Sidan 14 av 16 FörstaFörsta ... 4111213141516 SistaSista
Resultat 261 till 280 av 311
  1. #261

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Är huvudet dumt får kroppen lida. Eftersom Feltema var det enda som hade öppet i söndags blev det också där jag handlade då de skulle ha delar som passade min bil. Det stämde ju givetvis inte och boven i mitt bromsdrama har varit den där bromscylindern jag köpte där. Köpte rätt i dag och allt gick nästan som en dans att få dit. När jag precis hade dragit åt hjulet efter att ha bytt på båda sidor låg ju givetvis sprinten och fjädrarna som håller beläggen kvar vid sidan så det var bara att plocka ner grejerna igen och skylla sig själv för att man jäktar ihop saker. Nu är grejerna på plats i alla fall och bägge hjulen snurrar fritt och fint, imorgon blir det till att lufta systemet och vem vet - på söndag kanske det blir en liten glidartur om vädret tillåter =)

    Hädanefter nöjer jag mig med att endast handla tvättsvampar och annat förbrukningsmaterial på Biltema.


  2. #262

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Fick luftat bromsarna i dag så det blev en liten tur i det vackra vårvädret. Hängde även dit min nyinköpta reflexramp =)




  3. #263

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Fick bytt motorolja och filter i dag plus rättat till lite andra småsaker - bland annat luftades bromsarna om då det inte blev riktigt bra igår. Nu funkar allt toppen så jag firade med att torrprova min laxtrappa lite, kommer nog blir bra när jag väl bestämt mig för hur jag ska fästa den =)


  4. #264

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Firade en dag kvar till fredag genom att ta tag i monteringen av min lilla laxtrappa. Köpte fästen från brittiska Auto-Plas trots att min trappa är från Thermoform men efter att ha letat verkligen överallt (även på skrotar) chansade jag och fick efter mycket mailväxlingen äntligen beställt ett kit. Det kom häromdagen och i dag åkte det alltså på. Måttade ut var de övre två fästena skulle sitta och resterande klämmer man bara in under gummilisten. Var lite pilligt men gick ganska smidigt ändå trots att fästena är från ett annat märke.






  5. #265

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    719
    Flashback... 1986 eller så. Undra om inte syrrans dåvarande pojkvän hade en sådan golf med dessa tuning detaljer. Plus lite antenner också.


    Sent from my sweden iPad using Tapatalk

  6. #266

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Haha kul, precis den känslan jag vill att folk ska få när de ser bilen =)

  7. #267

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Började dagen tidigt (05.00) då det idag var dags för årets första Bil & Bulle. Hängde i ett nytt batteri då mitt andra gett upp helt och styrde sedan mot Skeppsholmen samtidigt som vädret kom ikapp. Mycket bra uppslutning (85 stycken bilar) och massa trevligt folk att snacka bil med.







    Åkte sedan vidare till Olofsson bil i Haninge för årets första VWårträff. Bra uppslutning här med och så fick jag prata lite Scirocco med parkeringsgrannen, suget efter en MK1 GTI blev inte mindre nu direkt även om detta inte var en sådan.



    Har en fundering varför det sitter en retur till tanken på bensinslangen här? Och varför den sitter där den gör (efter pumpen innan förgasaren)? Borde ju försämra flödet till förgasaren, och lurar på om detta är varför den ibland är svårstartad. Ser hemmameckat ut också.



    Mvh Bobby

  8. #268

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Returen är inget hemma meck , det ser ut så.
    Hemligheten sitter i t-korset , där enda änden (den mot tanken) är strypt för flödets skull och för att bygga bränsletryck mot förgasaren.
    Fungerar som så , att när flotören i förgasaren stänger skickar den bränslet vidare i returslangen , via strypningen på t-korset men bibehåller ändå tryck mot förgasar sidan.

    Har du svårstartad bil?... kolla så att strypnigen sitter mot retursidan.
    Mina 2 senaste mk1 or har haft det felet att T-korset varit vänt fel väg.
    På ena bilen satt det mot förgasaren , på andra bilen satt det mot pumpen och det ger fenomenalt lustiga fel i form av en bil som inte alltid får soppa som den ska.

    Måste säga att när man glor i din tråd.....då saknar man en egen MK1:a.
    Min senaste röda best rullar föv inte långt från dina trakter nuförtiden.

  9. #269

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Tusen tack för utförligt svar! Bra, då slipper jag att grubbla. Den är inte extremt svårstartad, men ibland kan den behöva gå lite på starten för att hoppa igång. Det kraftigare batteriet jag hängde i verkar dock göra ett bättre jobb för den har startat direkt på varje försök idag i alla fall.

    Kul! Ska hålla koll och se om jag ser den röda då =)

  10. #270

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Marknader med reservdelar och annat till gamla bilar tycker jag om att strosa omkring på, men det är ganska sällan man hittar något till Golf. Bilmodellen är helt enkelt för ny och står det VW på något så brukar det oftast handla om grejer till bussar eller bubblor. Men i dag såg det bättre ut och jag kom hem med massa roliga saker. Reflexrampen är exempelvis ny i kartong och aldrig använd. Dekorlisterna skriker efter att monteras på en bil så jag måste nog helt enkelt skaffa mig en etta eller två till. Inget är tyvärr till salu.









    Mvh Bobby

  11. #271

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Sköna prylar!

    Fredrik

  12. #272

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Ja eller hur =) "Problemet" är nu bara att jag måste skaffa mig ett par Golf-ettor till att sätta alla grejer jag köpt på, och det är ju en Scirocco-etta jag ska ha som nästa bil

  13. #273

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Hej
    Såg du att det dök upp två Scirocco 1 or på blocket i veckan? Och en Golf Gti special idag..

    Fredrik

  14. #274

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Ja jag gjorde ju det. Fick dock inte ihop det i skallen hur jag skulle få upp två bilar till Stockholm, var jag skulle ställa dem och hur jag skulle få ihop allt. Så jag passade, och jag tror de är sålda nu även om annonsen ligger kvar. Såg även Specialen men stängde ner fliken innan jag hann göra något dumt, den såldes dock rätt snabbt vilket inte var oväntat. Tack för tipsen ändå! =)

  15. #275

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Sciroccosarna är det nog oerhört mycket jobb att få ihop, och ett antal kvm plåt... Tyckte dock att 79 an såg bättre ut än den andra...

    Fredrik

  16. #276

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Strålande solsken i dag så det blev en liten söndagstur kombinerat med byte av växellådsolja =)



    Mvh Bobby

  17. #277

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Var nere på Bug Run hela dagen igår. Vackert väder, trevligt folk och en del fina bilar att titta på. Hade gärna sett ännu fler ettor och tidiga Scirocco men man kan inte få allt. Fick köpt en liten reservdel jag behövde, fick lite solbränna och fick uppleva en milstolpe på vägen hem då Henrietta fyllde 20 000 mil i höjd med Nyköping.







    Mvh Bobby

  18. #278
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Personligen tyckte jag det var "många" mk1or mot tidigare år, 5st inklusive min egen, varav två rullade på bana
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  19. #279

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Kanske räknades jag in bland de 5 då jag kikade förbi med min mk1. Dock var jag bara där på lördagen.

    m v h Henrik

  20. #280

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Här har det varit lite torrt med inlägg på ett tag. Golfen snurrar på som alltid men den får vila lite nu då jag köpt mig ytterligare en leksak - en Alfa Romeo GTV6 från 1983. Denna bil kommer att få mest fokus nu och en tid framåt även om Golfen får vara med och jobba ibland, som i går när jag behövde köra en uppsättning med hjul till Alfan =)





    Mvh Bobby

Liknande ämnen

  1. R32an med sommardäck... Äntligen!
    Av firefreak i forum Bilder och Videos
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-04-14, 17:54
  2. 02A i golf etta?
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 00:41
  3. Golf Etta med automat..?
    Av Råbbert i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 10:06
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 23:12
  5. Skön golf etta med 700 hk
    Av Sebbe i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 14:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin