Sidan 13 av 16 FörstaFörsta ... 310111213141516 SistaSista
Resultat 241 till 260 av 311
  1. #241

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av loadmaster Visa inlägg
    Snyggt jobbat Bobby. Fin bil du har, all heder åt dig som bevarar originalskicket.

    Fast, inte helt sant med tanke på att den har bytt färg

  2. #242

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Sant, men det är i alla fall en originalfärg

  3. #243

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Grå och trist måndag kompenseras bäst upp med paket =) Fick två stycken i dag - en t-shirt att ha på mig på årets alla träffar (kanske inte alla) och en väggklocka med rätt bakgrund att hänga på väggen i det framtida garaget. Skulle hämtat ytterligare ett paket men eftersom en del ställen envisas med urusla öppettider får det bli imorgon istället, stay tuned...





    Mvh Bobby

  4. #244

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Stilig t-shirt

    Klockan var riktigt grym den med!

  5. #245

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Jag är nöjd =) Har fått riktig MK1-dille och jag vet inte om det är bra eller dåligt hehe.

  6. #246

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Hämtade ytterligare ett paket i dag och det var den här =) Tack Johan för affären, nu ska jag bara hitta en bil att stoppa den i också.



    Mvh Bobby

  7. #247

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Detta var inte alls bara en helt vanlig tråkig torsdag utan något så mycket mer. Började med att jag fick ett paket med en modellbil som en polare direktimporterat från Nederländerna, kommer passa fint på Henriettas instrumentpanel. Har varit på jakt ett tag nu men aldrig hittat någon som stämmer, antingen har det varit fel stötfångare eller för många dörrar. Denna stämmer så bra det går i alla fall. Har inte sett märket (Brekina) förut när jag tittat runt och efter en googling upptäckte jag att de hade hur många roliga modeller som helst (kan hända att kvällens aktivitet blir att gå igenom alla). Får se hur länge det dröjer innan sambon kallar mig Stig-Helmer.



    Nästa paket var den här väldigt välpaketerade lådan som innehöll något mycket trevligt...



    En oerhört tjusig original Heckblende som jag alltid velat ha sedan min besatthet kring retrodelar till Golf 1 började (för ungefär sex månader sedan). Är mycket nöjd med köpet och hoppas att jag snart kan hitta en fräsch bil att montera den på. Den har legat på hyllan hos säljaren i 16 år men det kommer den inte att få göra i min ägo - jag vill använda grejerna =)


    Mvh Bobby

  8. #248

    Reg.datum
    apr 2008
    Namn
    Malte österberg
    Ort
    Trosa
    Inlägg
    43
    Det är roligt att följa din tråd, Gillar orginalstylingen.

    Du har inte funderat på lite oem-trim? Man borde kunna få en 2-liters maskin att se helt original ut.

  9. #249

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Kul att höra =) Lite trim hade såklart varit kul, men det får i så fall bli på nästa Golf då den gröna är "klar". Delarna jag köper nu kommer att hamna på nästa bil, när jag väl hittar någon fräsch.

  10. #250

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Pysslade lite i går. Heckblenden jag köpte var lite smutsig på insidan och så kan vi inte ha det så jag delade på den lite försiktigt för att sedan rengöra och ta bort alla limrester. Ett tidskrävande arbete som bland annat gett mig blåsor på båda tummarna då det visade sig att fingrarna till en början var de bästa verktygen. När dessa inte räckte längre använde jag mig av lite packningsborttagare som jag hade liggandes och det fungerade bra.

    And so it begins.



    Nyduschad och limfri.



    Ny tejp på.



    Färdigt!



    Nu ska jag bara be kompisen polera hela rasket också så att den blir extra fin.

    Mvh Bobby

  11. #251

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Fick paket i dag igen! Mer kul till samlingen i form av ett par länsmän och en öltransport. En kompis undrade om jag hade vinterabstinens, och han har nog alldeles rätt.







    Mvh Bobby

  12. #252

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Har funderat lite och jag kommer troligtvis att skippa att köpa ytterligare en Golf. Jag är nöjd med den jag har och visst hade det varit roligt med en GTI, men då tror jag att jag ställer in siktet på att få tag i en Scirocco GTI istället. Men för att delarna jag har köpt på mig inte ska ligga och damma kommer jag i år att köra med dessa på Henrietta. Gillar jag det inte är det så enkelt att bara plocka av. Efter lite provmontering ikväll lutar det dock åt att det blir så här jag kommer att åka i sommar, det blev helt enkelt så tufft.

    Heckblenden har skickats iväg till kompisen som ska få polera upp den lite, men en liten test-snabbis hur det kommer bli hann vi med först. Dock upptäcktes då ett problem som jag inte ens tänkt på i min iver att få tag i en - jag saknar hålen som behövs för att kunna fästa den. Jag har lite funderingar på hur jag ska lösa detta men jag tar väldigt gärna emot tips på hur jag får fast den bra, smidigt och så att den inte ramlar av när jag kör.



    Nästa roliga sak som ska på är en laxtrappa (hönstrappa, tattarstege, you name it) som jag också tycker är en riktigt cool retro-pryl att ha. Kompisen hade en liggandes så den provmonterades och visst passade den! Den ska få sig en ordentlig tvätt och uppfräschning och sen ska jag även klura ut hur jag ska montera den. Ingen som har fästen liggandes till en sån här?



    Utöver detta kit kommer jag även att byta ut min ratt mot GTI-ratten jag har köpt, sen så får vi se lite vad jag har i lådorna. Jag kanske eventuellt även är sugen på ett par andra fälgar men jag vet inte. Det måste skrika 80-tal om dem och passa bilens stuk i övrigt, förslag? Något mer jag borde kitta bilen med för att få den så retroifierad som möjligt? =)

  13. #253

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Har ju funderat på hur jag ska göra med mina sidolister, eller i alla fall en av dem som inte såg så rolig ut då massa av det svarta gummit trillat av. Tänkte att jag skulle försöka att ge mig på att renovera men om det skulle gå åt pipan skulle jag ju stå där utan list antagligen, och det vill jag inte. För ett tag sedan var jag på gång med att köpa ett par begagnade men priset var till slut inte vad jag tyckte grejerna var värt så det blev inget. Kort därefter dök det upp en annons med grejer som skulle säljas, däribland lister. Jag knep alla han hade och i dag fick jag dem, är mycket nöjd med köpet och resultatet. Jag behövde denna på framskärmen och den på passagerardörren, resten får ligga i förrådet som reserv.





    I övrigt söker jag med ljus och lykta efter monteringssats till laxtrappan i bakrutan, vill ogärna limma fast den nämligen. Sen funderar jag även på hur jag ska montera heckblenden, testade att göra ett fäste i plast men det blev inte alls bra så jag får testa något annat. Funderar på om det skulle fungera att köpa en sån här svart plast som sitter mellan ljusen på vissa bilar original och sedan skruva reflexrampen direkt i den.



  14. #254

    Reg.datum
    feb 2015
    Namn
    Andreas Karlsson
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    93
    vad heter den färgen du har? :P

  15. #255

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Ganska säker på att det är Bali Grön.

  16. #256

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Citat Ursprungligen postat av Malish Visa inlägg
    vad heter den färgen du har? :P
    Japp det är Bali L62A =)

  17. #257

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Meckade lite i dag och fick för mig att jag skulle byta ut handtagen då jag har nya liggandes. Dock får jag inte ihop det då låscylindern måste tvingas i det nya handtaget vilket i sin tur gör att jag inte kan vrida om låset. Nyckeln går i med lite kraft men sen är det stopp. Det är helt enkelt för tajt i det nya låset. Går detta att åtgärda på något vis eller får jag bara skylla mig själv för att jag köpte billiga kopior?





    Mvh Bobby

  18. #258

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Kan du inte fräscha upp plasten i de gamla då istället, med en värmepistol?

  19. #259

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Det går säkert, men handtagen med nya gummipackningar och kromlist var så löjligt billiga att jag inte kunde motstå. Tji fick jag för det

  20. #260

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Har småpillat lite med bilen den senaste månaden och i går fick hon faktiskt äntligen komma ut från sin vinterförvaring. Dammig som få och med äckliga hjul men ändå vacker.



    Även om det fanns massa andra roliga saker jag kunde greja med tog jag ändå tag i det som måste göras - fixa bromsarna bak. Ett rent helvete visade det sig. Först tog det en evighet att ens få av trumman. Rev sen bort allt och såg då att bromscylindern läckte, så fick pausa och dra till Biltema och köpa en ny sådan. Sedan var det rätt mycket sölande för att få dit den utan att dränka hela mig själv i bromsvätska men efter en hel del svordomar var till slut allt på plats - då gick trumman knappt på. Knuffade till den lite, men då gick det inte att rubba den. La sedan alldeles för mycket tid på att försöka få av trumman igen för att se vad som gått fel. Har monterat bort allt innanmäte igen och ska ta tag i det så fort jag har ett par extra ögon och händer till hjälp.



    X antal månaders damm på väg ner i avloppet.



    Har grejat och donat en del under huven också under vintern men inget som syns direkt. Nya filter, nya vakuumslangar här och var och lite nya packningar.



    Köpte även ett bättre begagnat regnskydd över fläkten som jag fräschade upp och bytte mot mitt trötta som varit en nagel i ögat länge nu.





    Kinahandtagen jag köpte blev jag aldrig klok på då min låscylinder inte passade, så jag beställde ett nytt set från skruvat.se med nya cylindrar. Dock passade min cylinder i dessa så försöker nu reda ut varför det endast går att låsa och inte låsa upp dörren.





    Härnäst efter bromsfixandet blir att montera min nyinköpta heckblende (ja jag har köpt en till, nej den gamla är ej till salu) och hoppas att fästena jag har beställt till laxtrappan kommer någon gång. Sen ska handtagen fixas till och olja och filter bytas. Välkommen våren!

Liknande ämnen

  1. R32an med sommardäck... Äntligen!
    Av firefreak i forum Bilder och Videos
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-04-14, 17:54
  2. 02A i golf etta?
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 00:41
  3. Golf Etta med automat..?
    Av Råbbert i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 10:06
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 23:12
  5. Skön golf etta med 700 hk
    Av Sebbe i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 14:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin