Resultat 1 till 18 av 18
  1. #1

    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Jonny Frisk
    Medlemsnr
    5143
    Ort
    Södertälje/Nykvarn
    Inlägg
    174

    PPS Lackförsegling

    Då ska man lämna in bilen hos Dekor & Rekond i Södertälje i dag, en PPS lackförsegling står på menyn. Jag hoppas att dom lever upp till sitt rykte annars blir det arga kommentarer det kan jag lova.

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Ska bli intressant att höra om du blir nöjd. Hört lite blandat om dem.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Allt hänger på underarbetet skulle jag säga!

  4. #4
    wajid
    Gäst
    Skulle lätt rekommendera Ditec i Södertälje där gör dom allt för att kunden ska vara nöjd, mycket trevliga grabbar som jobbar!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av Frisk Visa inlägg
    Då ska man lämna in bilen hos Dekor & Rekond i Södertälje i dag, en PPS lackförsegling står på menyn. Jag hoppas att dom lever upp till sitt rykte annars blir det arga kommentarer det kan jag lova.
    Hur blev det? Tror jag brukar se din bil dagligen!
    Senast redigerad av DPC den 2014-04-09 klockan 16:49.

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av wajid Visa inlägg
    Skulle lätt rekommendera Ditec i Södertälje där gör dom allt för att kunden ska vara nöjd, mycket trevliga grabbar som jobbar!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Jag har tyvärr inte lika god erfarenhet. Första jobbet på min förra bil blev sådär. Underarbetet lämnade en hel del att önska och efter långa och inte trevliga diskussioner gjorde de om jobbet med resultat att lacken blev lätt matt. Hur som helst så återkom jag med min nuvarande bil för att diskutera lackskydd (alla är värda en andra chans). Jag tog då upp igen det som hänt med min förra bil för att försäkra mig om att det inte ska hända igen och då blev kundmottagaren mycket otrevlig och högljudd. Gick inte att föra en vettig dialog i normal samtalston. Jag häpnar över hur vissa kan behandla sina kunder och jag kommer aldrig att anlita dem igen.

  7. #7

    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Jonny Frisk
    Medlemsnr
    5143
    Ort
    Södertälje/Nykvarn
    Inlägg
    174
    Jag fick lite samma känsla när jag var uppe hos ditec, jag kan inte sätta fingret på vad det var jag störde mig på men jag tror att det var åldern på personalen. Men däremot kan jag rekommendera Dekor & Rekond det blev fin glans på Gti, n inga polerroser eller repor som jag kan se. Nu hoppas jag att dom har gjort underarbetet bra så att pps skyddet sitter kvar ett bra tag.

  8. #8

    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Jonny Frisk
    Medlemsnr
    5143
    Ort
    Södertälje/Nykvarn
    Inlägg
    174
    Det finns två röda Gti i byn så det är ju 50/50 att det är jag. Jag såg att du kör fel märke just nu. Jag trodde att bmw bara gjort traktorer. Daniel du jobbar på Scania om jag får komma med än vild gissning ?

  9. #9

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Kul att det blev bra! Jag känner igen en av delägarna och han har jobbat med rekond så länge jag kan minnas och är duktig. Är resten av personalen av samma kaliber så blir det bra.

    Bedrövligt men sant, ingen Vw just nu! Familjen växte och behovet av större bil gjorde att min gamla Golf VI R blev för liten och jag behövde en större bil med vettigt bagageutrymme. Jag ville inte tappa prestanda och då fanns väldigt lite att välja på. Turligt nog erbjuder dock min nuvarande bil bensinmotor med lämplig prestanda. Men nu ryktas det om en R VII kombi till nästa år så i framtiden kanske det blir VW igen.

    Ang din bil så tror jag den står parkerad utanför en av stans stora glasmästerier dagtid. Och visst jobbar jag på Scania!

  10. #10

    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Jonny Frisk
    Medlemsnr
    5143
    Ort
    Södertälje/Nykvarn
    Inlägg
    174
    210an möjligtvis ?

  11. #11

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Nej, stc. Finns väl minst sex personer med samma namn som mig bara i Södertälje.

  12. #12
    FiNCH
    Gäst

    PPS Lackförsegling

    Gör det inte!
    Min förra chef känner dom så jag fick ett riktigt bra pris och förseglade min GTi där, hela bilen var full av ytrepor.. Jag vart mycket besviken.

    Om du väljer att göra hos dom så hoppas jag att det blir bra denna gång.

    Jag gjorde senare på min Golf R en försegling hos MrCap i Haninge och det var riktigt bra!


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Senast redigerad av FiNCH den 2014-04-10 klockan 11:40.

  13. #13

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Det är inte aktuellt. Men bra att frisk är nöjd i alla fall. Jag gör jobbet själv på nuvarande bil. Kör klassiska polish plus hårdvax och det har blivit riktigt bra. Skulle jag ledsna så ligger TC bra till annars.

  14. #14
    wrc1613
    Gäst
    Dekor & Rekond gjorde ett riktigt fint arbete på min Polo idag! Ingen speciell lack på den iof men den blänker riktigt fint nu!

    Rekommenderas!

  15. #15
    FiNCH
    Gäst
    Kul att höra!
    Bild?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  16. #16

    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Jonny Frisk
    Medlemsnr
    5143
    Ort
    Södertälje/Nykvarn
    Inlägg
    174
    Tc lägger bara enkomp försegling, det var det dom sa till mig när jag var där.

  17. #17
    wrc1613
    Gäst
    Jo kan fixa bild i helgen, har inte blivit av att fota den än bara. Behöver ett par nya bilder när den står på sommarhjulen ändå

  18. #18
    wrc1613
    Gäst
    Det tog ett tag men här är bilderna jag lovade!

    Bilen är bara vattnad med högtryck på tryggt avstånd ca 2 veckor efter lackskyddsbehandlingen.
    Namn:  0.jpg
Visningar: 638
Storlek:  706.1 KB
    Namn:  7.jpg
Visningar: 581
Storlek:  215.7 KB
    Och en liten klisterlapp fick jag. Men den åker nog bort snart
    Namn:  4.jpg
Visningar: 521
Storlek:  225.8 KB
    Tyvärr hade jag bara mobilkameran tillgänglig men jag hoppas det syns.

    Jag är väldigt nöjd med resultatet! All flygrost och asfalt från vintern försvann från lacken! Det blir att bättra på det till vintern 2015 igen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin