Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 58

Ämne: Golf R steg 3

  1. #21

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Måste du gå steg 3? Varför inte bara steg 2+ med insug, avgas och bränslepump? Du kan alltid slänga på IC och turbo senare om du vill. Iofs blir det kanske lite dyrare jämfört med att göra allt samtidigt men å andra sidan kanske du nöjer dig med steg 2+?

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Tänk dig för innan du slänger ut en massa pengar på turbobyte kolla har tex
    https://www.youtube.com/watch?v=Nc7eqGgL5UU lobas värsting mot en Audi k04a
    eller här min förra Pirelli med original turbo (k04) mot 30 edition loba 380
    https://www.youtube.com/watch?v=9GUs9Uv2y_8 som sagt det skiljer inte så mycket.

  3. #23
    Ghost RS
    Gäst
    Ska du upp på steg 3 med så mkt HK osv så tror jag tyvärr att du måste byta turbo, IC osv.. tveksam om den du har idag pallar

  4. #24

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Tänk dig för innan du slänger ut en massa pengar på turbobyte kolla har tex
    https://www.youtube.com/watch?v=Nc7eqGgL5UU lobas värsting mot en Audi k04a
    eller här min förra Pirelli med original turbo (k04) mot 30 edition loba 380
    https://www.youtube.com/watch?v=9GUs9Uv2y_8 som sagt det skiljer inte så mycket.
    Imponerande lång lista på saker som gjorts på loba380 Golfen. Trots detta så blir den inte snabbare än Pirellin. Jag skulle blivit p****d off om det var min bil Man tänker att med utbytt turbo så borde skillnaden vara enorm, iallafall tillräckligt stor för att motivera kostnaden.

  5. #25
    wajid
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Måste du gå steg 3? Varför inte bara steg 2+ med insug, avgas och bränslepump? Du kan alltid slänga på IC och turbo senare om du vill. Iofs blir det kanske lite dyrare jämfört med att göra allt samtidigt men å andra sidan kanske du nöjer dig med steg 2+?
    Kanske blir intressant, va ligger man för hk om man är steg 2+?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #26

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av wajid Visa inlägg
    Kanske blir intressant, va ligger man för hk om man är steg 2+?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    http://www.goapr.com/products/ecu_up...i_trans_r.html

    362hk till 379hk beroende på soppa.

  7. #27
    wajid
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    http://www.goapr.com/products/ecu_up...i_trans_r.html

    362hk till 379hk beroende på soppa.
    De här låter ju billigare, men hur kan jag kontakta dom då? De e ju fan från England om jag kommer ihåg rätt


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #28

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av wajid Visa inlägg
    De här låter ju billigare, men hur kan jag kontakta dom då? De e ju fan från England om jag kommer ihåg rätt


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Biljouren.se = APR i Sverige.

  9. #29
    wajid
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Biljouren.se = APR i Sverige.
    Jaha då har jag kontaktat dom


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #30
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Måste du gå steg 3? Varför inte bara steg 2+ med insug, avgas och bränslepump? Du kan alltid slänga på IC och turbo senare om du vill. Iofs blir det kanske lite dyrare jämfört med att göra allt samtidigt men å andra sidan kanske du nöjer dig med steg 2+?
    Var även detta jag var inne på, det vill säga börja med steg 2 eller steg 2+ lösningar.
    Så mjukvara, DSG mjukvara, avgassystem, insug, högtryckspump kanske RS4 bränsletryckaren och en IC om man vill klämma ur det sista men annars brukar det räcka med 5 första detaljerna jag rabblade för att 90% av våra kunder iaf ska vara nöjda.

  11. #31
    wajid
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Var även detta jag var inne på, det vill säga börja med steg 2 eller steg 2+ lösningar.
    Så mjukvara, DSG mjukvara, avgassystem, insug, högtryckspump kanske RS4 bränsletryckaren och en IC om man vill klämma ur det sista men annars brukar det räcka med 5 första detaljerna jag rabblade för att 90% av våra kunder iaf ska vara nöjda.
    Jobbar du själv med detta?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #32
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av wajid Visa inlägg
    Jobbar du själv med detta?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Det var med mig Du pratade när Du ringde Stertman Motorsport tidigare idag, så ja jag jobbar med detta heltid.

  13. #33
    wajid
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Det var med mig Du pratade när Du ringde Stertman Motorsport tidigare idag, så ja jag jobbar med detta heltid.
    Ok va rekommenderar du mig, bra för bilen och bra hk


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #34
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av wajid Visa inlägg
    Ok va rekommenderar du mig, bra för bilen och bra hk


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Om Du vill ha mer än steg 1, då skulle jag testa typ steg 2 till 2,75 (om man tittar i vår portfölj).
    Vi har ett gäng kunder i Stockholms området där Du säkert kan få åka med och känna dom olika stegen.

    Men Du prata om att Du skulle komma förbi i morgon (om jag minns rätt) så vi kan prata mer då kanske?
    Med vänlig hälsning, Jimmy Särås

  15. #35
    wajid
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Om Du vill ha mer än steg 1, då skulle jag testa typ steg 2 till 2,75 (om man tittar i vår portfölj).
    Vi har ett gäng kunder i Stockholms området där Du säkert kan få åka med och känna dom olika stegen.

    Men Du prata om att Du skulle komma förbi i morgon (om jag minns rätt) så vi kan prata mer då kanske?
    Med vänlig hälsning, Jimmy Särås
    Absolut, jag kommer imorgon och då kan vi snacka mer om det, tack för din hjälp,


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #36

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    En tanke kan ju vara att hänvisa till den gamla tråden så får man bilda sig en egen uppfattning i den. Så kan man se framåt i denna.
    Hur som helst. Är själv nyfiken på t.ex om någon vågat sig på att ta sin bil till något av våra grannländer för en uppgradering. Speciellt för de som har begränsade möjligheter till mek. Tex en tripp till Apr i södra Tyskland mfl.

    Sent from my giant iPhone killer.

  17. #37
    AeroPlus
    Gäst
    Det jag undrar om det finns en motoruppgradering till Golf r som blir godkänd ,menar helt enkelt att bilen reggas efter angivna effekt ?Vilka är det som gör det isf ?

    Mvh

  18. #38

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Jag ska skriva det enkelt och tydligt!
    Håll denna tråd REN från personligt tjafs , ta det över PM.
    Gäller ALLA .
    Detta är inget forum för gammalt groll och personliga påhopp.

    Hoppas jag fått fram budskapet & åter till det tråden handlade om.
    Senast redigerad av Henrik.M den 2014-04-21 klockan 18:31.

  19. #39
    wajid
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Jag ska skriva det enkelt och tydligt!
    Håll denna tråd REN från personligt tjafs , ta det över PM.
    Gäller ALLA .
    Detta är inget forum för gammalt groll och personliga påhopp.

    Hoppas jag fått fram budskapet & åter till det tråden handlade om.
    Tack för att denna tråd är faktiskt för att jag ska få hjälp med allt dom gäller med steg 3 och inte jävla personliga besvär!! Ursäkta språket


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #40

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jahapp, vad är syftet med bilen och vad har du tänkt dig för
    A: budget
    B: vad ska bilen användas till
    C: vad tänker du grunda ev inköp på?

    Tro mig jag har provat de flesta stegen i min R golf (den som du skriver som stertmans vita monster R)
    Konstigt nog så fanns det massor med , herregud du gör allt fel, fel turbo-mjukvara-IC -insug osv trimmar med fel tuner bla bla bla..

    Rent krasst så gick min bil riktigt bra med alla dessa "fel" europasnabbast med ko4
    Sedan trimmades det vidare med lo4xx turbo o annat smått o gott och gick 11sec tider på strippen samt var en av de absolut snabbaste bilarna med R däck i bilsport superstage 1.23.25

    Budget nja massor med pengar lades ut, men jag körde året runt till och från alla event bor i Umeå hade den som bruksbil + alt annat

    0-100. 3.30

    Jag är /var mkt nöjd med prestandan och jag tror inte Filip som köpte min bil är missnöjd heller. Kört 5000 mil med trim servad med bra grejor gick genom besiktning i fullt trimskick UA.

    Jag trimmade med Jimmy S företag fullt ut och var nöjd med Dem och resultatet oxå.
    Visst finns det andra firmor, men under mina 3 år med R golfen såg jag aldrig röken av en enda APR / BSR/dahlbäck/ Vtech tunad R golf som gick fortare än min på den här sidan Atlanten.

    Billigt blir det aldrig men kvalitet kostar men haverier strul och ras kostar mer..
    Med vänlig hälsning Erik "gasekke" ex R golf abuser

Liknande ämnen

  1. Svar: 45
    Senaste inlägg: 2014-08-26, 13:21
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-03, 20:49
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-11-25, 20:35
  4. Svar: 107
    Senaste inlägg: 2012-07-01, 20:01
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 21:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin