Sidan 4 av 16 FörstaFörsta 123456714 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 311
  1. #61

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Fin bil , härlig insats
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Jäkligt trevlig bil du har
    Tack för de fina orden =) Riktigt kul att ha en bil som folk uppskattar!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Petta77 Visa inlägg
    Annars är de bara å skaffa sej en Tysk kontakt. Jag har en på vwvortex (som visserligen är amerikanskt). Han bor i Wolfsburg Sist hitta han en helt ny oanvänd växelspaksknopp (gul) till min bil. Allt han ville ha i retur var ett ljusvred med automatiskt halvljus. Gick med vinst på den bytesaffären.
    Hehe ja det vore något det. Grym affär du gjorde! Jag drog ett mail till säljaren och denne är på att skicka till Sverige, så nu gäller det bara att vinna budgivningen =)

  2. #62

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Håkan Öman
    Medlemsnr
    4355
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    195
    GRymt fin ! vart den

  3. #63

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Citat Ursprungligen postat av Chrills Visa inlägg
    http://www.ebay.de/itm/Autotypschild...item20e2e1f9a2

    Golf GLS Emblem är det detta du söker??
    Budgivningen slutade nu ikväll men jag förlorade. Satt som på nålar och laddade, hade högsta budet och sen med en sekund kvar blev jag överbudad och helt plötsligt även utloggade från ebay??? Måste varit något bot som autobudade på något vis. Surt som fan, lär väl aldrig få tag i fina emblem =(

  4. #64
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av frisyren Visa inlägg
    Budgivningen slutade nu ikväll men jag förlorade. Satt som på nålar och laddade, hade högsta budet och sen med en sekund kvar blev jag överbudad och helt plötsligt även utloggade från ebay??? Måste varit något bot som autobudade på något vis. Surt som fan, lär väl aldrig få tag i fina emblem =(
    Sniper. Finns som du säger program som budar i sista sekund efter förinställda maxbud osv.

    Skickat från min C6903 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  5. #65

    Reg.datum
    nov 2013
    Namn
    Christer Karlsson
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    6
    Trist, men jag brukar göra så att jag bestämmer mig för vad det får lov att kosta - lägger in den summan, mitt bud blir ju inte högre förrän någon annan höjer...

    Men det är bara att fortsätta leta - ibland hittar man på de mest oväntade stället

  6. #66

    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    TIM0 SU0NIEMI
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    230
    Blir fan lycklig av att läsa om din gröna etta och även om jag anser R vara en av
    de mest kompetenta allroundbilarna så såg jag de knappt!

    Kul att du kör en original-look på den!

  7. #67

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Sniper. Finns som du säger program som budar i sista sekund efter förinställda maxbud osv.

    Skickat från min C6903 via Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Chrills Visa inlägg
    Trist, men jag brukar göra så att jag bestämmer mig för vad det får lov att kosta - lägger in den summan, mitt bud blir ju inte högre förrän någon annan höjer...

    Men det är bara att fortsätta leta - ibland hittar man på de mest oväntade stället
    Ja nu när man kan vara lite efterklok skulle jag ju givetvis ha dunkat in tio euro över budet när det bara var några sekunder kvar - men orutinerad som jag är på att ebaybuda satt jag bara där som ett fån och väntade. Surt så här i efterhand såklart, speciellt med tanke på att jag hade kunnat tänka mig att betala betydligt mer än vad slutsumman landade på.

    Jag får hoppas att det dyker upp emblem på träffar och marknader i sommar helt enkelt!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av tisu001 Visa inlägg
    Blir fan lycklig av att läsa om din gröna etta och även om jag anser R vara en av
    de mest kompetenta allroundbilarna så såg jag de knappt!

    Kul att du kör en original-look på den!
    Haha tack för de fina orden =)

  8. #68

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Idag har jag skitat ner nävarna igen. Tömde hela kylsystemet och körde igenom kylarrens två gånger och spolade ur ordentligt. Sen bytte jag termostat och fyllde upp med vatten och glykol igen - och nu kokar hon inte längre =) Dock har tempmätaren på instrumenteringen slutat fungera så får kika på den imorgon.



    Kastade även på emblemen.







    Och listerna.





    Sen har jag ett litet bekymmer. Jag beställde en ny kromlist till bakluckan, förväntade mig en i kromad metall men fick hem en plastrulleremsa med en kromremsa i. Den nya är förutom för lång även bredare med fula plastkanter. Man får skära till längden själv men då måste man också få till avslutet på ett snyggt vis och det blir nog inte så enkelt. Den gamla är krokig men annars hade jag använt den. Någon som har tips på vad jag bör göra med den nya? Det blå på bilden är bara skyddsplast.



    Mvh Bobby

  9. #69
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Vilken välgärning du gör!
    Den blir väldigt fin!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  10. #70

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Det var ett riktigt fint betyg det, tack för de orden =) Grannen frågade om jag plockat ut bilen från ett museum - såna meningar gör en också glad =)

  11. #71

    Reg.datum
    aug 2009
    Namn
    Mattias
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    76
    Grymt fin verkligen, får lite samma känsla som när man kollar wheeler dealers. Börjar skena iväg lite i kostnad eller? Blir ju sjukt sugen på en själv. Du får restaurera en mk1 GTi sen när HAN (Bobby Jr?) är fulländad..

  12. #72

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Tack! Haha fast Wheeler Dealers renoverar upp och säljer - det är inte min plan Jag tänkte först inte att jag skulle räkna, men sen gjorde jag det och ja det blir en hel del pengar - men jag hoppas att glädjen av bilen ska lägga sig ovanpå kostnaderna. Folks reaktioner och som idag när en gubbe sa att han blev glad av att se bilen väger definitivt upp =) Hehe, ja en GTI hade ju inte varit fel - vi får se i framtiden.

  13. #73

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Idag vart det lite småpill med lite olika saker, mest vill jag köra med bilen för att se att den går som den ska. Här kommer ett par bilder från dagens tur.







    Sen en fråga, jag tänkte beställa ett par innerskärmar fram på vardera sida, och jag undrar vilket ställe ni rekommenderar? Just nu funderar jag på Autodelar i Lidköping. Hur monteras skärmarna och är de i plast?

    http://www.sdekatalog.se/Autodelar/f...24&skvg=100743

    Mvh Bobby

  14. #74
    robban
    Gäst
    Hej ! En stor eloge till ditt arbete med att bevara en klassiker : ) Om du lossar muttern till bakre torkararmen och vrider upp den till vänster så sitter den som den gjorde från fabrik. Original är den mer stående, lite lutande till vänster.

    mvh robban
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  15. #75

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Så fin!

  16. #76

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Citat Ursprungligen postat av robban Visa inlägg
    Hej ! En stor eloge till ditt arbete med att bevara en klassiker : ) Om du lossar muttern till bakre torkararmen och vrider upp den till vänster så sitter den som den gjorde från fabrik. Original är den mer stående, lite lutande till vänster.

    mvh robban
    Tack det värmer =) Japp jag vet, men jag har faktiskt medvetet satt torkararmen på detta viset då jag tycker det ser mer enhetligt ut eftersom de där fram ligger ner. Monterade ur hela motorn och flyttade på en länk så att bladet nu torkar nerifrån och upp istället. Men originalkär som jag är bör jag kanske fixa tillbaks det hela så att jag slipper skämmas på sommarens alla träffar

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av D_Stenlund Visa inlägg
    Så fin!
    Tackar! Vi måste ta en tur tillsammans snart - typ efter påsk eller något =)

  17. #77

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Pysslade lite till igår och gav mig på att renovera mina originalskyltar lite och så här blev det.







    Lite bättre än tidigare iaf.



    I eftermiddag blir det lite vård av bil för att göra henne redo för morgondagens uppdrag - en resa på 50 mil med målet att överraska mina ovetande föräldrar med att visa upp replikan jag har fixat av deras gamla bil =D

    Mvh Bobby

  18. #78

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Jävlar så fint det blev och dessutom roligare att renovera originalplåtarna än att beställa nya med det fula eu-märket. Till cabben beställde jag en uppsättning nya skyltar utan eu-märket att ha i reserv framöver.


    Skickas från min iPad via Tapatalk

  19. #79

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Tackar! Ja jag hade ju inte den turen att jag ägde bilen samtidigt som de gamla skyltarna fanns, så nu finns det bara fula att beställa tyvärr =( Det här blev ändå helt okej, ett "skattemärke" med VW-logga är på väg hem också =)

  20. #80
    Sven sommardäck
    Gäst
    Vill gärna se vad det blir!

Liknande ämnen

  1. R32an med sommardäck... Äntligen!
    Av firefreak i forum Bilder och Videos
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-04-14, 17:54
  2. 02A i golf etta?
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 00:41
  3. Golf Etta med automat..?
    Av Råbbert i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 10:06
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 23:12
  5. Skön golf etta med 700 hk
    Av Sebbe i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 14:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin