Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    JerryPinto
    Gäst

    JerryPinto - Tristar 88 "Vinterbil"

    Hallå hej!
    Ny på detta forum, verkar som det rätta stället att snacka VW på!

    Har varit sugen ett tag på en folkapickis alternativt en folkabuss som vinterbil. Bakhjulsdriven med motorn bak måste ju vara kul?
    Kraven var vattenkylning och insprutning för att hålla värmen uppe å soppan nere.
    Började kolla runt lite men alla såg lite dyra ut för min smak å plånbok för en vinterbil.

    Så sa jag det till min bror på skoj att jag var sugen på en gammal folka som vinterbil.
    Då sa han att hans polare hade en som var ståendes som han funderade på att skrota.. "Näää, vänta nu"

    Åkte å kollade på den, dubbelhytt 88a, ganska rostprickig i fronten å lite smårost här å där men det borde vara rätt lugnt ändå.
    Vattenkylning å insputning, va smutt!



    Körde me bilen till garaget, funkade hur bra som helst, kasst avgassystem dock.

    Höll på lite i garaget me den å pulade å lyckades få olja under skorna.
    Sen skulle jag ge mig på att flytta på den, slant av kopplingen. "Rassel, skrap, rassel, rassel, skrap"

    Det låg delar från lådan under bilen å den lilla oljan som fanns i den hade runnit ut. Lådan hade blivit tvådelad.
    Halva lådan var tydligen lappad me kemisk metall så den var väl på g.
    Jahopp, bara börja riva då.

    Skrotarna ville ha flera tusen för en växelåda på skroten. Surt.

    Hittade en reservdelsbil på blocket, 1000kr för en besiktad pickis med skuren motor. Perfa!
    15000mil, fick me en mp3 stereo, vinterdäck me mycket mönster kvar, fräscht avgassystem m.m.

    Nåt som vet vad det är för specialtrick på att få isär motor å låda? Har lossat hela lådan men skiten vägrar släppa

    Kommer uppdatera tråden allt eftersom, nu strejkar sladden till digitalkameran också.

  2. #2
    onk
    Gäst
    Pickis är tokfränt!

  3. #3
    JerryPinto
    Gäst
    Japp, folk kommer nog bli lite förvånade när man kommer sladdandes med en transporter i alla fall

  4. #4
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    välkommen! verkar va en bra affär d där!
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  5. #5
    JerryPinto
    Gäst
    Så, bilderna är inte så nya men har inte varit i garaget på ett tag nu heller å hållt på.
    Donator bilen, någon som behöver något förutom motor, låda, framljus, bakljus å vindruta? T.ex. flaklemmar, säten m.m.


    Polerat ena sidan av bilen, lite trångt i garaget. Lagt på ny å fin underredsmassa på trösklarna



    Lite skillnad syns va?


    Ena delen av växellådan


    Kommer fler bilder så fort det har hänt något i garaget

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin