Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 58 av 58

Ämne: Golf R steg 3

  1. #41

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Jahapp, vad är syftet med bilen och vad har du tänkt dig för
    A: budget
    B: vad ska bilen användas till
    C: vad tänker du grunda ev inköp på?

    Tro mig jag har provat de flesta stegen i min R golf (den som du skriver som stertmans vita monster R)
    Konstigt nog så fanns det massor med , herregud du gör allt fel, fel turbo-mjukvara-IC -insug osv trimmar med fel tuner bla bla bla..

    Rent krasst så gick min bil riktigt bra med alla dessa "fel" europasnabbast med ko4
    Sedan trimmades det vidare med lo4xx turbo o annat smått o gott och gick 11sec tider på strippen samt var en av de absolut snabbaste bilarna med R däck i bilsport superstage 1.23.25

    Budget nja massor med pengar lades ut, men jag körde året runt till och från alla event bor i Umeå hade den som bruksbil + alt annat

    0-100. 3.30

    Jag är /var mkt nöjd med prestandan och jag tror inte Filip som köpte min bil är missnöjd heller. Kört 5000 mil med trim servad med bra grejor gick genom besiktning i fullt trimskick UA.

    Jag trimmade med Jimmy S företag fullt ut och var nöjd med Dem och resultatet oxå.
    Visst finns det andra firmor, men under mina 3 år med R golfen såg jag aldrig röken av en enda APR / BSR/dahlbäck/ Vtech tunad R golf som gick fortare än min på den här sidan Atlanten.

    Billigt blir det aldrig men kvalitet kostar men haverier strul och ras kostar mer..
    Med vänlig hälsning Erik "gasekke" ex R golf abuser
    Din bil är/var grym! Kul att någon annan har köpt den och bär fanan vidare. Men att säga att din R var den snabbaste den här sidan Atlanten, det var den nog inte (med eller utan originalturbo) och det har vi pratat om i en annan tråd tror jag. Att din var den snabbaste i Sverige och eventuellt Skandinavien är mer korrekt. Eller att den var snabbaste i Europa av alla dom som hade Giactrim? Det har den nog varit. Och det är inte fy skam!

    Det finns tyvärr en hel del tyskar och östeuropeer som lägger ner sjuka pengar på sina Golf R. Sen beror det hur man räknar. Får man byta turbo? Motor? Växellåda? Om man sätter inga gränser så rullar det några HGP Golf R som rullar i Tyskland med 700+ i hästar.

    Sen glömmer man gärna att världen består av fler tuners än dom du räknade upp. Bl.a Oettinger och MTM har gjort en del snabba bilar. Det blir svårt att hålla reda på alla snabba R där ute
    Senast redigerad av Mr_Big den 2014-04-25 klockan 07:28.

  2. #42
    wajid
    Gäst

    Golf R steg 3

    Tack för alla tips och råd gulligt av er, men jag tror nog jag skiter i steg 3 och väntar på Golf R400 tills den släpps ut


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #43
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Ronnie: Erik´s bil var Europast snabbaste under en period på 14 månader om inte jag missminner mig med K04 turbo.
    Det kan ingen ta ifrån Erik, att det var under 2011-2012 är en tid sedan men fortfarande snabbast i Europa med K04 turbo, vilket är det Erik menar tror jag?

  4. #44

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Ronnie: Erik´s bil var Europast snabbaste under en period på 14 månader om inte jag missminner mig med K04 turbo.
    Det kan ingen ta ifrån Erik, att det var under 2011-2012 är en tid sedan men fortfarande snabbast i Europa med K04 turbo, vilket är det Erik menar tror jag?
    Hur kan ni veta det med säkerhet?

  5. #45
    Ghost RS
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Hur kan ni veta det med säkerhet?


    Ja det är väl utifrån alla tider som finns registrerade antar jag..
    Men med ditt tankesätt så finns det ju ingen bil som kan vara snabbast!?

    För då kan det ju finnas någon bil som står i nåns garage som kanske kan vara snabbare. bara att denne aldrig ställt upp och kört race osv.

  6. #46

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Ghost RS Visa inlägg
    Ja det är väl utifrån alla tider som finns registrerade antar jag..
    Men med ditt tankesätt så finns det ju ingen bil som kan vara snabbast!?

    För då kan det ju finnas någon bil som står i nåns garage som kanske kan vara snabbare. bara att denne aldrig ställt upp och kört race osv.
    Registrerade vart?
    Det känns ignorant att säga att en specifik bil är snabbast i Europa baserat på vad....chansning? Hade varit en annan sak om man säger att bilen var EN AV DOM snabbaste men nu säger man att det var DEN snabbaste. Fanns det en officiell lista där varje europeisk tuner listar sina tider så är det okej men nu gör det inte det.

    Dessutom så räknar jag inte med dom bilarna som är mappade av amatörer och egenhändigt modifierade utan som är gjorda av tuners. Europa består av många länder vars invånare är bilintresserade och sysslar med tuning såsom vi gör. Tyskland, Frankrike, Spanien, Grekland, Rumänien, Polen, England, Italien och Ryssland (om dom nu räknas) och jag antar att dom inte kontaktat varje seriös tuner i dessa länder och frågat? Nej.

    Det är inte MIN skepsis mot "snabbast i Europa" som är det konstiga utan att en seriös tuner kan hävda att deras bil ÄR Europa snabbast. Inte EN UTAV dom snabbaste utan verkligen DEN snabbaste. Hade detta gällt något annat, som t.ex jag hävdar att min bil med steg 1 är Europas snabbaste steg 1 bil så hade ni skakat på huvudet åt mig men i detta fall är det fullt acceptabelt trots att det troligtvis inte är sant.

    Stertman kan göra snabba bilar och är duktiga på det dom gör. Utan tvekan. Men att hävda "Europa snabbast" utan grund och egentligen fakta? Bra reklam och PR kanske men inte troligt

  7. #47
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Ut av alla officiella tider som skrev på Engelska, Tyska, Danska, Norska, Svenska, Finska, Ryska så kan vi säga att under den perioden var vi snabbaste Golf R tuner med standard turbo (K04).
    Vi blev slangna, dels av en engelsk Golf R och dels av någon Rumän senare... Men vi var vad vi och vad dom vi bett hjälpa oss att hitta tider snabbast under en period lite längre än 1 år (14 månader om jag kommer ihåg helt rätt, men Erik Persson kommer nog ihåg bättre själv?)!
    Med vänlig hälsning, Jimmy

  8. #48

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Det var väl då ett j**la tjat om snabbast hit eller dit, att någon ens orkar tjafsa om skiten längre?
    Det som är så lustigt och vad jag syftade på var inte att min bil var snabbast någonstans.

    Men det fanns ingen på någon lista någonstans på 14 mån körde ifrån min tid med K04 och det borde funnits ett visst intresse från de andra trimnissarna att visa upp en snabbare bil, då vi stack ut hakan och var "snabbast" vilket jag anser att vi var då ingen visade upp en snabbare tid.

    Det finns en inofficiel lista amerikansk som ska vara worldwide där var min bil listad som topp 6 i världen och snabbast på den här sidan pölen.
    MEN det betyder ju INTE att vi var snabbast
    Det betyder ff att ingen annan visade upp en snabbare tid, och tro mig jag letade.
    inte för någon annans skull utan för att jag ville vara snabbast.

    Sedan får varje person tycka/tro/gissa/anta bestämma sig attt vi bara bulllshitade i hop allt.

    Faktiskt så skiter jag fullständigt i vad folk tror sig veta eller förstå.

    Jag hoppas verkligen att det andra gänget kan visa upp en snabbare bil från perioden gärna här så folk får se.
    Jag väntade med spänning på någon annans bil med helt stock bottendel och topp & kammar som var snabbare och vet ni vad? JAG väntar fortfarande..
    BRING IT ON!
    Sorry för OT

  9. #49

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Ut av alla officiella tider som skrev på Engelska, Tyska, Danska, Norska, Svenska, Finska, Ryska så kan vi säga att under den perioden var vi snabbaste Golf R tuner med standard turbo (K04).
    Vi blev slangna, dels av en engelsk Golf R och dels av någon Rumän senare... Men vi var vad vi och vad dom vi bett hjälpa oss att hitta tider snabbast under en period lite längre än 1 år (14 månader om jag kommer ihåg helt rätt, men Erik Persson kommer nog ihåg bättre själv?)!
    Med vänlig hälsning, Jimmy
    Var skrevs dessa officiella tider? Var fick ni tag på dom?

    Enligt ovan text så var det flera länder som ni/dom inte brydde om att kolla? Med andra ord så hade ni en av dom snabbaste bilarna i Europa. Det kunde ha funnits många i dom övriga länderna som var snabbare. Case closed.

  10. #50
    Ghost RS
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Var skrevs dessa officiella tider? Var fick ni tag på dom?

    Enligt ovan text så var det flera länder som ni/dom inte brydde om att kolla? Med andra ord så hade ni en av dom snabbaste bilarna i Europa. Det kunde ha funnits många i dom övriga länderna som var snabbare. Case closed.
    Suck Ronnie svider det så mycket i ögonen på dig att Eriks Golf var den snabbaste under den tidsperioden? Förstår inte denna hetsjakt? Varför inte bara acceptera?
    Vilka länder är det du tänker på? För om du kollar vad som är skrivet så är det inte dessa länder som kollats utan samtliga sidor som skriver på dom språken, vilket täcker näst intill hela Europa.

    Men kan du själv vaska fram några tider/sidor som visar på att någon var snabbare än Erik under den perioden?

  11. #51

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Det var väl då ett j**la tjat om snabbast hit eller dit, att någon ens orkar tjafsa om skiten längre?
    Det som är så lustigt och vad jag syftade på var inte att min bil var snabbast någonstans.

    Men det fanns ingen på någon lista någonstans på 14 mån körde ifrån min tid med K04 och det borde funnits ett visst intresse från de andra trimnissarna att visa upp en snabbare bil, då vi stack ut hakan och var "snabbast" vilket jag anser att vi var då ingen visade upp en snabbare tid.

    Det finns en inofficiel lista amerikansk som ska vara worldwide där var min bil listad som topp 6 i världen och snabbast på den här sidan pölen.
    MEN det betyder ju INTE att vi var snabbast
    Det betyder ff att ingen annan visade upp en snabbare tid, och tro mig jag letade.
    inte för någon annans skull utan för att jag ville vara snabbast.

    Sedan får varje person tycka/tro/gissa/anta bestämma sig attt vi bara bulllshitade i hop allt.

    Faktiskt så skiter jag fullständigt i vad folk tror sig veta eller förstå.

    Jag hoppas verkligen att det andra gänget kan visa upp en snabbare bil från perioden gärna här så folk får se.
    Jag väntade med spänning på någon annans bil med helt stock bottendel och topp & kammar som var snabbare och vet ni vad? JAG väntar fortfarande..
    BRING IT ON!
    Sorry för OT
    Då är vi på samma sida. Din bil var inte snabbast, som du själv säger.

    Det blir en del tjaffs 😃 Men rätt ska vara rätt tycker jag. Säger man sig vara snabbast ska man vara det också. Inga tveksamheter eller antaganden ska förekomma. Annars kan vilket företag hävda vad som helst utan grund. Det är omöjligt att vara helt säker i denna frågan därför får man välja sina ord noga. Att dessutom hävda tills någon annan bevisar motsatsen funkar inte heller.

    För att klargöra. Listan du pratar om var det den jag tipsade dig om på VWVortex? Den listar nästan uteslutande APR bilar och Giac bilar och dom på listan är mestadels amerikaner och engelsmän. Det saknas folk från många europeiska länder på det forumet.

  12. #52

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Ghost RS Visa inlägg
    Suck Ronnie svider det så mycket i ögonen på dig att Eriks Golf var den snabbaste under den tidsperioden? Förstår inte denna hetsjakt? Varför inte bara acceptera?
    Vilka länder är det du tänker på? För om du kollar vad som är skrivet så är det inte dessa länder som kollats utan samtliga sidor som skriver på dom språken, vilket täcker näst intill hela Europa.

    Men kan du själv vaska fram några tider/sidor som visar på att någon var snabbare än Erik under den perioden?
    Inte alls Fredrik. Jag stör mig på formuleringen och antaganden.

    Isåfall kan jag hävda att min väns Golf R med enbart mjukvara är den snabbaste R'en av alla i hela Europa (av dom bilar som enbart har mjukvara.) Itsfun.nu gör den snabbaste mjukvaran i hela Europa kan dom skriva på sin hemsida. Hans bil har mosat BSR, Giac, Revo, APR och Superchips. Skulle dom skriva det skulle ni tro att det stämmer inte för det kan dom omöjligt veta eller hur? Att itsfun.nu har mosat dom övriga är helt sant och bilen är grymt snabb men europabäst? Nej toligtvis inte.

  13. #53

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Formulering hit eller dit, tyck vad man vill MEN innan man börjar hävda att si och så är snabbast så bör man ha någon form av dokumentation som styrker ens påstående.

    Tex tidkort el oberoende tester. I mitt fall fanns båda delar. Men det är ett fritt land (utom just här då) där tydligen hårklyverier är lag och" min pappa är starkare än din" logik råder.
    Och som jag säger och skriver.
    Jag säger inte att vi var snabbast utan bara att vi inte hittat någon snabbare bara.
    Sedan får alla tolka det hur de vill.
    Det är inte viktigt för mig längre utan jag har klivit ur sandlådan och hoppas att fler gör samma sak har kul med sitt fordon, gläds åt att andras försök och torkar tårarna när det går emot.

    Att komma någonstans i en sådan här diskussion är tyvärr inte möjligt då det mest blir löjligt då det i grunden inte finns ett rätt svar tydligen.
    Men som sagt, jag väntade i 3 år på alla dessa snabba bilar och ingen kom punkt.
    Sedan såld, och intresset för att hänga på forum är begränsat

  14. #54

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Formulering hit eller dit, tyck vad man vill MEN innan man börjar hävda att si och så är snabbast så bör man ha någon form av dokumentation som styrker ens påstående.

    Tex tidkort el oberoende tester. I mitt fall fanns båda delar. Men det är ett fritt land (utom just här då) där tydligen hårklyverier är lag och" min pappa är starkare än din" logik råder.
    Och som jag säger och skriver.
    Jag säger inte att vi var snabbast utan bara att vi inte hittat någon snabbare bara.
    Sedan får alla tolka det hur de vill.
    Det är inte viktigt för mig längre utan jag har klivit ur sandlådan och hoppas att fler gör samma sak har kul med sitt fordon, gläds åt att andras försök och torkar tårarna när det går emot.

    Att komma någonstans i en sådan här diskussion är tyvärr inte möjligt då det mest blir löjligt då det i grunden inte finns ett rätt svar tydligen.
    Men som sagt, jag väntade i 3 år på alla dessa snabba bilar och ingen kom punkt.
    Sedan såld, och intresset för att hänga på forum är begränsat
    Vi står närmare varandra i detta än vad vi tror verkar det som.
    Som du själv skriver så innan man börjar hävda något måste man måste ha grund till sina påståenden. Vi raderar det tidigare påståendet om snabbast till det ovanstående för det låter mer korrekt. Ingen idé att driva detta vidare och till sin spets.

    Jag är faktiskt en snäll person och jag hejjade på dig och din bil Erik när det bagavs. Jag önskar verkligen att jag kunde fått se den "in action" något som jag skrivit även tidigare på detta forum. Tror även jag skrev PM till dig om det när det var tal om en bilträff här? Jag är bara nitisk gällande fakta och sanning

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Jäkligt synd att Golfen inte kom i Lördags hade varit kul att se hur den stått sig mot någon Focus RS
    eller varför inte en c63a. Den som fick bära Giac fanan var en rs3a på 440 hk grymt fin bil
    men oj vad söliga dessa bilar är med trim 100-200 på 10,5 original görs på 13,5
    enligt ägaren skulle den göra 9 sec. Sen när rs3an knappt kör ifrån en original
    Bmw Alpina på 360 hk http://www.garaget.org/video/144177 så blir man
    lite besviken. Kontentan av det hela är väl att Golfen skulle prestera något bättre
    än rs3an om den nu har ca 500 hk.

  16. #56

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Fredrik D
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    79
    Skulle det kommit en Golf R i lördags? Vilken då?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #57

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av debren Visa inlägg
    Skulle det kommit en Golf R i lördags? Vilken då?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tjena Debren hörde av Andreas att du var sjuk i Lördags tråkigt för det var en toppendag!

    När det gäller Golfen Ren på ca 500 hk har vi försökt få nya ägaren att komma till björkvik
    enligt Serkan var den klar men något hände i sista sekund men det går ju flera tåg/ Rian

  18. #58

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Fredrik D
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    79
    Ja där ser man. Det hade jag ingen aning om. Serkan får lösa det till event #2. Den Golfen skulle var riktigt rolig att se.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Svar: 45
    Senaste inlägg: 2014-08-26, 14:21
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-03, 21:49
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-11-25, 21:35
  4. Svar: 107
    Senaste inlägg: 2012-07-01, 21:01
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 22:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin