Sidan 12 av 16 FörstaFörsta ... 29101112131415 ... SistaSista
Resultat 221 till 240 av 311
  1. #221

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    I dag monterade jag loss förgasaren (igen) eftersom bilen inte gått riktigt som den ska sedan jag bytte packningar och rengjorde den. Den verkar även ha börjat läcka betydligt mer soppa så jag tänkte att jag kunde fixa det på något vis. Jag vet vart det läcker och det är från det som är inringat på bilden, jag vet inte vad det är för något men därifrån droppar det numera rejält när bilen är igång. Jag har bytt den där gummigrejen i den tidigare men bytte i dag tillbaka till den gamla jag hade för att se om det gjorde någon skillnad (den kan bara sitta åt ett håll så den sitter rätt). Upptäckte då att det glipar ganska så rejält mellan förgasaren och locket och det måste ju också vara därför det läcker. Frågan är hur jag ska åtgärda det? Går det att täta med något eller kommer bensinen bara att äta upp det man tätar med? Kollade över allt annat på förgasaren mycket noggrant eftersom bilen som sagt inte har gått riktigt bra (svårstartad när den är kall och går fett, hostar även till en del om man exempelvis plötsligt ger full gas under körning) men jag kunde inte hitta något uppenbart fel. Plockade isär båda de där tryckgrejerna som har med vacuumet att göra men allt såg ut att vara i sin ordning och inget går trögt eller är trasigt. Relät (helt nytt) som har med förgasaren att göra har klickfest titt som tätt och det vet jag heller inte vad det beror på.

    Tacksam för råd och tips på hur jag ska gå tillväga med mina (bilens) problem =)







    Mvh Bobby

  2. #222

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Rev ner förgasaren igen. Bytte tillbaka till mitt nya membran till acc-pumpen, slipade locket (dock är det fortfarande huset som är lite skevt) så jag smackade dit packningsersättning på tub och höll tummarna. Dagen efter startade bilen fint och det läckte inte en droppe. Den gick även mycket bättre och flera av de problem jag haft tidigare var borta. Jag stannade med jämna mellanrum men inget läckage hittills. I går luftade jag om bromsarna och allt gick som det skulle, så på kvällskvisten tänkte jag att det var dags att beställa tid för besiktning. Visade sig att det fanns en tid redan i morse så jag chansade och tog den. Visade sig att det hela gick bra =)







    Mvh Bobby

  3. #223
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Lysande jobbat, Bobby! Härligt när man kan lägga saker åt sidan med gott samvete. I bokstavlig bemärkelse när du fått den igenom besiktningen fint.

  4. #224

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Tusen tack!

    Ja, det känns riktigt bra. Ville ju veta om det var något som behövde åtgärdas så kunde jag tagit det under vintern när hon står still, men nu var det ju inget så jag får väl bara ägna mig åt att putsa

    Mvh Bobby

  5. #225

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Svängde förbi vad som antagligen blir årets sista träff i dag - Stockholms snyggaste VW. Massa trevligt folk men tyvärr svinkallt och givetvis försvann solen precis när man kom dit. Fick en överraskning också i form av tredjepris, riktigt kul!





    Mvh Bobby

  6. #226

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    I dag fick sig Henrietta en linoljebehandling undertill för att bevara den trevliga undersidan som den är. Så nu är hon redo att ställas in för vintern, men eftersom den här hösten aldrig verkar ta slut kan det hända att det blir någon sväng mer innan batteriet plockas ur. Klockat strax över 450 mil i år, varit på många träffar och träffat många trevliga människor så jag är nöjd. Finns en del småsaker att pilla med i vinter såklart men inget akut. Nu känns det nästan som att det är dags för ytterligare en bil =)





    Mvh Bobby

  7. #227
    GTI-nissen
    Gäst
    Var det den firman de skrev om i Klassiker för ett tag sedan? Var ligger den? och jag har för mig att det tog en stund att göra behandlingen på grund av torktid. Över natt till och med kanske?

  8. #228

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Japp det stämmer. Kraftoljan ute på Ekerö (http://www.kraftoljan.se/). Behandlingen tog väl ungefär 1 1/2 timme, bilen behöver inte vara kvar där längre än så.

  9. #229
    GTI-nissen
    Gäst
    Det verkar ju jättebra, framför allt att han är van att arbeta med entusiastbilar, men det är för långt att åka, runt 35 mil. Jag får leta och se om jag hittar någon som behandlar med linolja på närmare håll.

  10. #230

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Ja han verkade seriös, har grejat med Amazoner i 35 år och gillar gamla bilar så det kändes bra. Det såg även ut som att han hade gjort ett bra jobb efteråt så jag är nöjd. Lycka till med letandet!

  11. #231

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Det ser inte ut att bli superväder framöver så i dag plockade jag ur batteriet ur Henrietta så nu har hon officiellt gått i ide för i år.



    Lite småpill kommer att tas om hand i vinter och som alltid kommer jag att leta efter roliga delar att köpa. Förhoppningsvis löser jag en bättre plats till bilen och kan kanske då välkomna ytterligare projekt.

    Mvh Bobby

  12. #232

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Tittade till Henrietta i dag då det var längesedan nu. Hon stod kvar och har samlat lite damm och torrbollen i kupén har samlat lite vatten. Har beställt lite presenter till henne som borde dyka upp om någon vecka eller så. I övrigt fortsätter jag att söka efter roliga originaldelar och tidstypiska tillbehör såsom bakrutejalusi, heckblende, takvinge och liknande - dessa saker är dock inte till Henrietta för hon ska förbli original. Planen är att delarna jag kommer över kommer att hamna på ytterligare en Golf, när jag väl får tag i en. GTI-ratt köpte jag i mellandagarna så jakten på delar har officiellt börjat =)







    Mvh Bobby

  13. #233

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Kul planer och en ratt i bra skick!
    Ratta rätt är inte lätt

  14. #234

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Fick hem ett par nya handtag i dag som ska ersätta de jag har nu som blivit bra gråa.



    Mvh Bobby

  15. #235

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Bytt garage till ett några meter från där jag bor, dock inget man får mecka i =( Hämtade även ut en låda i dag innehållandes lite smått och gott som Henrietta ska få till våren.



    Mvh Bobby

  16. #236

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Fixade till ett toppskydd till kylaren i dag av en gammal fuskregplåt jag hittade när jag röjde. Blev nöjd med resultatet =)





    Mvh Bobby

  17. #237

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Snyggt!

  18. #238

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Fick i dag leverans av ett par klassiska klistermärken som jag tyckte var riktigt läckra. Kommer passa bra på väggen i mitt framtida garage, tack för affären Jöns!



    Mvh Bobby

  19. #239

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Snyggt jobbat Bobby. Fin bil du har, all heder åt dig som bevarar originalskicket.

  20. #240

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Tackar, kul att höra =)

Liknande ämnen

  1. R32an med sommardäck... Äntligen!
    Av firefreak i forum Bilder och Videos
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-04-14, 17:54
  2. 02A i golf etta?
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 00:41
  3. Golf Etta med automat..?
    Av Råbbert i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 10:06
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 23:12
  5. Skön golf etta med 700 hk
    Av Sebbe i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 14:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin