Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 48 av 48
  1. #41

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Det är första åren man vill ha fyra dörrar.
    Efter det kan ju barnet sitta framåtvänd och själv i baksätet eller framsätet.
    Första åren vill man ju gärna ha barnet tillgängligt i barnstol/babyskyddet.

    Jag tycker själv de verkar vara mer smidigt att ha barnet fram till en början. Säg att sambon inte är med, då ska jag sitta å titta i en massa speglar för å se barnet bak (tappar fokus en aning på vägen).
    Känns ju säkrare att ha den fram där man kan slänga ett snabbt öga, utan att egentligen tappa fokus på vägen Har ingen airbag fram, så de problemet slipper jag.

    De absolut största problemet jag har nu är: Tiden! Givetvis vet jag att en 4 dörrars vore de optimala helst då kombi. Men har inte många månader att vinka på. Lägg där till att jag är arbetslös för närvarande.

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Har du ingen airbag är det ju inget snack.
    Jag har haft mitt barn fram.

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Själv har jag 3 ungar. Det går fint att ha 3 barn i en Corre Den minsta är 9 månader. Det är enbart lite omständligt att baksätet är delat. Det gör att man måste plocka bort ena barnstolen för att ett av barnen ska kunna sätta sig i baksätet!

    Förutom det är det en bra familjebil Bäst av allt är att den är 4-sitsig. Detta betyder att jag slipper ha med mig en gnällig sambo

  4. #44

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Har du ingen airbag är det ju inget snack.
    Jag har haft mitt barn fram.
    Puh :P Blev lite orolig där

    Citat Ursprungligen postat av TheDeadDorkster Visa inlägg
    Själv har jag 3 ungar. Det går fint att ha 3 barn i en Corre Den minsta är 9 månader. Det är enbart lite omständligt att baksätet är delat. Det gör att man måste plocka bort ena barnstolen för att ett av barnen ska kunna sätta sig i baksätet!

    Förutom det är det en bra familjebil Bäst av allt är att den är 4-sitsig. Detta betyder att jag slipper ha med mig en gnällig sambo
    Haha Då måste ju min funka klockrent, även Nadjas (sambons) Mk2 bode funka. Enda som jag är lite skeptisk till hos hennes är bagageutrymmet

  5. #45

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Gjorde lacken vinter klar idag. Lämna in den förra året (för nästan exakt ett år sen på dagen). Så de var dax i år igen. Maskinpolering + lackskydd hos Volvo: 1500:- (får nybilspris pga lackens kondition).








  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Ser bra ut !

  7. #47
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Så fin den gule är!
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  8. #48

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Ser bra ut !

    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Så fin den gule är!
    Tack Den största anledningen till att jag inte ställer av på vintern, utan kör året om är för att den är så underbar att köra. Den drar lite mer än standard MK3 men inte farligt alls. Sist jag kolla hade den dragit 0,82 å de med medparten stadstrafik. (annars brukar den ligga på 0.7 - 0,75). Har i dagsd dato gått 21700

    De enda jag fatiskt skulle vilja hitta nu är Vr6:ans värmning till spolarmunstyckena. Kablaget är ju framdraget, allt som saknas är munstyckena.

Liknande ämnen

  1. Vw Golf III Variant VR6 Syncro Colour Concept -98
    Av ovredsson84 i forum Projektforum
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2018-05-31, 23:46
  2. Smått chockad (Mk3 GTI 16v) :D
    Av Petta77 i forum VW-forum
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-10, 11:07
  3. 280 eller 288mm bromsskiva (MK3 GTI 16v)
    Av Petta77 i forum VW-forum
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-01-02, 15:32
  4. Colour Concept Caddy -03
    Av vitablixten i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-25, 19:31
  5. LMM i gti 16v mk3
    Av Rusbe i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-17, 08:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin