Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 77

Ämne: Audi TT Rs

  1. #21

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    mm, men det denna BT adapter gör är att lurar AMI så den tror att telefonen/ipoden är inkopplad.



    Jo ny IC blir det nog också.
    Monterade du haldexmodden själv?
    Både IC och haldexmodden är väldigt enkla att byta själv. Dock bör du byta olja och filter samtidigt och det är värre att göra själv. Så gör bytet själv och lämna in för oljebyte när du är klar. Det trillar ut ca 1dl olja när du tar ut haldexmodulen.

    Själv har jag kört med Wagners Evo 1 IC med steg 1 och inte upplevt någon avmattning trots nästan 1h aggressiv körning. Kommer sätta på Evo 2 ICn nu ihop med steg 2.

  2. #22

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Fredrik D
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    79
    Aha, det var du som köpte den blå i Göteborg. Grattis. Denna tråd skall jag följa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #23
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Grattis till en fin bil Fredrik! :-)

  4. #24

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av firefreak Visa inlägg
    Både IC och haldexmodden är väldigt enkla att byta själv. Dock bör du byta olja och filter samtidigt och det är värre att göra själv. Så gör bytet själv och lämna in för oljebyte när du är klar. Det trillar ut ca 1dl olja när du tar ut haldexmodulen.

    Själv har jag kört med Wagners Evo 1 IC med steg 1 och inte upplevt någon avmattning trots nästan 1h aggressiv körning. Kommer sätta på Evo 2 ICn nu ihop med steg 2.
    Ok, Haldex oljan är bytt för ca 1000 mil sedan, vart drog du upp kabeln för lilla boxen?

    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Grattis till en fin bil Fredrik! :-)
    Tackar

  5. #25

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Man blir så glad när man får så bra hjälpa av lokala Audi handlaren.

    Var å frågade om det är samma kabel/kontakt för AMI som för cd-växlaren i handskfacket.

    Svaret man får --> "Går inte att byta ut den".

    Frågade igen om kontakt än då är den samma, svaret då blir --> "Enklare att du köper ny TT om du vill ha AMI"

    Edit:

    En enkel googling och jag ser att det är olika så vår beställa den också.

  6. #26
    FiNCH
    Gäst
    Brukar vara sådär tyvärr, dom är spydiga och inte alls hjälpsamma, stött på mycket av det jag med.

  7. #27

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Brukar vara sådär tyvärr, dom är spydiga och inte alls hjälpsamma, stött på mycket av det jag med.
    Beror på VEM man frågar , betyder inte att ALLA är det.
    Man ska inte dra alla över samma kam min vän!
    Senast redigerad av Henrik.M den 2014-02-19 klockan 00:00.

  8. #28
    FiNCH
    Gäst
    Jag skrev inte alla... Jag skrev att jag stött på mycket av det.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  9. #29

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Ok, Haldex oljan är bytt för ca 1000 mil sedan, vart drog du upp kabeln för lilla boxen?
    Jag hade bytt olja och filter i haldexen när du ändå håller på. Du ska dessutom halvera serviceintervallet på haldexoljan efter bytet. Bakom värmeskölden för avgassystemet finns ett gummilock som man kan gå igenom. Audi har lock med hål i att köpa så det ser helt OEM ut. Finns ett litet cutout i plasten i bagageutrymmet där boxen för fjärren sitter perfekt dessutom.

  10. #30

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av firefreak Visa inlägg
    Jag hade bytt olja och filter i haldexen när du ändå håller på. Du ska dessutom halvera serviceintervallet på haldexoljan efter bytet. Bakom värmeskölden för avgassystemet finns ett gummilock som man kan gå igenom. Audi har lock med hål i att köpa så det ser helt OEM ut. Finns ett litet cutout i plasten i bagageutrymmet där boxen för fjärren sitter perfekt dessutom.
    Ok, du har inte art. nr på det locket?

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Var det nya reservdelskillen du snackade med? Yngre mörkhårig kille? Han har väl knappt 10% av Björns eller Tobbes kunnande/servicekänsla. Knappt jag fick mina prylar fast jag kom förbi med alla art.nr.

  12. #32

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Var det nya reservdelskillen du snackade med? Yngre mörkhårig kille? Han har väl knappt 10% av Björns eller Tobbes kunnande/servicekänsla. Knappt jag fick mina prylar fast jag kom förbi med alla art.nr.
    Inte för att komma med försvarstal , men man kan inte begära att en kille som jobbat ett par månader ska ersätta ovanämnda personers kunskap & jag tror pressen på att försöka göra det kan bli stor ibland....osäkerhet leder som bekant ibland till missupfattningar.
    Inte för att jag vet vad som hänt när ni handlat grejer eller har med det att göra , men jag tippar på missuppfattning mellan säljare och kund.
    Den nya killen är en förbannat trevlig och service minded kille när man lär känna honom , det vet jag eftersom jag jobbar med honom dagligen.

    Ber om ursäkt för ev trådkapning.

  13. #33

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Inte för att komma med försvarstal , men man kan inte begära att en kille som jobbat ett par månader ska ersätta ovanämnda personers kunskap & jag tror pressen på att försöka göra det kan bli stor ibland....osäkerhet leder som bekant ibland till missupfattningar.
    Inte för att jag vet vad som hänt när ni handlat grejer eller har med det att göra , men jag tippar på missuppfattning mellan säljare och kund.
    Den nya killen är en förbannat trevlig och service minded kille när man lär känna honom , det vet jag eftersom jag jobbar med honom dagligen.

    Ber om ursäkt för ev trådkapning.
    Lungt, det var en av personerna som sitter i ett av kontoren backom reservdelsdisken, han som satt på/vid resverdelsdisken och hjälpte mig beställa nya mattor var välldigt hjälpsam.

  14. #34

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Jag har ju hållare för telefon backom armstödet/handbromsen och kollat på ett täcklock för den då man inte använder den men dom man hittat var ju inte billiga

    http://thettshop.com/interior.asp?ca...product=202615

    Och köpa rätt hållare/vagga för respektive telefon är ju lite billigare, men än då inte så billigt för en hållare.

    http://www.audipartsdirect.co.uk/pro...|5S_8T0051435L

    Någon som har något annat förslag vad man kan göra?

  15. #35

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Då har lite prylar kommit får inmontering av AMI.
    Inväntar kabelstamen för AMI enheten till RNS-E och då ska allt vara hemma.

    Tune2air wma1000.




    Och en AMI enhet från bildelsdatabasen och ut med cd-växlaren.



  16. #36

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Intressant det här. Jag har ipod interface i handskfacket. Skulle också vilja ha blåtandsstreaming.

  17. #37
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av firefreak Visa inlägg
    Intressant det här. Jag har ipod interface i handskfacket. Skulle också vilja ha blåtandsstreaming.
    Jag byggde mitt eget för under 200kr, fungerar perfekt.
    Så som jag förstått det så ska Tune2Air "lura" bilen så att den tror att det är en iPhone och på så vis ge BT enheten ström så att man kan streama till den. Tune2Air kostar dock en slant.

  18. #38

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Jag är mer intresserad av att det fungerar och låter bra än vad det kostar. Det ska kännas OEM eller bättre. Jag undrar hur det blir vid samtal exempelvis om man har original blåtand som jag har t.ex...

  19. #39
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av firefreak Visa inlägg
    Jag är mer intresserad av att det fungerar och låter bra än vad det kostar. Det ska kännas OEM eller bättre. Jag undrar hur det blir vid samtal exempelvis om man har original blåtand som jag har t.ex...
    Om du ska prata via BT så vet jag inte, jag är bara intresserad av att spela Musik, och det fungerar fint.
    Tune2Air verkar bra men jag har inte så mkt info på det.

    Merlinen, du får posta här hur ditt fungerar och vad som inte fungerar

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Blåtand streaming och samtal är två olika profiler så dom borde kunna funka samtidigt till två oloka enheter.

    Fredrik

Liknande ämnen

  1. Audi TT Roadster 3.2 DSG
    Av Sciroccogtx16v i forum Old - VAG Projektforum
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2014-09-05, 23:52
  2. Problem med vxl låda Audi TT & MotorHalland Laholm
    Av FiNCH i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-11-07, 18:22
  3. Audi TT 1.8T
    Av __alexx_ i forum Old - VAG Projektforum
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-05-06, 08:18
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 22:43
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 18:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin