Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 57
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Den lät lite som min A45 AMG
    Senast redigerad av wolfbane1967 den 2014-04-21 klockan 19:11.

  2. #22

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Det är ju Golfen som fyllt 40, GTI ED xx relaterar till GTI som nu bara är 38 år. I alla fall R400 – stor skillnad jmfr ED 30 / ED 35 upplägget, svårt att jämföra. Tippar på att det kommer att tillverka den så du kanske får börja förbereda dig .

    Då kommer ju den eviga frågan vad den kommer att kosta. Den väger 1420 kg sade han. En DSG R väger 1495 kg och manuell 1476. Det brukar vara dyrt att lätta samtidigt som man ska öka performance och styvhet. ”Ädla” material kostar. R:n kommer att bli sällsynt, R400 unik.


    Ser väldigt trevligt ut!

    /Peter
    Prislappen tror jag hamnar på strax under 500.000kr. Tänkte runt 497.000kr i grundutförande. Ge mig!

  3. #23

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Tydligen så är produktion av R400 nu bekräftad. Mycket spännande!

  4. #24
    FiNCH
    Gäst
    Ojj, fan va skoj


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Tydligen så är produktion av R400 nu bekräftad. Mycket spännande!
    Länk ?

  6. #26

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Länk ?
    Jag läste på ett forum att den skulle gå i produktion så jag googlade "Golf R400 production confirmed" och fick massor av träffar. Bl.a http://blog.caranddriver.com/confirm...ing-auto-show/

    "It’s going to be built, the confirmation of which we received directly from VW research and development chief Heinz-Jakob Neusser."

  7. #27

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Bygger den så kommer den nog ligga runt 550-600k+ iallafall, då en TT RS som ligger närmast i prestandarad/storlek i VAG's bilpark slutar runt 700k med lite tillägg.

    Men hoppas på att dom bygger den

  8. #28
    FiNCH
    Gäst
    TTRS motorn är garanterat bättre!


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  9. #29

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Jag tror att vi får sluta jämföra internt i VAG. Inte många som trodde att denna Golf skulle byggas ännu mindre att den skulle vara "före" Audi. Jag tror VW kommer sikta in sig på A45 AMG och sätta ett pris i närheten, så strax under 500.000kr.

    Att TTRS skulle vara garanterat bättre är inte säkert det heller. Det är helt olika bilar. Men vi får väl se? Har vi hört om när nästa TTRS kommer att visas?

  10. #30
    FiNCH
    Gäst
    Syftade på TTRS motorn, den har en cylinder å 500cc mer motor vilket gör att karaktären på motorn blir trevligare, en 2 liters 4 med 400 hästar är jävligt trött på låga varv.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  11. #31
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    2 liters 4 med 400 hästar är jävligt trött på låga varv.
    Folkvagn, Folkvagn über alles
    über alles in der Welt!

    Läses med melodin!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  12. #32
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Syftade på TTRS motorn, den har en cylinder å 500cc mer motor vilket gör att karaktären på motorn blir trevligare, en 2 liters 4 med 400 hästar är jävligt trött på låga varv.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Med variabla kamtider och lyft så betyder det kanske att den inte blir trött på lågvarv (förhoppningsvis). Det ser man i senaste R:n som inte är trött på lägre varvtal. Teknikens under !

    Man behöver troligen inte röra kamtiderna för att få ut 400 hk jmfr R. Det ordnar man som bekant på annat vis.

    5 - 6 - 8 cylindrig är den förvisso icke.

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2014-04-22 klockan 20:59.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  13. #33
    FiNCH
    Gäst
    Peter, jag vet inte hur den nya R är, men är det som du säger så är det underbart!


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  14. #34
    Chesmal
    Gäst
    Va fan hände med att överska mig med den nya Vr6:an dom stilade med på worthersee 2013 ?

  15. #35

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Selmir H
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    56
    Även på bytbil.se står det att den kommer i produktion men när vet man inte, http://bytbil.com/nyheter/nvhuvkyg

  16. #36

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av SelmiR Visa inlägg
    Även på bytbil.se står det att den kommer i produktion men när vet man inte, http://bytbil.com/nyheter/nvhuvkyg
    Någon som kan ge en kvalificerad gissning om när den kan komma i produktion? Sent 2014?

  17. #37
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Någon som kan ge en kvalificerad gissning om när den kan komma i produktion? Sent 2014?
    Aldrig? Händer nog aldrig att konceptbilar går raka vägen från koncept till försäljning utan dom används mer som inspiration för kommande modeller.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  18. #38

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Aldrig? Händer nog aldrig att konceptbilar går raka vägen från koncept till försäljning utan dom används mer som inspiration för kommande modeller.
    Men det är bekräftad att den ska komma i produktion? Även under första visningen av bilen i Peking antydes det att bilen var möjlig till produktion och att motorn redan var klar för produktion. Sedan efteråt bekräftades att den ska produceras av VWs forskning- och utvecklingschef. Om dom inte tillverkar den...ja konstigare saker har hänt men oddsen talar för att vi kommer få se den i produktion.

    Iochmed att den är en hyllning till Golf 40år i år så tippar jag på limiterad release under detta år.

  19. #39
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Aldrig? Händer nog aldrig att konceptbilar går raka vägen från koncept till försäljning utan dom används mer som inspiration för kommande modeller.
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Men det är bekräftad att den ska komma i produktion? Även under första visningen av bilen i Peking antydes det att bilen var möjlig till produktion och att motorn redan var klar för produktion. Sedan efteråt bekräftades att den ska produceras av VWs forskning- och utvecklingschef. Om dom inte tillverkar den...ja konstigare saker har hänt men oddsen talar för att vi kommer få se den i produktion.

    I och med att den är en hyllning till Golf 40år i år så tippar jag på limiterad release under detta år.
    Just i detta fallet så är ju konceptet väldigt nära R modellen som den ser ut idag. Det ökar nog sannolikheten till att den kommer att produceras. Den har ju inte någon mittmonterad W12 precis . Några förändringar kan det säkert bli frågan om.

    Sedan brukar man ju passa på att ta bra betalt också, all extraordinär förädling brukar ju kosta "x upphöjt till 2" jämfört med bruksvärdet. (Men det vet jag inget om). Man ska kanske inte tänka allt för pragmatiskt. Kul bil är det i alla fall!!!!

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  20. #40

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    http://www.worldcarfans.com/11404257...00-ps---report

    Nästa RS3 får också 4 cylindrar och 400 hästar. Antagligen samma motor som RS400 och gissningsvis får även nästa TTRS samma.

    På ett annat forum hörde jag att priset för RS3 skulle hamna på €50k då bör R400 hamna under 500k?

Liknande ämnen

  1. Vw Golf MkII Turbo 2015 Turbo byte o nytt Grenrör :)
    Av vr6_mannen i forum Projektforum
    Svar: 247
    Senaste inlägg: 2016-12-28, 20:25
  2. Vw Mk1 Projekt 2014 :-) Kaross-vagga :)
    Av vr6_mannen i forum Projektforum
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2015-02-20, 12:57
  3. Planerar träff i V-ås Intresse koll ?
    Av Fredrik.W i forum Träffar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-04-08, 09:00
  4. VW Træf 2014 Danmark
    Av 3eren i forum Träffar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-27, 17:42
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 12:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin