Sidan 5 av 16 FörstaFörsta ... 234567815 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 311
  1. #81

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Succé!

    Idag gick färden mot Västkusten och den stora överraskningen att visa upp den färdiga bilen för mina föräldrar. Henrietta skötte sig exemplariskt hela vägen och väl framme blev reaktionen som jag hade hoppats på - morsan i glädjetårar och farsan med ett smil upp till öronen. Min Golf är en replika av min mammas första bil - en Baligrön Golf från 1977 som hon köpte sommaren 1982 och som hon och pappa sedan hade i 18 år. Nu 14 år senare står det en likadan på gården igen och lyckan är total =)



    Tack alla här på forumet som har hjälpt mig med tips, trix och svarat på mina något konstiga frågor. Nu ska jag passa på att njuta av bilen hela sommaren och hösten och försöka hänga med på så många träffar och söndagsturer jag bara kan =)

    Mvh Bobby

  2. #82

    Reg.datum
    aug 2009
    Namn
    Mattias
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    76
    Fan va roligt... Dom hade inte en susning eller?

    Var det ingen liiiten risk för antiklimax när det visade sig att du inte tänkte lämna kvar den? Hehe
    Senast redigerad av farbror den 2014-04-19 klockan 00:09. Anledning: blev knas

  3. #83

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Nix, de hade inte aning. Har hållit allt hemligt och förbjudit folk att dela bilder i sociala medier eller prata om den till folk som skulle kunna läcka, så det blev en rejäl överraskning =)

    Hehe nejdå, de var helt med på att jag kommer att ta bilen med mig hem igen

  4. #84

    Reg.datum
    feb 2013
    Namn
    Tobbe Hansson
    Medlemsnr
    5063
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    120
    Snyggt jobbat! Har följt tråden med växande intresse, men det var inte förrän nu det slog mig vem som ägde den! Kommer det bli ett showcase på feber.se nu?

    Skulle varit roligt att se bilen i sommar! Helst nära västkusten.

  5. #85

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Kul att höra! Vi får se om det dyker upp något på sajten =) Har du ögonen öppna kommer du nog se bilen snurra omkring i Stenungsund de närmaste dagarna

  6. #86

    Reg.datum
    feb 2013
    Namn
    Tobbe Hansson
    Medlemsnr
    5063
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av frisyren Visa inlägg
    Kul att höra! Vi får se om det dyker upp något på sajten =) Har du ögonen öppna kommer du nog se bilen snurra omkring i Stenungsund de närmaste dagarna
    Får ge mig ut och okynnesköra på dagarna nu då!

  7. #87

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    kristofer oscarson
    Ort
    lapplandsväsby
    Inlägg
    133
    Shit vad ballt!

  8. #88

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Det har varit lite tyst från mig här ett par dagar och det beror på att jag mest bara har njutit av bilen och faktiskt inte grejat med den någonting. Eller jag har motortvättat och monterat om den bakre torkaren så att den numera står upp och torkar ner - original ska det vara.

    Ett besök på IKEA har det blivit och så hälsade jag även på Erik som har inte mindre än tre stycken gamla Golfar =) Idag lånade även mor och far bilen och åkte på en liten picknick =)







    Mvh Bobby

  9. #89

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Fyndade ett par stänklappar igår =)


  10. #90
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    vw-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jimmie Trywall
    Medlemsnr
    4358
    Ort
    Tenhult
    Inlägg
    982
    Tack för inspirationen med bakluckeemblemen. Sitter nu och utför denna typ av terapiarbete.
    Din golf är en golf jag gärna hade öppnat plånboken för och bevarat i detta fina skick 👍👍👍👍
    Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat

  11. #91

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Kul! Det är en del pill med emblemen men det är faktiskt som du säger ett rätt okej terapiarbete =)

  12. #92

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Citat Ursprungligen postat av frisyren Visa inlägg
    Fyndade ett par stänklappar igår =)


    Jisses! Dom är helt rätt!

    Fredrik

  13. #93

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Kommer nog bli fint med dem på, dock måste jag ta upp lite nya hål för att få dit dem. Vad rekommenderar ni att jag kör med för skruv? Och ska man ha något självgängande eller ska man köra mutter och bricka på baksidan?

  14. #94

    Reg.datum
    aug 2009
    Namn
    Mattias
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    76
    Kan ju alltid köpa en sån här till mossan http://www.modellbilarna.se/product...._product=60606

    /Mattias

  15. #95

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Idag fick jag äntligen den där vattengrejen som gick sönder när jag plockade isär den för ett tag sedan. Fick även en lackpenna jag beställt från staterna som jag väntat på ett tag. Förhoppningsvis blir det lite meck imorgon för att få dit den här givaren eller vad det nu är och sen måste jag slänga ett getöga på förgasarfoten också - misstänker att den har gett upp. Ny finns på Biltema va? Och isf vad heter den där eftersom det finns ett gäng att välja mellan.



    Mvh Bobby

  16. #96
    robban
    Gäst
    Förgasarfoten 049 129 761 C har utgått ur Sv.Vw´s sortiment 2005. Kolla ex. classic parts om dom har den.

  17. #97

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Tack för svar och tips, får leta runt =) Kan detta vara rätt? http://www.q-partssweden.com/flans-f...oducts_id/4015

  18. #98

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Den här om man ska gå efter 049 129 761 C

    http://www.q-partssweden.com/flans-f...oducts_id/4334

    MEN ett het tips är att ta lös den gamla förgasarfoten och läsa av orginalnr SEDAN beställa.

  19. #99

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Hehe jo det är min plan, ville bara gardera mig med bilder att jämföra med när jag väl plockat loss skiten =)

  20. #100

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av frisyren Visa inlägg
    Hehe jo det är min plan, ville bara gardera mig med bilder att jämföra med när jag väl plockat loss skiten =)
    Man brukar kunna lokalisera orginalnr på foten efter att man rengjort den ordentligt.
    Det absolut säkraste alternativet till att få rätt ersättningsfot är att gå efter det nr som stå på förgasarfoten.
    Är en djungel av olika utföranden , vissa har tom samma nr men sista bokstaven är det som styr utförandet.
    Exempelvis är inte A samma som C utan det är två helt olika förgasarfötter.
    Man kan bli rejält lurad av detta ifall man lever i vw världen (som jag ex) och är van att A är ERSATT av C dvs det är samma del men en updaterad version.
    Detta gäller tydligen ej förgasaranslutningar.
    Vet av egen efrarenhet.

    Summan av kardemumman : Beställ efter det nr som står på den foten som är monterad , så blir det rätt.

Liknande ämnen

  1. R32an med sommardäck... Äntligen!
    Av firefreak i forum Bilder och Videos
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-04-14, 17:54
  2. 02A i golf etta?
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 00:41
  3. Golf Etta med automat..?
    Av Råbbert i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 10:06
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 23:12
  5. Skön golf etta med 700 hk
    Av Sebbe i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 14:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin