Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Filip Olsson
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    6

    Brunettfilles Golf gti -99 Lackjobb och diverse småfix

    Tjena!
    Kan väll börja med att presentera mig då detta blir mitt första inlägg
    Heter Filip Olsson och bor i sundsvall, 17 år men fyller 6e april, körprov och uppkörning bokat den 7:e april
    går på gymnasiet linje modell plugg (samhälle) men har ett stort intresse för bilar, köpte första bilen när jag var 14 (740) som jag fixade till och såldes nån månad efter, (köpte för 5.5k såldes för 12k) för att göra plats för epaprojekt, slutade med att jag nu byggt 10 a-traktorer och i slutet nu blivit sugen på nått riktigt att dona med inför körkortet, så jag köpte en 945ltt (http://www.garaget.org/?car=339377) för 5lakan skattad och bessad, fixade lite rost osv, riktigt kap som kom ut på blocket, 20min senare var jag där och betalade
    tyckte dock det kändes epa-aktigt att köra runt i en volvo så mejlade några månader senare på en golf gti (som denna tråden nu kommer handla om) och frågade ifall han ville byta, golfen låg ute för 17500 och svaret vart till min förvåning ett ja! Gudomligt!

    den såg ju inte så jävla tokig ut eller!

    svart skinninredning dessutom
    bilen känns rejäl och det blir en affär, bland det bästa bytet jag gjort när man tänker efter.
    Dock så har golfen en del skavanker och problem.
    Har hittils bytt låscylindrar på båda framdörrar och startmotorn fick jag byta efter en månad... men det är sånt som blir, och låscylindrarna vart en riktigt billig historia då jag fixade låsbrickorna själv så dom passar nycklarna, totalsumma för båda låscylindrarna var strax under 200kr

    snön försvann och jag passade på att köpa nya hjul, 1800 spänn må de varit värt (Y)
    hela fronten är tyvärr full i stenskott och rost finns på framskärmar och nederkant på dörrarna lite, så fick bli en beställning av lack i samma färg för att fixa dessa defekter, färgen beställdes igår och skickades idag
    hade i början planer på r32 kjolpaket, coils och trim till motorn men jag vet inte riktigt om det är värt det, har en förmåga att byta bilar lite då och då och funderar ifall det påverkar värdet på den något vidare, men det får vi se hur det slutar

    fler bilder kommer när den är tvättad och förhoppningsvis får jag tid att lacka den snart
    min lilla historia som troligtvis inte är slut än, men nu måste det pluggas så man har tid att fixa bilen till helgen!

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Hej och välkommen hit till klubben och även VW

    Original R32 kostar en hel del, och begränsar eventuella köpare (som uppskattar kostnaden).
    Men det är klart du ska inrikta dig på att ha kvar Golfen och göra de förändringar du själv vill.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Filip Olsson
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Hej och välkommen hit till klubben och även VW

    Original R32 kostar en hel del, och begränsar eventuella köpare (som uppskattar kostnaden).
    Men det är klart du ska inrikta dig på att ha kvar Golfen och göra de förändringar du själv vill.
    Tack!
    mjo blir inte org isåfall, som fattig student har man inte råd med det dyraste
    klickade precis hem ett armstöd till där mellan stolarna, saknade de litte och nya pedaler till den,

    sånadära, har sett en hel del med sånna
    vart tyvärr inte den stora till vänster om kopplingen, va åt helvete för dyr den så ifall nån vet nån sida som är billig kan ju gärna länka

  4. #4
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Välkommen. Jag byggde om min mk4 till oem r32 front på vag efter en krock, betalade mellanskillnaden för delarna. Om det gav nått extra när den såldes är tveksamt, men det viktigaste för mig var att jag gillade det så länge jag hade bilen. Saknar faktiskt den, ångrar lite att man sålde. Mk4 r32 är lätt en av dom snyggare karosser VW gjort tycker jag.

    Skickat från min C6903 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Filip Olsson
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Välkommen. Jag byggde om min mk4 till oem r32 front på vag efter en krock, betalade mellanskillnaden för delarna. Om det gav nått extra när den såldes är tveksamt, men det viktigaste för mig var att jag gillade det så länge jag hade bilen. Saknar faktiskt den, ångrar lite att man sålde. Mk4 r32 är lätt en av dom snyggare karosser VW gjort tycker jag.

    Skickat från min C6903 via Tapatalk
    tackar!
    läste igenom din tråd innan jag ens var registrerad, den som gjorde mig intresserad av golf 4rna skulle vara riktigt trevlig med en liknande omvandling av denna, tyvärr äre ju plånkan som sätter stopp och med 1050kr i månaden blir det inte mycket över :/ blir lite ströjobb här å var för att få ihop till uppgraderingar osv men man ska aldrig säga aldrig, kanske blir mot sommaren att den får ett r32 paket osv ändå

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Filip Olsson
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    6
    har spenderat hela helgen på att slipa, svetsa och lackat på golfen! får bli nya framskärmar senare då det var väldigt rostigt och svinsvårt att svetsa normalt i, sen hade jag inge spackel alls så det inte kunde bli en gnutta spackel på dom... har lagt på sligrund, själva färgen och nu 2 lager klarlack, ska på med ett till imorgon och efter det så ska de skruvas på bilen, spännande! lägger upp bilder imorrn kväll på ''lackbåset'' och resultat ifall det finns intresse

    olsson

  7. #7
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Bilder är alltid kul ;-)

    Skickat från min C6903 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Filip Olsson
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Bilder är alltid kul ;-)

    Skickat från min C6903 via Tapatalk
    bilder it is!

    det såkallade lackbåset, runt 3,5x3.5, lite litet men de gick


    svetsat lite på framskärmarna och sprutat på filler på allt

    öhm, japp... första gången ja sprutar pearllack så vart lite kasst...

    slipade ner hela skärmen å försökte igen, lite bättre

    klarlackades efter detta

    golfen inkörd på avtining i väntan på montering

    jorå de få duga!


    bättre bilder sen när ja får ut den ur garaget, ska få härda lite till
    rätt nöjd för att vara andra gången ja leker med lackpistol och första gången ja lackar pearl

  9. #9
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Härligt, bra gjort!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-10, 19:39
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 17:46
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 20:29
  4. Diverse frågor MKV GTI
    Av Maximilian i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 20:55
  5. Diverse ringbilder
    Av GTI-nissen i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 17:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin