Resultat 1 till 12 av 12
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749

    Har Skoda 3 års nybilsgaranti numera?

    Satt o klickade runt i Skodas "bygg din bil" tjänst och såg då att man kan lägga till en 4- eller 5-årig anslutningsgaranti, för att förlänga nybilsgarantin antar jag. Men detta borde ju innebära att de numera har 3 år standard? Hittar dock ingen info om det varken på hemsida eller i broschyrer. Ngn här som har koll?

  2. #2
    FiNCH
    Gäst
    http://www.skoda.se/service/garantier

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Ja man kan köpa till förlängd garanti, olika val för respektive modell. Tror att VW har något liknande.

  4. #4
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Förlängd nybilsgaranti.

    Både VW å Skoda har 2 år.

    Till en Golf 7 grundversion 1 extra år - 2.100 upp till 3 extra år - 5.000/7.300 beroende på körsträcka.

    Avseende Golf /Golf SC så är det samma pris för alla t.ex. Masters, GTI osv.

    Till en VW Phaeton 4,2 V8 kostar det 1 extra år - 8.200 upp till 3 extra år - 25.600/39.600 beroende på körsträcka.

    Dvs olika per modellserie.

    Verka vara likt Skoda. Ingen jag vill betala.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #5

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Men det är ju konstigt att man inte kan välja 3 år som hos VW. Bars 4 och 5 år... ifs rätt billigt båda. Tänkte om Skoda tagit efter Seat med 3 år.
    Tycker kostnaden var rätt beskedlig. Mina bilar brukar alltid packa ihop under år 3-4

  6. #6
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    .........Tycker kostnaden var rätt beskedlig. Mina bilar brukar alltid packa ihop under år 3-4
    Det kan jag förstå med tanke på vad jag läst i en och annan tråd. Hoppas du slipper fler haveri.

    Gäller det förlängd lackgaranti med, den är ju särskriven på 3 år för bägge märkena dvs utanför fabriksgarantin?

    Priset för normalbilar är ju överkomligt. Får väl ställas mot självrisk på maskinskadan. Jag gillar inte att dubbelförsäkra, det är ju oftast någon som får mer än de borde ha .

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  7. #7

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Kollade upp idag och Skoda har numera 3 års nybilsgaranti. Gäller från årsmodell 2014. År 1-2 utan milbegränsning, år 3 max 10 000 mil.

  8. #8
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Kollade upp idag och Skoda har numera 3 års nybilsgaranti. Gäller från årsmodell 2014. År 1-2 utan milbegränsning, år 3 max 10 000 mil.
    Det är ju positivt, lite missvisande att de har andra uppgifter på sin websida.

    De andra märkena inom VAG-gruppen kanske inte tycker att det ska vara nödvändigt att hålla 3 års garanti.... I stor utsträckning samma "grejor" till andra villkor, vilket inte är så förvånande.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  9. #9

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Ja det är skumt att inte hemsidan är uppdaterad. Men på offerten står det klart o tydligt 3 år

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

  10. #10
    kunniganonym
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Det kan jag förstå med tanke på vad jag läst i en och annan tråd. Hoppas du slipper fler haveri.

    Gäller det förlängd lackgaranti med, den är ju särskriven på 3 år för bägge märkena dvs utanför fabriksgarantin?


    /Peter
    Hej! Nej lackgarantin är densamma (3 år oavsett om du köper till extra anslutningsgaranti.)
    MVH

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Satt o klickade runt i Skodas "bygg din bil" tjänst och såg då att man kan lägga till en 4- eller 5-årig anslutningsgaranti, för att förlänga nybilsgarantin antar jag. Men detta borde ju innebära att de numera har 3 år standard? Hittar dock ingen info om det varken på hemsida eller i broschyrer. Ngn här som har koll?
    Jag fick nyligen en offert på en ny Skoda och i offerten stod klart och tydligt att det är 3 års garanti.

  12. #12
    kunniganonym
    Gäst
    3 års garantin gäller för alla Skoda med leveransdatum efter 2014-01-01.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-12-12, 13:38
  2. näst kommade års fälguppsättning =)
    Av Goffe4:a i forum Bilder och Videos
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-12-08, 13:49
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 14:11
  4. 1 1/2 års slit har gett resultat:)
    Av VWR18 i forum Projektforum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-07-27, 00:11
  5. Nybilsgaranti, när kan man börja chippa?
    Av Fredrick i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 22:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin