Grit våtslippapper
    1200 Grit våtslippapper
    2000 Grit våtslippapper
    2500 Grit våtslippapper


    Hela bilen och fälgen var smutsig efer vattenslipandet, inklusive mig





    Polerade 3 rundor med Autosol
    Polerade 2 rundor med Meguiars All metal polysh
    Här ser ni även Aplikatorerna samt Meguiars waxet







    Jag tog även och filmade lite med telefonen åt er så ni kan se hur det ser ut när vi jobbade


    Grovslipning





    Vattenslippapper





    Finslipning klar





    Polering klar (autosol)







    Bilen förtjänade en tvätt efter all smuts från vatten slipningen







    Det var allt för denna gång allihopa, hoppas ni gillade vad ni såg.
    Nästa gång blir väl montera däck på fälg, smacka på spacers samt valsa skärmar


    Mvh
    /Tvillingarna
    Senast redigerad av veniib den 2014-07-31 klockan 23:26.

  16. #56
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Whats up alihopa !


    Nu har det hänt mer på projektet
    Max med sin digital camo golf mk2:a kom förbi och hjälpte oss att slipa samt polera fälgarna till golfen på hans bil då våran golf kokar väldigt lätt, detta pga av ett läckande rör samt dålig fläkt.
    Det tackar vi som fan för för nu är vi ett steg närmre in i projektet !

    Äntligen dags Lite resultat bilder skadar väl inte ?











    Fingeravtryck :/





    Speedline emblemen gjorde sitt tycker jag, blev sket bra !





    Lite mer bilder i olika ljusförhållanden
















    Nu väntar dem bara på att förenas med bilen







    Bjuder även på ett klipp







    Imorrn kommer Freddy från F-Parts med vals, och då fan blir det att valsa!


    Det var alles för denna gång !
    mvh
    /Tvillingarna

  17. #57
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    What's up everybody


    Idag blir det update på gårdagens arbete, jag ursäktar hemskt mycket att jag inte uppdaterade igår men det blev en väldigt sen natt. Vi var uppe till kl 04:30 tillsammans med shan som kom samma dag för att hjälpa oss med valsningen
    Vi fick som sagt valsen från Freddy "F-Parts" och arbetet började väl direkt efter att alla gått hem ifrån verkstan.






    Skärmvalsen vi kommer att använda.





    Vi började med att hissa upp bilen, detta skall in under skärmkanten





    Dags att påbörja valsningen..det går inte...då fortsätter vi höja bilen helt i fjädrarna och valsa...går inte heller, till slut fick jag nog och sänkte hela bakvagnen istället samt la en pallbock i rätt höjd för att få valsen i rätt position, vi var även tvungna att sedan använda våra spacers för att kunna få in valsen riktigt bakom skärmkanterna.





    Det börjar ta sig men mycket är kvar att valsa!





    Färdigvalsat





    Jag skall fiddla lite med framvagn och camber så att däcken hamnar närmare skärmkanten, baken är topnotch, där får man väl plats med fingrarna om man har tur, vi råkade även skära bort lite däck då det tog i lite i skärmkanten men det fixade vi med en gummihammare








    Tog en bild på Miss Bubblebutt, ganska fin röv om man får säga det själv...saknas dock något och paket till det kommer på måndag!







    Till er som använder samma vals:
    Jag var hur nära som helst på att dra fram vinkelkapen och mig svetsen för att kapa i skiten och modifiera för att den skall kunna göra arbetet rätt på en låg bil då denna sannerligen är gjord för normalhöga bilar.
    Det som behöver göras är att halsen där själva rullen och dess stång sitter i måste kapas ner minst 5cm, ett nytt hål måste borras och en mutter måste även den svetsas så man kan låsa själva halsen till valsen då kan man klara sig bra. Alternativ köpa en annan som gör sken bättre utan någon vidare modifikation




    Det var allt för denna gång och jag hoppas ni gillade det


    Med vänliga hälsningar
    /B&V

  18. #58
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Hallå allihopa!
    Nu är det så att jag har vart och hämtat mina paket
    Ett väldigt efterlängtat sådant.
    Vi har har haft massa bekymmer med vårt original avgassystem på bilen ett väldigt bra tag, och det har gång på gång läckt och vi har väl sammanlagd lagat och svetsat det runt 20-25gånger.
    Vi hörde av oss till Ray's Metallfabrik eller som ni kanske känner till dem som Simons Sportsystem, efter en kort konversation gick dem gick med på att ge oss en riktigt bra pris på Extraktorgrenrör 4-1 (031-E) inklusive Högflödes Halvsystem (031-H2).


    Vi välkommnar samt tackar dem hemskt mycket för deras stödf di vårt projekt !





    Jag tog lite snabba bilder på innehållet med mobilen så ni får en uppdatering











    Här skall det bli ändring





    Samma här








    Började med det lätta först Köpte en värmetålig matt svart sprayburk på feltema, och började spraya på resonansburken samt lilla ljuddämparen och lite krims krams, det skall ju matcha resten utav systemet...eller hur ?











    Inte torkat ännu





    Färdigt





    Tar bättre bilder nästa gång, Nu skall jag även inhandla monteringspasta, avgasbandage, rostfria buntbana, lamdaplugg, samt ny lambda...får se hur det blir jag kanske byter alla packningar i toppen då något verkar läcka


    Until then, hoppas ni gillar det !
    mvh
    /Tvillingarna !
    Senast redigerad av veniib den 2015-01-20 klockan 20:20.

  19. #59

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Pär Hedström
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    16
    Hej, verkligen bra jobbat! Mycket tid och pengar lägger ni ned! Funderar hur ni skall göra motor och växellådsmässigt?

  20. #60

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av pahed Visa inlägg
    Hej, verkligen bra jobbat! Mycket tid och pengar lägger ni ned! Funderar hur ni skall göra motor och växellådsmässigt?
    Läs inlägg nr.1 typ.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-04, 09:10
  2. Vw Golf Cab 1,8 goes GTI (Ny bilder 27/2)
    Av jollykent i forum Projektforum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 15:35
  3. Svar: 59
    Senaste inlägg: 2008-09-27, 07:10
  4. Min och GTI:ns eländiga dag...
    Av Mawe i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 12:44
  5. 195/50/16 på golf mkII?
    Av _Putte_ i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 21:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin