Resultat 1 till 13 av 13
  1. #1
    TAnu.se
    Gäst

    Vill du representera din klubb i TimeAttackNU.se 2014?

    Hej GTI-Klubben!

    Vi på Sveriges Racingmästerskap för gatbilar och Sveriges etablerade & mest breda Time Attack-event vill bjuda in er till oss säsong 2014!


    I år har vi vägt ihop två år av att ha kört mästerskap, samt flera lyckade ”JDM Face-off” sedan 2009 till något vi tror kan passa alla med intresse för bankörning. För många klubbar som ett komplement till deras egna event.


    Börja med att ögna igenom dessa två filmer för att snabbt komma in i matchen om vad tävlingsformen ”Time Attack” går ut på:


    JDM Face-Off Time Attack 2010 @ Mantorp Park:


    Superior TV: Time Attack är här - Allt du behöver veta om Sveriges nya Motorsport (Kinnekulle 2012):


    I korta drag: Vi vill öka antalet entusiaster som provar Time Attack, då vi är övertygade om att det är en säker tävlingsform där man väldigt snabbt hittar sitt egna tempo och utvecklingskurva.


    Till i år har vi ett reglemente (SE HÄR: http://timeattacknu.se/rulebook/ ) finslipat till att alla med allt från en GTi bil eller småvässad Turbo-Japs kan tävla mot liknande bilar, till att man stegvis genom fyra klasser tar steget upp i ”World Time Attack ProAM” högsta klassen där vi ser landets värsta gatbilar fightas mot varandra.


    Vi kör som alltid på Sveriges roligaste banor (Kinnekulle, Mantorp och Karlskoga denna säsong) och är stolta över att på varje event ha duktiga fotografer, liveblogg, live speaker och mycket mer!


    Vi söker utökat samarbete med Sveriges märkesklubbar = Vi vill se minst en ambassadör från er tävla på gatdäck i ”Club-klassen!


    Kraven är väldigt enkla i instegs-klassen. Det är lätt att anmäla sig, få licens mm. och man får mycket körtid ifall man väljer att tävla.


    Vi har som ni kan se i vår stora ”2.0-paketet” release (http://timeattacknu.se/2014/03/1783/) även tagit tillbaka ”trackday-passen” som ger ännu ett lägre insteg om man bara vill ”hänga på” någon tävlande, eller som för de som deltar i serien ett super-tillfälle att skjutsa folk/sponsorer, prova en inställning eller spårval inför kval mm.


    Det gör att förutom att ni i klubben får med en tävlande, finns möjligheter för övriga medlemmar att delta i en "lättare" utsträckning.
    Perfekt för ett litet gäng från klubben att samlas och ha en heldag ihop!


    - - -


    ERBJUDANDE: Den som anmäler sig får sin licens för säsongen betald av serien (= du är försäkrad på alla SMA-event hela året). Du blir även bjuden till Elmia i Påsk för att gå en kort ”inför säsongen” kurs ihop med oss.


    Dessutom kommer extra fokus på dig som ambassadör för din klubb riktas, med ett par särskilda foton av våra proffs-fotografer varje deltävling.
    Vi hoppas även fler medlemmar kommer till våra (publikt stängda för ej anhöriga till förare/anmälda etc) event för att umgås och heja på dig. Vi har en unik stämning som vi hoppas GTI-klubben vill bli en del av!


    Om det här låter intressant, skriv en rad här i tråden med namn, bilmodell och kort spec + dina kontaktuppgifter. Den som först ”tjingar" sin plats kontaktas av oss och får ett startnummer.
    Hela säsongen kostar 7490:- Inkl. moms (dvs företag eller din sponsor kan dra av momsen).


    Kontakta oss mer än gärna med frågor, finns inga dumma sådana:


    Mikael (0738121190 , mikael@superiorimports.se)
    Robin (0707592150 , timeattack@live.se)
    Pontus (0702552384 , pontus_86_5@hotmail.com)


    Regler & Tekniska frågor: Robin (0707592150 , timeattack@live.se)
    Senast redigerad av TAnu.se den 2014-04-09 klockan 12:14.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Då får vi hoppas att någon är intresserad av detta!

  3. #3
    TAnu.se
    Gäst
    Verkligen!

    Vi kommer finnas på årets "måste-mässa" i Påsk nere i Jönköping, självklart vet ni vad vi menar- läs gärna mer på hemsidan. Hoppas vi ses!

    http://timeattacknu.se/2014/04/traff...ril-jonkoping/

  4. #4
    TAnu.se
    Gäst
    Hej alla i GTI-klubben!


    Hur går det i garagen? Vi jagar fortfarande folk främst till den "enkla" klassen på gatdäck (Club). Vi gjorde nyligen en liten intervju med en av deltagarna där, som kör en Civic VT på ett hundratal HK:


    http://timeattacknu.se/sv/2014/04/sv...-club-klassen/


    Med andra ord är inte Time Attack och tävlande bara monster som Valtonen Motorsports sinnessjuka Mazda RX-7 som stod med oss på Elmia:


    The Ultimate Time Attack weapon:


    Premiär den 10 Maj på Kinnekulle, hör av er direkt till oss om ni har frågor!




    Mikael (0738121190 , mikael@superiorimports.se)
    Robin (0707592150 , timeattack@live.se)
    Pontus (0702552384 , pontus_86_5@hotmail.com)


    Regler & Tekniska frågor: Robin (0707592150 , timeattack@live.se)

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    Hej

    Jag är lite nyfiken på detta, men har lite bekymmer med däckval . Har mina original med 1.5mm mönstring på som är precis lite för lite. Sen har jag flång nya hakka black, som jag helst vill bevara .
    Var det torrt på Kinnekulle förra året i kvalen, och så kom ösregnet sen? Kollade resultatlistan.
    Jag slår en signal ikväll eller imorgon förmiddag, om plats finns kvar dvs. Vi har pratats vid en gång förut om detta.

    Mvh

  6. #6
    TAnu.se
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av golfhenke Visa inlägg
    Hej

    Jag är lite nyfiken på detta, men har lite bekymmer med däckval . Har mina original med 1.5mm mönstring på som är precis lite för lite. Sen har jag flång nya hakka black, som jag helst vill bevara .
    Var det torrt på Kinnekulle förra året i kvalen, och så kom ösregnet sen? Kollade resultatlistan.
    Jag slår en signal ikväll eller imorgon förmiddag, om plats finns kvar dvs. Vi har pratats vid en gång förut om detta.

    Mvh
    Hey Henrik!

    Det var mig du talade med, och du är välkommen att ringa (0738121190).

    /Micke, TAnu.se

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    Då är man på plats på kinnekulle och bränner däck med R'en. Än så länge har det gått bra phew. Verkar vara ny asfalt i år. Riktigt jämn och fin.

    Sent from my giant iPhone killer.

  8. #8
    PassatGT16v
    Gäst
    Härligt Henke!

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    Så där. Måste säga att företeelsen TimeAttack var ett väldigt trevligt koncept. Första gången för mig. Endast varvtid som räknas alltså. Så att race'a mano a mano hjälper föga. Att det finns ett officielt inslag av tävling tilltalar mig. Men samtidigt skönt att slippa omkörningshetsen.

    Namn:  10348230_869142939779346_4311975391129666872_n.jpg
Visningar: 202
Storlek:  70.0 KB
    Hela dagen var perfekt. Ny asfalt på Kinnekulle, fint väder, bra arrangemang. Många roliga bilar. Valtonen satte 52.xx sekunder tror jag. Hua.

    Deltog alltså i Club klassen som är den lägsta, och skall även köra de andra delmomenten Mantorp + Gelleråsen. Kunde inte köra mina federal 595 i club klassen dock så det fick bli att testa Nokian Hakka Black på bana.
    Detta var min andra dag på Kinnekulle så nu hade jag förberett mig bättre. Tömde bilen på det mesta inför kval 1.
    Tider finns här http://www.raceconsulting.se/Test/in...%20Kinnekulle/.

    Kval 1. Fick 1.07.005 med Nokian Hakka Black. Komfortabel ledning till tvåan som hade 1.09.835.

    Men då hade Andreas inte fått riktig fart på sin 1.000 kg's Honda Civic pga misständing i övre register. De fick ordning på motorn till heat 2, och jag kände att jag måste hitta på något för att behålla ledningen. Samt att man ville under 1.07.xxx.

    Kval 2. Tog ur reservdäcket. Säkert 8kg besparing. Och visst gick det bättre. 1.07.003. Nu kom dock Andreas farligt nära med 1.07.682 och knep andra platsen hittills. Även övriga deltagare förbättrade sina tider.

    Final. Nu åkte handboken ut också (0.5kg) samt att jag tänkte att nu får däcken och fälgarna ta lite stryk helt enkelt. Men då råhängde sig telefonen så jag kunde inte längre förlita mig på Harry's Laptimer. Fick köra på ren instinkt istället. Då passade Andreas på att varv för varv knappa in på min tid, med totalt ca 0,6 sekunder. Men då stänkte jag in 1.05.969 istället! Det är jag riktigt nöjd med med tanke på däckval och det räckte till vinst i första delmomentet i min klass. Riktigt jämnt också då tvåan,trean och fyran alla satte 1.07.xxx. Återstår att se om man kan hålla försprånget på de andra banorna.

    Här finns ett bildarkiv och det kommer väl mer från TAnu.se hoppas jag . Länk
    Är nyfiken på filmerna från quadcoptern. Skall också lägga upp en egen video så småningom.

    Tackar TAnu.se för ett bra arrangemang. Ser fram emot nästa delmoment.
    Senast redigerad av golfhenke den 2014-05-11 klockan 23:00.

  10. #10
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Verkar varit riktigt kul och grattis än så länge!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  11. #11
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Skoj att du kommer med en uppföljning. Kul att det gick så bra.

    Kinnekulle är en rolig bana. Har jag kört på den många gånger, fast med MC. Senaste gången var nästan 2 år sedan (med Ducati 1198s), då var asfalten inte ny .

    Det verkar varit många olika biltyper.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  12. #12
    TAnu.se
    Gäst
    Hej!


    Årets premiär var vårt mest lyckade nånsin, men extremt bra jobb av funktionärer och förare så allt rann på helt enligt schema.
    Det verkar som att den enda platsen som hade sol hela dagen i Sverige, var just på den nylagda asfalten för vårt race på Kinnekulle Ring!

    Stort grattis till Henke som gick in och visade vart skåpet skulle stå, riktigt imponerande körning!

    Kika in hur dagen var här, videon talar för sig själv:
    http://vimeo.com/95007723#at=0


    Vi kommer inom kort släppa mer mycket mer info om vår TimeAttack-festival och resterande kalender, så håll utkik!


    Har ni några frågor så hör av er!

    Mikael (0738121190 , mikael@superiorimports.se)
    Robin (0707592150 , timeattack@live.se)
    Pontus (0702552384 , pontus_86_5@hotmail.com)

    Regler & Tekniska frågor: Robin (0707592150 , timeattack@live.se)

  13. #13
    TAnu.se
    Gäst
    Hej!


    Nu är det mindre än en månad kvar till vår nästa körning på Mantorp Park den 6e Juli!
    I samband med det så kommer vi vid tillräckligt intresse att starta en ny testklass för resten av säsongen på Sveriges kanske populäraste banor? (Mantorp Park 6e Juli samt Gälleråsen, Karlskoga 10 Augusti!)


    Då vår kollega i branschen, STAC, bestämde att lägga ner, så fick vi på TAnu.se förfrågan om vi kunde erbjuda dess förare en lösning, så att dom inte skulle stå utan bankörning i sommar.
    Självklart så skred vi till verket genast! Vi satt ihop ett paket för 3200:- per deltävling eller resterande säsong för endast 4900:-!


    http://timeattacknu.se/2014/05/boka-...a-10-aug-4900/


    Efter att ha suttit och slagit våra kloka huvuden ihop med Valtonen Motorsport så har vi lyckats få ihop ett reglemente så att även förare med slicks kan få chansen att köra.


    http://timeattacknu.se/2014/06/ny-te...bil-pa-slicks/


    Vi öppnar alltså härmed för anmälan till en uppvisningsklass som kör med samma poängsättning som resten av mästerskapet, men att allt avgörs under endast två deltävlingar. Givetvis kan man även anmäla sig till de andra klasserna likaså!


    Kika in O´snap´s film från vår premiär:





    Tveka inte att höra av er!
    Mikael (0738121190 , mikael@superiorimports.se)
    Robin (0707592150 , timeattack@live.se)
    Pontus (0702552384 , pontus@superiorimports.se)


    Regler & Tekniska frågor: Robin (0707592150 , timeattack@live.se)

Liknande ämnen

  1. Svar: 29
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 23:07
  2. Har du rätt mail i din profil?
    Av Cullberg i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-26, 15:33
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 21:05
  4. Hur fotograferar du din bil?
    Av ahall_nr1 i forum Bilder och Videos
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-05-24, 23:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin