Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 63
  1. #41
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Bara för att några har haft problem med oljenivån så betyder inte det att du också måste ha det. Maken till måla-fan-på-väggen-tråd har jag inte sett på länge här.
    Att berätta är inte att måla fan på väggen..

  2. #42
    Krillej91
    Gäst
    Har idag fyllt upp med olja till max, nollställt trippmätaren, tkr ni att jag ska kolla stickan vid 100 mil eller tidigare? Mvh Christer

  3. #43
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Krillej91 Visa inlägg
    Har idag fyllt upp med olja till max, nollställt trippmätaren, tkr ni att jag ska kolla stickan vid 100 mil eller tidigare? Mvh Christer
    Kör till exakt 100 mil och kolla sedan hur mycket som försvunnit, du fyllde till MAX strecket precis eller?

  4. #44
    Krillej91
    Gäst
    Okej, japp det gjorde jag.

  5. #45
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Krillej91 Visa inlägg
    Okej, japp det gjorde jag.
    Efter 100 mil så vet du hur mkt den drar. och då kan du ta ett beslut.
    Men självklart ska du njuta av bilen som andra säger, om du inte ska ha den för resten av livet så kör och njut, det är först när bilen börjar få många mil på sig som det med Oljan börjar spela roll.

  6. #46
    Krillej91
    Gäst
    Okej får bli så då. jaja precis riktigt skön och rolig bil för övrigt! Ja jag får helt enkelt återkomma när jag har kört 100mil och se hur det blir då

  7. #47
    Krillej91
    Gäst
    Hej igen!
    Kollade faktiskt oljestickan idag för skojs skull har ungefär kört 30mil sen jag fyllde på olja och såg en märkbar skillnad idag:O jag menar de har redan sjunkit 2 sträck på det räfflade markeringen på stickan de är väll ändå rätt mkt?

  8. #48
    FiNCH
    Gäst

    Polo GTI 1,4 TSI -11

    Vänta å se tills du kört 100 mil.

    Jag har kört 455 mil exakt idag sen jag bytte olja på min TT RS. Inte en droppe har försvunnit. Visst en droppe kan ha försvunnit men inget syns på Stickan.

    Jag får tillägga att jag kör min TT som om den var stulen till och från. Den borde bränna lite olja, men icke!


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  9. #49
    Krillej91
    Gäst
    Okej Okej.
    Deja de är ju inte illa vad är det för motor i den?

  10. #50
    FiNCH
    Gäst
    Det är en rak 5a på 2,5 liter i den.

    Kör 100 mil med din och se sedan hur mkt den tagit, är det inte allt för mkt så kör bilen och njut, om det är mer än du kan leva med så ta tag i problemet.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  11. #51
    Krillej91
    Gäst
    Okej trevligt
    Okej ja precis, som det ser ut just nu så får det bli ett samtal till bilhandlaren iaf och höra vad han har att säga.

  12. #52
    FiNCH
    Gäst
    Ja gör det! Om du vill laga/sälja/häva köper på bilen så var hård och ge dig inte.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  13. #53
    Krillej91
    Gäst
    Ja det gäller väll till o vara det om man ska komma någon vart!
    Vet du vad den här MRF garatin innebär? för jag blir inte riktigt klok på den.

  14. #54
    FiNCH
    Gäst
    Försök att googla på den, jag har tyvärr ingen koll på den.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  15. #55
    FiNCH
    Gäst
    http://www.mrf.se/SIDOR/OM-MRF/ommrf.aspx


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  16. #56
    Krillej91
    Gäst
    Får väll göra det, tack ändå

  17. #57
    FiNCH
    Gäst
    Kolla länken jag postade.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  18. #58
    Krillej91
    Gäst
    japp jag såg det, tackar!

  19. #59

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Philip
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    229
    Vet inte om det passar ämnet men följande kan berättas om familjens Polo GTI (2011).

    Bilen köptes ny sommaren 2011 och ganska snart kunde det konstateras att olja förbrukades snabbt. Handlaren gav rådet att fylla på olja och "köra in" bilen. Eftersom bilen inte körs så mycket så tog processen en del tid.

    Sommaren 2013 hade bilen gått ca 2000 mil och fortsatte att dra olja. Bilen lämnades in för en mer exakt mätning av oljeförbrukningen. Mätningen visade en förbrukning av ca 4,5 deciliter olja / 100 mil. Således en rejält hög förbrukning, men tyvärr inom VWs löjligt frikostiga toleranser. När jag prövade att åka bakom polon med en annan bil kunde små blå rökmoln regelbundet synas ur avgasröret...

    I slutet av september 2013 började bilen plötsligt tappa kraft och gå på bara två, tre cylindrar. Handlaren öppnade motorn och konstaterade helras på två cylindrar. VW ville först att skadan skulle tas på försäkring men efter att kort ha återgett de tidigare problemen men oljeförbrukningen byttes praktisk taget hela motorn ut (block, topp, cylindrar) utan tjafs och trots att garantitiden nu löpt ut. Dessutom byttes DSG kopplingen till en uppgraderad modell.

    Därefter har bilen körts ca 250 mil och oljan ligger stadigt på stickans översta nivå! Växlar mjukt och fint gör den också

    //

  20. #60
    FiNCH
    Gäst

    Polo GTI 1,4 TSI -11

    Mycket bra info!
    Cylinder ras är något som tyvärr händer på vissa av dom här bilarna. På min rasade 1 cylinder och dom bytte då alla 4 fast min fortsatte dra Olja.

    En gång när jag låg och körde fint på motorvägen med Polon så fick jag för mig att busa med en annan bil, jag gasade då på och hörde en mindre puff och kollade bak, ett svart moln hade puffat ut ur avgassystemet, något som då bekräftade den teorin jag hade. Detta var rätt tidigt i min historia om bilen.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Polo 6R -11 (Control Module Incorrectly 01044) & (Immobilizer - Not registered 0001)
    Av soyd i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-18, 17:14
  2. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-08-03, 01:00
  3. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-31, 09:59
  4. GTI uppdateringar modellår 11.5
    Av jimZon i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 20:28
  5. Glimingeträffen #11, 5/9 kl.11.00
    Av P-plats.se i forum Träffar
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 22:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin