Sidan 15 av 16 FörstaFörsta ... 51213141516 SistaSista
Resultat 281 till 300 av 311
  1. #281

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Bild på Alfahjulen tack
    Som fälgfetischist vill man ju se.

  2. #282

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Är dessa, vanliga standardfälgar på GTV6. Momo Star som sitter på nu får dock sitta kvar, originalhjulen har jag bara som en extra uppsättning =)


  3. #283

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Bobby, ska du på Klassikerträffen den 20:e i Hagaparken?

  4. #284

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Är tyvärr på andra sidan landet då =(

  5. #285

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ahh , GTV6.
    Klassiker.

  6. #286

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Golfen vilar just nu lite efter sin medverkan på Klassikers träff på Wenngarn. Toppendag med rekordmånga bilar, massa trevligt folk och mängder med kul att titta på.



    I övrigt händer det inte så mycket med bilen, Alfan är den som får mest uppmärksamhet. Finns lite småpill jag vill göra med Golfen men det kanske blir i vinter. Budat hem ytterligare en pryl att ställa på hyllan i garaget i alla fall.



    Sen var jag på VW-marknad i Norrtälje och fick återigen ett uppsving i mitt sug efter en campingbuss. T1 hade ju varit drömmen men de kostar ju guld i idag, T2 har jag inte varit så intresserad av innan men det ändrade sig på träffen där det fanns massa fina. Blev även riktigt sugen på en T3 Joker Syncro som fanns där - obeskrivligt cool!


  7. #287

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    I dag fick den här lilla damen komma ut igen. Startade på tredje försöket men spottade och hostade lite väl mycket innan hon blivit varm. Förgasaren läcker som ett såll så jag får riva den och se om jag kan få den tät. Så fort det är lite temp i maskin går hon jättefint och jag fick avverkat ett par mil i dag. Har dock blivit väldigt svårstartad efter att ha varit igång så något har surnat till under vinterns ide. Fint väder var det i alla fall och nu känns det som att våren är på väg på riktigt =)



  8. #288

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av frisyren Visa inlägg
    Har dock blivit väldigt svårstartad efter att ha varit igång
    I motorrummet på min mk1 sitter det ett sånt här bränslefilter:
    Namn:  branslefilter.jpg
Visningar: 721
Storlek:  6.8 KB

    Även jag kan ha svårt att starta när motorn är varm och jag tror att det beror på att bensinen i filtret som sitter ganska horisontellt förångas när bilen står still med varmt motorrum.

    m v h Henrik

  9. #289

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Yes, jag har ett sånt också och det är nytt sedan förra säsongen. Har aldrig haft särskilt svårt att starta när bilen är varm innan så det är något som har hänt. Det finns soppa i filtret hela tiden så det har inte ångat bort. Men det känns helt klart som att det har något med bensintillförsel att göra.

  10. #290

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Det är bra om bensinen hamnar i tanken när man tankar så i dag tog jag tag i en sak jag tänkt göra länge - byte av tankrör. Det gamla hade verkligen gjort sitt och ramlade mest i smulor när jag plockade av det. Efter mycket om och men fick jag dit det nya, den nya slangen till tanken ville verkligen inte ge med sig och det tog en bra stund att få in det nya röret i den, men till slut gick det.




  11. #291

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av frisyren Visa inlägg
    Det är bra om bensinen hamnar i tanken när man tankar så i dag tog jag tag i en sak jag tänkt göra länge - byte av tankrör. Det gamla hade verkligen gjort sitt och ramlade mest i smulor när jag plockade av det. Efter mycket om och men fick jag dit det nya, den nya slangen till tanken ville verkligen inte ge med sig och det tog en bra stund att få in det nya röret i den, men till slut gick det.



    Känner igen det där med slangen till tanken. Tror jag använde hela svärordsregistret och säkerligen en timme i tid innan den satt där.

  12. #292

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Citat Ursprungligen postat av loadmaster Visa inlägg
    Känner igen det där med slangen till tanken. Tror jag använde hela svärordsregistret och säkerligen en timme i tid innan den satt där.
    Skönt att jag inte är ensam Och tur att ingen hörde mig när jag höll på för jag berättade flera gånger för bilen att den var ytterst nära att få åka till skroten om den inte började samarbeta. Röret går hyfsat enkelt i om man har det böjt nedåt och vickar in det, men då går det efteråt inte att vinkla upp det så att det kommer in i skärmen. Hoppas att jag aldrig mer behöver byta det, och att min hand läker snart efter att ha ömsat skinn av allt vridande.

  13. #293

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Då går hon i två år till då =)


  14. #294

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Vår igen och dags att damma av Henrietta. Tog tag i att byta drivaxelsdamask först då den på vänster sida hade gett upp. Efter det var det dags för årets första tur och hon startade ganska snällt på andra försöket. Jag har dock tröttnat rejält på min läckande acc-pump och undrar om det finns någon lösning som faktiskt fungerar? Eller är det byta förgasare som gäller?



  15. #295

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Har ju väldigt länge även velat ha en Scirocco och nu slog jag äntligen till. Det är ett jätteprojekt men det ska bli kul att pussla ihop. Bilen får bli klar när den blir klar, ingen stress. Planen är originalstuk proppat med tidstypiska detaljer.



  16. #296
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Snyggt!!

    Det blir säkert lika bra som Henrietta.

  17. #297

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Tackar! Det är mitt mål i alla fall =)

  18. #298

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    719
    Citat Ursprungligen postat av frisyren Visa inlägg
    Har ju väldigt länge även velat ha en Scirocco och nu slog jag äntligen till. Det är ett jätteprojekt men det ska bli kul att pussla ihop. Bilen får bli klar när den blir klar, ingen stress. Planen är originalstuk proppat med tidstypiska detaljer.


    Kul. Mera sciroccos det gillar vi.

  19. #299

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Ja såna här härliga bilar måste räddas =)

  20. #300

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Idag har Henrietta namnsdag och eftersom Golfen heter det gav jag henne lite uppmärksamhet i form av att montera bort förgasaren. Får ju inte stopp på läckaget vid acc-pumpen och det måste bero på att huset är lite snett, inte locket. När förgasaren ändå var av fick den sig ett bad i min ultraljudstvätt bara för att. Tätade locket med packning på tub som jag gjort innan, får se hur länge det håller nu.




Liknande ämnen

  1. R32an med sommardäck... Äntligen!
    Av firefreak i forum Bilder och Videos
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-04-14, 17:54
  2. 02A i golf etta?
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 00:41
  3. Golf Etta med automat..?
    Av Råbbert i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 10:06
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 23:12
  5. Skön golf etta med 700 hk
    Av Sebbe i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 14:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin