Sidan 9 av 11 FörstaFörsta ... 67891011 SistaSista
Resultat 161 till 180 av 212
  1. #161
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Hallåå!


    Nu händer det, även baken skall få kapas
    Mäta , trixa fixa och klottra blev det...
    Check out the # tags thow











    Kommer bli mer bilder på massakern såklart, men lite senare
    Ha en trevlig lördag allihopa !

  2. #162
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Nu är det nog fan dags att ta tag i projektet.


    Jag kan väl börja med o berätta vad som har hänt hittills iaf


    Skärmar kapades upp och bilen slipades med 500grit





    Dem var ju bra valsade iaf





    slipa slipa slipa




















    Det var väl mest efter detta där lusten började dö ut, brorsan jobbar ju natt så han kan inte vara i garaget om dagarna, jag å andra sidan har haft fullt i verkstan nonstop och vi har haft arbeten vi vart tvungna att prioritera framför golfen, så svetsning o annat har hela tiden blivit uppskjutet.


    sen började man nästan bli deprimerad, så jag råkade tröst köpa mig ett par BBS RM 012r





    Provade ett par vr6 dimplecaps men dem var för höga :/








    Efter det tröttnade jag och ville ge mig på att splitta dem...5 minuter senare





    Det var inte mycket tätningsmedel här inte, ett bra tecken på att dem är orörda med








    Ett provrunda med 2" Radinox, slutspecifikation hamnar på 15x8 et +15











    Efter det så ville jag ge mig på att få det att funka med vr6 dimple capsen, men det var en hel del arbete, jag visste exakt hur jag skulle få det att funka och jag saknade bara en 67mm hålsåg, men tyckte det inte var värt det, så dem såldes dagen efter sista försöket :P








    På något sätt började jag plötsligt nojja över mina nyrenoverade OZ Turbos, när jag bygde ihop mina fälgar så fick jag liksom lägga två visitkort tillsammans runt om i springan mellan centrum och fälgbanan på fälgen för att centrera alltihopa vid montage.


    Teoretiskt sätt så är det bultarna som kommer hålla trycket istället för trumman/centrumet på fälgen, och skulle då en skruv faila pga den mekaniska kraften och stressen då kommer ju resten utav bultarna per automatik ge med eller hur ? Jag tyckte det inte var säkert nog och tillslut valde jag att lägga ut BBS Motorsport banorna på annons.


    Fick en intressant köpare som ville gå ner en 500ing från mitt ursprungliga pris, vilket jag egentligen inte ville gå med på men eftersom jag ville bli av med banorna snabbt och köpa nya direkt, vilket i mitt fall skulle specialbeställas då det inte finns bredare fälgbanor än 2" med OZ Turbo centrum fitment längre och det är ju inte gratis kan jag ju lova. Jag betalade en bra premie för att jag hade hittat äkta BBS banor då jag vet att dem håller bra kvalitet helt enkelt, men mina custombanor skulle bli en del mer än så.


    Plötsligt börjar killen bli intresserad för mina guld pläterade splitbultar med då jag hade andra som även ville köpa bultarna sepparat
    Så jag säger mitt pris för alltihopa inklusive frakt vilket han inte ville betala till en början heller och gör upp dealen, dvs med våra ord så hade jag sålt banorna till honom och allt skulle förberedas inför frakt.
    Åker till däckfirman, får däcken avkrängda, spenderar en hel natt utan sömn för att demontera alltihopa igen, vaknar dagen därpå och packar dem inför avsändning.


    Skriver till honom dagen efter det att jag lämnat iväg paketet, och inväntar cash.
    Efter lite tjat om att han ville få ner priset så skriver han att han inte betalar med än vad endast banorna skulle kosta för annars ville han inte ge mig pengar eller ha dem.
    det betyder då att han ville ha bultarna gratis plötsligt, och han visste redan vad för pris om gällde
    Jag sprang mig in till bilen och hämtade ut paketet i allra sista sekund och där var ombudet och skulle hämta paketen inför leverans.


    Så har sitter jag, men demonterade fälgar, betalat för att kränga av fälgarna, betalat frakt, och all den tiden jag förlorat för att få sålt på ett par jävla fälgbanor.
    Skrev ett meddelande om att han är ersättningsskyldig mig för frakt och avkrägning men han vägrar förstå att det var hans fel från hela början och det slutade med att han ignorerade mina meddelanden.
    Denna kampen är inte slut ännu !








    Då det efterblivna jävla nyllet inte ville ha dessa skönheter för sina BBS RM...Så bestämde jag att jag skall ha dem till mina BBS RM istället...Skall trycka upp dessa i nyllet på jäveln och kommer ha dessa som dekoration eller slangvinda på väggen istället





    Här kan man verkligen inte få i fälgbanorna om man inte bankar i lite lätt men en gummiklubba, men det var inte fallet med mina OZ Turbos då det fick plats med 2 visitkort.





    Det var väl för idag...
    Jag har äntligen fått upp hoppet lite nu då farsan äntligen hittat en lucka där han kan hjälpa mig med o bli klar med lackeringen.
    Min deadline för lack och montering är till OijOij's Fourth träff, motorn kommer jag nog inte bli klar med om jag skall vara ärlig då allt skall blästras och lackas. Jag tror heller inte att bilen kommer att stå på mina OZ Turbos då prio #1 är att lägga det jag har i budget just nu i lack, material och bränsle till lackboxen
    Får jag den lackad, hopplockad och städad så kan jag tänka mig att ta med bilen på släp ner dit ?
    vad tycker ni om det.
    Sen satsar jag med att perfektionera lacken, få klart motorn, och allt annat inför elmia 2017 ?


    Hade jättegärna velat ha feedback ifrån er, och gärna ett visat intresse och stöd utav er alla då jag verkligen kommer att behöva det nu !

  3. #163
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Nu har det hänt en hel del och vi är ett steg närmre inför lack !


    Dörrar slipades på insidan





    Motorutrymmet likaså








    Sen klossades dörrarna och avslutades med 1000p





    Tänkte att det kunde vara dags att dämpa dörrarna när dem ändå är såpass lättåtkomligt som det är nu, skrapade bort allt wax, och tvättade rent ett flertal gånger med cellulosa thinner.
    La dit och täckte hela insidan av dörren ed stp black gold och använde en specialanpassad gummi roller för att trycka dit det på plats.








    sedan var det insidorna vid rutor och dörrgångar som slipades








    Fortsatte med lite småpill på andra dörren med





    var ute en sväng och kom tillbaka till detta , fan vad gött att få den biten gjord !





    lite maskering och slipgrund senare så blev den biten klar med.








    Vänster bakskärm håller på och svetsas, men farsan tog en liten paus för att fortsätta och göra klart senare





    Sedan var det ett stenskott som fixades, behövdes inte så mycket slipgrund men hela utsidan kommer klossas i vilket fall ändå


    Avslutade dagens pass med ett par timmars arbete på kofångarna, folk i Göteborg kan inte köra för fem öre, hade ett par småskador och ett par intryckningar från dragkrokar på som jag störde mig enormt på.
    Tanken är att hitta en fin kofångare och shavea blinkers, dimljus & regplåts plats, men det får bli när jag har mer tid så att säga, men den kommer nog troligtvis endast användas vid större träffar och utställningar isf







    Dessa var måndagens och tisdagens arbete !
    More to come !

  4. #164
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Nu är man tillbaka från en väldigt välbehövlig semester sen ett par veckor tillbaka och har väl inte hänt så mycket mer än att jag hjälp brorsan med hans bil för att få till den sista detaljerna på hans bil inför denna säsongen.
    Blev väl inte helt 100% nöjd med bilen, lite småsaker bara men allt och lite still skall fixas inför elmia är det tänkt



    Skrutten såg ju ut så här innan



    Nu har golfen flyttat in i lackboxen, så det nu är det händer helt enkelt









    Bilderna skall bli svartvita från och med nu, så färgen förblir hemlig tills den hopmonterad och sänkt helt enkelt
    Hoppas ni ser fram emot det !

  5. #165
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Hallå Allihopa !
    Tog en liten paus från bygget, då lokalen där min bil huserar för tillfället i skall bli min nya Bilvårdsfirma, och jag har byggt för att få det klart så jag förhoppningsvis kan komma igång med firman vid nyårsskiftet .


    Men nu har det hänt lite på bilen med när resten utav gubbarna fick ledig tid övers, förtsta steget av lack är färdigt och jag börjar att posta en bild på det färdiga motorutrymmet. Som jag sa innan så är det här det svartvita kommer in, och färgen avslöjas...hmm jag vet inte än faktiskt...funderar på elmia vilket jag hoppas kunna ställa ut på...men jag vet som sagt inte...håller iaf tummarna


    Motorutrymmet blev jag svinnöjd med iaf





    Har även vart o köpt lite mer rariteter, Detta är ett set med Lester Dimljusersättare , Får luftintag istället för dimljuset vilket jag fakiskt diggar som fan











    Hellack är estimerat runt julafton-nyårish...som man längtar !
    Det var alles för denna gång.

  6. #166

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Stiligt och trevligt med hellack

    Bra jobbat i övrigt, OZ turbosarna blev riktigt snygga

    Kämpa på!

  7. #167
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Citat Ursprungligen postat av golf666 Visa inlägg
    Stiligt och trevligt med hellack

    Bra jobbat i övrigt, OZ turbosarna blev riktigt snygga

    Kämpa på!
    tackar så mycket !
    har ändrade planer för turbosarna, dem skall bli bredare, och kanske få spike bultar !

    Hallå allihopa!


    Fick besök utav brorsa och mina kusiner idag, och dem ville hjälpa mig montera ihop panelerna efter omlack! Så nu sitter allt där det sitter på en så jävla dammig karross vilket inte är en biggie, byggs för fullt i garaget så jag kan börja starta min bilvårdsfirma, så lite skit får jag allt tåla så länge
    Däremot kommer utsidan blåsas om då vi inte vart 100% nöjda med hur det blev. jag tog en stor risk och lät den inhyrda lackeraren lacka över resten med, och det blev inte som vi hade tänkt oss då han inte kört den typen av lack på såpass stora ytor :/
    Suger ganska hårt, både känslomässigt och ekonomiskt, men nu har jag iaf en bra grund att fortsätta på, så är väl bara att bita i det riktigt sura äpplet :P
    Jag har lärt mig av läxan iaf, nästa gång väntar jag på våra egna lackerare !


    Lack kommer inte kunna ske innan jul eller nyår, tyvärr... men så fort det är över då kan vi börja planera ett nytt datum för omlack, och tro det eller ej så är jag faktiskt jävligt taggad :lol:

















    Sedan har jag även vart och fyndat lite godis !
    Väntar ivrigt som fan på att få hem paketet !
    Det enda jag kan avslöja är att det är ännu en raritet i samlingen som skall på bilen är den blivit färdig !
    Innehållet kommer behöva lite vård och kärlek innan det monteras men det löser jag utan problems !


    Ha det gött så länge !
    Skriv på i kommentarsfältet nu för fan så jag har lite folk och dela ord med !

  8. #168
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Tråkigt att behöva lacka igen, vad var det som inte blev bra?
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  9. #169
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Tråkigt att behöva lacka igen, vad var det som inte blev bra?
    Vi körde dem stora panelerna löst vilket vi inte skulle gjort men chansade oss till lixom pga tidsbrist.
    Dem blev väldigt bra, men vid testmontage så såg vi väldigt små färgskillnader på några utav panelerna, som man kanske egentligen inte riktigt hade lagt märke till, men jag vill få det 100, och därför väljer jag att göra om det igen. Under ombygget i garaget med ett par mindre försiktiga dudes resulterade i repor i några utav dem nylackade panelerna...vilken tur att jag planerat för omlack, men så var det ju inte tänkt från början roblem:



    Jultomten var o knackade på dörrn idag !
    Fick äntligen ett utav dem mest efterlängtade paketen hittils !


    Detta är väl kanske inget ni tycker är intressant, men jag har äntligen lyckats hitta ett par äldre baklampor.
    Summan blev 2st Vit/Röda MHW baklampor, dessa är den tidigare varianten utav FIFFT's (vilket blev det nya namnet för MHW när dem köptes upp) som i sin tur hade svart ram runt om istället för den vit-gråa.


    Min plan är att våtslipa rubba och polera dessa, sen vet jag inte om jag skall lacka om ramen runt om i FIFFT's svarta eller MHW's grå-vita :think:


    ger er också en jämförelse mot mina klarglas i samma färgtema














    Det var allt för idag !
    Jag får väl passa på o önska er en riktigt härlig jul, och ett riktigt gött nytt år !

  10. #170
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Glömde uppdatera med ett paket som jag fick till mina BBS RM
    Lyckades hitta ett par passande Centerkåpr såg faktiskt såg bra ut :thumbup:











    Jag monterade ihop en fälg med ett par däck som jag köpte utav misstag...skulle köpt 195/45R15 men dem vart 195/50 och jag kollade inte så värst noga på just storleken.
    En vän till oss har skärt i sina skärmar och villa ha någon fälg o mäta fitment med, så det var passande att jag satt och fixade ihop en fälg







    blev inte så farligt, men dessa däck skall säljas/bytas så jag kan köpa rätt däck till mina RM, 185/45 funkar det med.











    Testade fälgarna på hans mk2:a








    Blev lite väl mycket poke, breddarna gick inte ens på, och jaa, däcken är lite för höga i profil vilket måste åtgärdas.
    Det hade gått o fixat, men John är väldigt allergisk mot camber :P Det hade räckt med 1* Graders shims för att få det i sitta som en smäck
    Men med tanke på att han skall ha vr6 fram och bakvagn så kommer det bredda ytterliggare.
    Så det får bli att han får köra med 8,5"r och justera därefter.


    Alles för denna gång !

  11. #171
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Kan uppdatera lite idag då
    Inhandlade som sagt lite grejjor med John när han drog hem en hel del från VW Hertitage.
    Slutsumman blev ett Shortshift stag och gummibussning till kopplingslänkaget för kopplingvajern


    Inget wow direkt men kommer göra gött när det väl sitter där det sitter , måste ta det lugnt med pengarna nu så det inte drar iväg till annat, skall ju först och främst lacka om bilen igen, nya fälgbanor och däck skall beställas då det är 6 veckors tid på custombanor.
    Airbags eller Aircups verkar skita sig helt i år Hade vart pricken över i:et :cry:
    Men bilen skall bli klar, och mina coils får väl duga än så länge.
















    Imorrn kommer det en uppdatering på vad jag köpte tidigare, och är jag extra pepp så smutsar jag ner händerna riktigt extra :P
    Ha det gött så länge gubbar och gubinnor :wave:

  12. #172
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Halojj !


    Eftersom både jag och John kommer renovera motorerna så vi valde att köpa ett motorstativ tillsammans, han skall bygga på sin 2.9 VR6:a.
    Och jag skall göra min RP-motor fin, tills jag köper en 1.8T eller 2.0 tfsi för att sedan bygga sakta men säkert på.


    Step number one...och two unboxing och hopmontering.


    Biltema is the shit !








    Rullade fram motorn ur hörnet med brorsan, och började pilla och peta lite :lol:














    sen vart plötsligt växellådan borta :think:





    Kommer även slänga in ett par referensbilder så ja ginte glömmer hur allt skall sitta hahaha :roll:





    Snart så slänger vi upp den på stativet








    Och där var den uppe








    Generatorfästen och lite dylikt borta, alla smådelar skall bort, blästras och grundas samt lackas








    Ställbara kamdrevet samt spännaren borta





    Kommer låta oljan rinna av tills imorgon





    3:e eller 4:e Oljepluggen, denna hade mycket kött kvar till skillnad från dem andra :P


    Nu skall det inhandlas kallavfettning, fälgsyra ,diverse borstar och högtemps grundfärg.
    Sen skall det in i lackboxen o lackas


    Har ni tips på vad för färger eller grundfärger jag skall köra på hojta gärna till, någon som vet ifall jag kan köpa skrynkelfärg / Wrinklepaint i lösform ?

  13. #173
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Halloj !


    Fick ett samtal från postmord att dem tydligen hade ett paket som jag kunde hämta på deras central nära mig.
    Åkte dit fort som fan och hämtade mitt paket


    Detta är väl kanske inte speciellt.
    Men för att hålla det enhetligt med resterande delar så kommer det göra sig fint hoppas jag


    2st Vita hella blinkers för stora kofångare











    Kommer nog se jäkla bra ut med resten


    Kan även meddela er att jag är väldigt nära nystaret utav bilvårds-företaget, och skall starta i början av februari.
    Det känns jävligt skönt då det faktiskt är en faktor som har tagit en bra bit utav min fritid och ekonomi hittils.
    Kommer bli skönt som fan när jag får göra som jag vill och erbjuda kunder en kvalite som slår dem stora aktörerna med hästlängder´ :clap:


    Det var alles för ikväll, insåg att jag inte hade kallavfettning eller fälgsyra så det räcker, så det skall köpas in lite till så jag får tvättat motorn inför lackprep, ha det gott så länge ! :wave:

  14. #174
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Halloj!
    Har vart och mätt dem nya fälgbanorna, tyckte lite att 9" inte skulle räcka till det jag var ute efter, och med tanke på att jag vill ha en mer aggressiv fitment så kommer jag att köra ännu bredare fälgar.


    Körde OijOij-tekniken med längre m7-bultar och muttrar för att flytta ut ytterbanan, funkar kanon :thumbup:
    Lägger upp ett drös med fullstorleks bilder och lite kollagebilder som avslut, hoppas ni gillar det 8-)










    Maxxad camber, silver project topplagringarna gör sitt jobb bra :thumbup:





    Smacka dit G60 breddarrn













    För er som är aktiva på Instagram så finns jag på @veniib, kan hända att det kommer någon smygare där ibland








    Nu är jag helt säker på fitment fram, och kommer forsätta bakåt så fort jag gjort klart et par ärenden till mitt nystart av företeget dem två närmsta dagarna :thumbup:


    Ha det gött så länge ! :wave: :wave:

  15. #175
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Tjenare !
    Har hänt lite i stugan ! Har även vart och haft det trevligt med Ceramic Pro/ Angelwax familjen, en riktigt rolig samt oförglömlig dag!





    Fick syn på lite utav BBS nyare fälgar, blev sjukt besviken på dem nya Super RS som endast kommer med delbart centrum, samma sak var med lemans














    Bjuder väl även en bild på en ombyggd rs4:a





    Fick hem en fin goodiebag från Daniel





    Detta har hänt på motorn sen sist, motorn tvättades i flera omgångar med kallavfettning samt fälgsyra, sedan gick vi över med flera olika typer stålborstar på maskin över hela blocket.











    När den biten var klar, så strök jag på röstätare





    Efter ca en halv timma











    Strök på ett lager till och lät det sitta över en dag, den verkar ha gjort sitt jobb iaf !











    Nästa steg blir att spola av samt preppa inför lack !

    Vad tycker ni jag skall lacka det med ? är ute efter blank svart och blank silver ?

  16. #176
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Halloj !
    Är äntligen tillbaka efter att ha vart sjuk, har påbörjat göra fint motorn inför hopmontering och det börjar se klart u hur det kommer att se ut


    Fick bli en tripp till biltema för o köpa färg, hade igentligen velat köra wrinklepaint, men jag sparar nog det till den nya motorn som skall i senare.





    Borstade återigen mer på motorblocket lite finslip innan prep inför lack samt tvättade av med wax and grease remover.








    Lackat och klart, blev blankt o fint :thumbup:








    Innan ni säger något, bilen i bakgrunden är en mk5:a som lackas om i den nya oranga pearlmor metalicen som sitter på nyare passater årsmodell 2015-2017, dvs, det är inte min bil :P





    Avmaskerad, väntar tills det torkat ordentligt så jag kan ge mig på toppen med, sen börjar jag på alla småsaker och får dem redo inför lack och hopmontering. Färgen var fan inte alls så pjåkig som jag trodde att den skulle vara, körde tre tjocka lager som att lägga klarlack, torkade ordentligt med värmepistoler emellanåt (använde två stycken samtidigt) och lät det torka, redan vid avmaskeringen så hade färgen torkat på tejpen :thumbup:
    gick åt en hel burk för motorblocket vilket är helt okey med tanke på prislappen, håller den i ett år eller två tills jag fått ihop en ny motor så är det ju guldvärt !








    Jag kommer sätta igång och få motorn helt klar så jag har denna biten klar under tiden bilen lackas om.


    Färgen är beställt, och den kommer hem under veckan önskar verkligen jag kunde lagt pengar på luft istället men ibland skiter det sig som sagt :/


    Fälgbanor och däck skall beställas, då fälg banorna kan ta upp till 7 veckor att få hem, får väl böna och be om att få dem prioriterade hade vart jävla nice och få det gjort.

  17. #177
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146



    Jag ville komma med den glada nyheten om att golfen blev utvald om att bli utställt på bilsport mässan.
    Jag hade verkligen velat ställa ut bilen med oijoij familjen, men man får väl hoppas på att brorsan kanske har en chans att ställa ut sin luftade Mk4:a istället :thumbup:


    Dessa två månaderna kommer vara väldigt hektiska ! Just nu maskeras bilen inför omlack igen, så ni får hålla tummarna att allt går vägen !


    Nu har jag även vart o snackat med Iclair om mina nya custom banor till mina OZ Turbo. Kommer bli brett o fett hoppas jag 8-)
    Sedan har jag planer på att renovera mina BBS RM banor och sälja komplett, för att ha råd med luft helt enkelt. Nu blev det inte som planerat, så att ha jettan som en någorlunda fin daily vid sidan av sket sig totalt.

  18. #178
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Halloj!


    Har slipat som en dåre på bilen, hade fan glömt hur lång tid det tar att slippa allting invändigt på golfen med alla små former och väck :/, men men bara att köra så det ryker om raketen !


    Allt kördes med 500grit block för att få bort topparna, och efterföljdes med 800grit mjuk på block som slutfinish kommer gå över allt med 1000grit sen efter allt är färdigt på insidorna. Insidorna var det samma typ av 800grit med paddding fast för hand, och mediumgrov samt fin scotchbrite.








    Sen var det in i lackboxen och förbereda inför för lack


    Här ligger båda bas-stegen på och inväntar klarlack.







    Klarlack, blir blankt












    jag önskar ni kunde sett detta fast i färg :mrgreen:









    Jag vet att det har tagit tid med uppdateringarna, men här är en uppdatering jag skulle gjort tidigare men glömt lägga upp, kommer nog vara lite tid under uppdateringarna pga av all stress och press.


    Maskerat toppen noga och grundade med ALU primer





    Lackad med motorfärg samt avmaskerad














    Grundade det nya thermostathuset men också vattenpumpen.







    lackade och fina





    var tvungen att provmontera, tog lite pinbultar för att hålla upp allt, fick även lackat oljenacken till filtret samt fördelaren :lol:, ser fan så mycket bättre ut än innan :clap:







    det är en mssiv skillnad till hur det såg ut innan :lol:







    Fortsättning följer, massa vinkellslips-borstande och rostborttagara samt tvätt så är det mer delar som stod på tapeten.




    Massa fästen etc







    Grundade och lackade, dessa fick bli svarta





    Detta var en ganska stor uppdatering, och jag börjar beta av motorn ordentligt.
    Nu är det inte så mycket som är kvar, ikväll beställer jag lite packningar, packboxar och annat jag behöver till motorn, så jag slipper ha problem senare, motorn har ju bara gått 17 eller 16000 lugna mil tror jag det var i alla dessa år, och det mesta är redan bytt, det enda som jag inte bytt hittills är vevaxelpackningarna och packboxarna på båda ändar, vevlager och kolvringar (Y)
    Det är tur att man får såpass mycket hjälp i det sista utav brorsan, hade fan aldrig klarat av det annars !
    Men som det ser nu så hinner vi absolut, bara att jag behöver jobba mer nu in i det sista


    Mvh
    / Venhar & Tvillingbrorsan !

  19. #179
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    692
    Bra jobbat!

    När jag fixade till min motor, drog jag ett par lager med vanlig 2-k klarlack på alla motordelar, dock inte på baksidan av toppen, som är närmast grenröret.
    Använde vanlig sprayfärg först innan klarlacken.
    Tål värmen hur bra som helst, och fint blev det!
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

  20. #180
    Medlem veniibs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Venhar Bara
    Medlemsnr
    5460
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    146
    Halloj !

    Slänger upp en uppdatering om något jag fick tag på via en vän, han köpte en g60 ventilkåpa för ett tag sedan, och har ingen användning utav den längre, nu är detta mest en testfit men det ser ut att kunna funka utan problem, det enda jag är orolig över är just kamremskåpan då det ser ut att sticka ut lite för mycket, men när jag monterar ihop motorn igen så skall det visa vis om det funkar eller ej (Y)











    man ser hur det ser ut just här, men det kommer nog lösa sig till slut.





    kåpan kommer behöva lite kärlek för att bli fin igen och tanken är att den och dem två kamremskåporna skall lackas i bilens färg , tankar om det ? Yayy eller Naay ?

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-04, 09:10
  2. Vw Golf Cab 1,8 goes GTI (Ny bilder 27/2)
    Av jollykent i forum Projektforum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 15:35
  3. Svar: 59
    Senaste inlägg: 2008-09-27, 07:10
  4. Min och GTI:ns eländiga dag...
    Av Mawe i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 12:44
  5. 195/50/16 på golf mkII?
    Av _Putte_ i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 21:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin