Sidan 8 av 16 FörstaFörsta ... 567891011 ... SistaSista
Resultat 141 till 160 av 311
  1. #141

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Nä inte alls, bara att trycka i och vrida på plats. Gick hur lätt som helst på första, men resterande sprack precis innan man hunnit vrida de till rätt läge. Får vara lite försiktigare nästa gång, kanske sätta i hållaren från ena hållet separat och sedan lampan löst från framsidan så att säga. Har ett Biltema relativt nära men ingen bil just nu, men ingen panik =)

  2. #142

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Fick mitt nya oljepåfyllningslock idag. Kommer nog göra sig bra under huven där jag håller på att städa iordning lite så att man slipper skämmas =)


  3. #143

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Söndag är en perfekt dag att ägna sig lite åt bilen och eftersom jag inte fått delarna till instrumentpanelen fick det bli meck under huven idag. Planen var att montera loss förgasaren och inspektera förgasarfoten som jag misstänkte var trasig.



    Efter lite pill var allt loss men jag har lite svårt att avgöra om den är kass. Ser ju lite trött ut så det är väl lika bra att byta ut den när man ändå har isär kalaset. Att få tag i en ny verkar ju vara en djungel men det ser ut som att det här är korrekt va? https://www.autoexperten.se/reservde...gummi-27157892 Hutlöst pris bara eftersom många andra fötter verkar ligga runt 2-300 kronor. Men det kanske bara är att bita i det sura äpplet och köpa från Autoexperten?





    Jag kan verkligen inget om förgasare och undrar om det är värt att skicka iväg min på renovering, översyn, justering och grundlig tvätt nu när jag ändå har lös den? Vart i Stockholm gör man i så fall en sån sak? Bilen har inte gått dåligt eller så innan men jag tänkte att det kanske är lika bra att se över grejerna när det ändå är vinter och bilen står.













    Mvh Bobby

  4. #144

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Autopartsmarket som jag har läst delade meningar om, dock verkar merparten nöjda, har ju löjligt lågt pris för den här: http://autopartsmarket.eu/?action=ca...log_price_view

    Dock saknas det ju en jordpunkt.

    Mvh Bobby

  5. #145

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Hittade exakt den förgasarfoten jag skulle ha efter lite letande på eBay. 330 kronor med frakt, kommer inom 12 dagar så jag är nöjd =)

  6. #146

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Fick hem ett paket med lite skrot idag. Lite säkringar, ett par lampor och ett nytt oljefilter. Även en ventilkåpspackning i kork men funderar på att även beställa en i gummi - vilket är bäst?



    Mvh Bobby

  7. #147

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Fick en glad överraskning i brevlådan idag, min nya förgasarfot. Beställde i söndags, den skickades i tisdags och låg på lådan idag = snabbt jobbat! Renoveringssatsen till förgasaren skickades idag så den kommer väl någon gång nästa vecka förhoppningsvis. Har även fått en sprängskiss på förgasaren så detta ska nog gå vägen =)



    Mvh Bobby

  8. #148

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Går den orent?

  9. #149

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Nej Danne, men kanske efter att jag har satt ihop den igen Jag tänkte att det var lika bra att renovera lite när man har lös grejerna, ska bara byta förgasarfoten egentligen.

  10. #150

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Slängde dit den nya förgasarfoten i dag. Bytte även alla lampor i instrumentpanelen och tro det eller ej men jag lyckades inte ha sönder en enda.

    I veckan kommer förhoppningsvis reparationssatsen så nästa helg blir det förgasarmeck =)



    Mvh Bobby

  11. #151

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Hämtade repsatsen idag som kom igår så i helgen blir det till att montera isär förgasaren och se om jag får ihop den igen med lite fräscha packningar. Fick en snygg pdf på svenska av en vänlig själ på forumet så det ska nog gå vägen =)



    Mvh Bobby

  12. #152

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Då var förgasaren rengjord, försedd med nya packningar och tillbaks på sin plats igen.

    Före:



    Efter:







    Nästa projekt blir en order från http://www.classic-vw.co.uk/ där jag har tänkt att beställa ett nytt regnskydd till fläkten under huven, ny ventilkåpa och det övre skyddet för kylaren.

    Mvh Bobby

  13. #153
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Den förgasaren fick du riktigt fin precis som resten av bilen. Hoppas den funkar lika bra som det ser ut nu då!
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  14. #154

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Tackar! Tandborste och Bräkleen gjorde susen. Alltid trevligare att jobba med saker som inte är skitiga, inget utställningsskick men i alla fall bättre än innan. Ska bli spännande att se om jag fick ihop allt rätt och om bilen startar sen när våren är här =)

  15. #155

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Ni som kan - ser det ut som det ska här? Bör jag tvätta eller något innan jag återmonterar ventilkåpan? Och i så fall, hur bör jag gå tillväga?



    Mvh Bobby

  16. #156

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Ta en trasa med valfritt lösningsmedel samt en tandborste/mejsel och skrapa försiktigt bort "klägg" där du kommer åt.
    Torka dock ej på kamaxel eller tryckare , bara runt om försiktigt och se till att få med dig det du skrapar lös.
    Skadar aldrig att "städa lite" och känns bättre psykiskt när man satt ihop det och vet att det är så rent där under som det kan bli.

    Kul att läsa att du tuffar på med ditt projekt , önskar man hade samma gnista själv.....men den kanske kommer till våren med vårsolen.
    För det är ena rackarns roliga plåtburkar att mickla med.

  17. #157

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Gött, då ska jag göra det! Ville bara försäkra mig om att det var lugnt att göra på det viset, så att man inte gör bort sig i onödan =)

    Ja, jag försöker skruva någon gång i veckan i alla fall. Väntar på att kunna beställa lite delar som är restade men det finns alltid något man kan göra under tiden. Bra avkoppling också att småpula lite, oavsett om det bara handlar om att ta loss jordkabeln och rengöra samt smörja upp (som jag bland annat gjorde idag).

    Tack för svar, hoppas att du hittar gnistan igen!

  18. #158

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    OBS : Se bara till så att du inte får ner nå skit som täpper till oljekanalen till toppen.
    Därav ska du se till att få med dig det upp som du skrapar lös.

  19. #159

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Japp det är jag med på =)

  20. #160

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Har pysslat lite idag igen. Behöver skyddet som ligger ovanpå kylaren, och egentligen de två som sitter på sidorna också då dessa var sunkiga. Kollade runt lite och blev genast osugen på att beställa då de totalt skulle gå på 550 kronor. Funderade lite och gick sedan till en tavelaffär där jag köpte en stor bit svar pannå för 130 kronor. Jag gjorde först lite mallar och skar sedan ut alla tre delar med en kartongkniv. På den som ligger överst limmade jag lite aluminiumfolie undertill bara för att. Sen flyttade jag bara över fästen och clips från de två som är på sidorna. Blev nöjd med resultatet =)















    När alla var på plats kunde jag återmontera fläkthållaren jag slipat och lackat och nu ser det lite trevligare ut i motorrummet.





    Näst på tur står beställning av ny ventilkåpa och nytt regnskydd till fläkten, dock verkar det sistnämnda vara slut i lager överallt.

    Mvh Bobby

Liknande ämnen

  1. R32an med sommardäck... Äntligen!
    Av firefreak i forum Bilder och Videos
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-04-14, 16:54
  2. 02A i golf etta?
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 23:41
  3. Golf Etta med automat..?
    Av Råbbert i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 09:06
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 22:12
  5. Skön golf etta med 700 hk
    Av Sebbe i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 13:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin