Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2010
    Namn
    Johan Lundmark
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    26

    takräcke/lasthållare golfVII, biltema?

    Nån som provat biltemas lasthållare?



    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/La...hallare-34236/

    Är de hyfsat OK?

    Original verkar kosta ca 2000kr. Jag använder takräcke nån gång per år eller två. Känns inte motiverat betala 2000kr då...

  2. #2
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Vet inte hur biltemas sitter.

    På Golf SC är ju frigången mellan taket och relingen litet så jag kunde inte ha bågar som tidigare använts till en Passat 3B.

    Köpte original i vintras. Perfekt passform, mycket stabila, endast avsedda för Golf SC. Ska vändas åt ett håll och unik båge för fram och bak. T-spår till skidbox. För dyrt men bra…..

    http://www.volkswagentillbehor.se/?article=5G9071151

    Fick ebay råd av annan Golf 7 ägare, betydligt billigare.

    http://www.ebay.de/itm/Original-Volk...-/231078807676

    Håller med dig, priset är inte attraktivt direkt, fixar man det med Biltemabåge så är det helt OK.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Dom har ju fått rätt kass kritik tidigare med dålig passform. Hade kört orginal/thule. Men nån annan får gärna flika in sina erfarenheter av Biltemahållarna.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2010
    Namn
    Johan Lundmark
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Är thule ett generiskt takräcke? Anledningen är att jag har golfen via jobbet, så om ett år så blir det nog en ny bil, troligen golf igen men... man vet ju inte... Så om ett thule funkar till alla bilar med rails så kanske det är bra alternativ... Vet att farsan till sin passat hade av misstag tagit takräcket till sin v70 i bagaget (eller om det var tvärt om) och det visade sig passa när han skulle använda det... båda tror jag var original för respektive märke (iallafall inköpta hos åf). Kanske kan jag låna hans passaträcke? Men bäst vore ju ett billigt biltema. Kanske bara att be att få prova det, öppet köp...

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2010
    Namn
    Johan Lundmark
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Biltema passade inte... tur jag knappt har nåt behov av takräcke, men en dag står man där på ikeas parkering och ska ha med nåt som inte går in i bilen... var inne på jula för att köpa en cykelhållare till dragkroken, de har några olika räcken som såg ut att kunna passa... men hann inte med att kolla närmare på dem...

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2010
    Namn
    Johan Lundmark
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Jaha, då är en ny Golf SC TGI på ingång. Då vi har en ettåring i familjen så är det ibland trångt i bagaget, så jag passade på och ta ut en takbox på förra golfen (det blir billigast i slutet av perioden man har bilen pga förmånsregler), men då jag inte bestämt vad jag skulle ha för nästabil vid det tillfället blev det inga lastbågar. Jag är fortfarande inte så sugen på att köpa originalbågarna, om jag kan köpa tex biltema privat istället.

    Finns det någon som hittat billiga bågar som passar golfen?

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Ska du använda takboxen så skulle råda dig att köpa original eller den produkt som VW erbjuder... Jag har original till Passaten. Perfekt passform, snygga, orsakar minimalt oljud och känns dessutom säkra. Jag betalade inte några 2000 kr för dessa för två år sedan, snarare under 1500 kr, men det kanske var någon kampanj som jag nappade på. Sådana kommer ju ganska ofta.

Liknande ämnen

  1. Takräcke till Golf 2.
    Av guldgti i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-08, 16:20
  2. Lasthållare Golf 2 från Feltema?
    Av Golfbjörnen i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-07-20, 17:26
  3. Lasthållare Passat 3C Variant
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-16, 21:29
  4. Takräcke Golf4/Bora.
    Av Tobbster i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-12, 16:49
  5. takräcke mk1???
    Av jönsson i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 15:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin