Sidan 7 av 37 FörstaFörsta ... 4567891017 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 726
  1. #121
    Raven
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Det låter inte i comfortläget, har inte kört så mycket ännu men största delen har varit i comfortläget väldigt behagligt faktist.

    Eibach pro köptes på ebay.de 1500 kr incl frakt
    När det gäller icn är jag nästan hundra på att det är samma
    som mk7 R, Wagner icn är säker väldigt bra men det är väldigt
    jobbigt att byta man måste riva ner så mycket innan man kommer
    åt icen har gjort detta ett på gånger nu, men om jag får för mig att
    byta ic kommer jag nog välja forge twintercooler som är betydligt enklare
    att fixa.
    Tack för svaret!

    Hur känns den jämfört med din gamla gti? Tänker både körupplevelse men även komfort och ljudnivå.

  2. #122
    mattias77
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Det låter inte i comfortläget, har inte kört så mycket ännu men största delen har varit i comfortläget väldigt behagligt faktist.

    Eibach pro köptes på ebay.de 1500 kr incl frakt
    När det gäller icn är jag nästan hundra på att det är samma
    som mk7 R, Wagner icn är säker väldigt bra men det är väldigt
    jobbigt att byta man måste riva ner så mycket innan man kommer
    åt icen har gjort detta ett på gånger nu, men om jag får för mig att
    byta ic kommer jag nog välja forge twintercooler som är betydligt enklare
    att fixa.

    Jo det är samma Ic som till mk7r dom listar det på hemsidan, Kommer också köpa eibach till min tror det är bra grejer. Är riktigt sugen på 18 tummare med michelin pss på. Tittat mest på oz samt neuspeed.

  3. #123

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av Raven Visa inlägg
    Tack för svaret!

    Hur känns den jämfört med din gamla gti? Tänker både körupplevelse men även komfort och ljudnivå.
    Körupplevelsen i cupran är riktig bra väldigt lätt och skön att köra komfort samt ljudnivå är minst lika bra
    som min tidigare gti mk6a, sen har man ju två andra knappar man kan trycka på där cupraläget
    ändrar karaktär tll en mycket potent körmaskin grym väghållning.

  4. #124

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av mattias77 Visa inlägg
    Jo det är samma Ic som till mk7r dom listar det på hemsidan, Kommer också köpa eibach till min tror det är bra grejer. Är riktigt sugen på 18 tummare med michelin pss på. Tittat mest på oz samt neuspeed.
    Eibach är bra till ett bra pris enligt mig. Har sett att BSR säljer dessa fjädrar också dock dyrare.

  5. #125

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    I dagsläget har jag transbarent stenskottsskydd även på huven
    men så här såg bilen ut efter första besöket hos en wrap
    firma Namn:  seat 056.JPG
Visningar: 1106
Storlek:  853.6 KB Svart folie på huv och tak(efter glastaket)..
    främre kofångare, speglar, främre delen av glastaket, trösklar, längst
    fram på flyglarna,plus sidorna på huven där inte svarta folien täcker
    är transbarent skydd, på bilden är stålkastarna tonade men i
    dagsläget är även dem stenskottsskyddade.

    Om någon undrar så är det 18" fälgar med 225-40-18
    En till bild
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    Senast redigerad av anri52 den 2015-01-25 klockan 02:36.

  6. #126
    Raven
    Gäst
    Det verkar som om MTM, ABT-Sportsline etc kör med "tuning-boxar" istället för traditionell programuppdatering. Nackdelen är i min värld manipulering av signaler (hur fungerar det med de inbyggda säkerhetsfunktionerna?) samt att en cupra inte når upp i samma effekt som en R pga lägre grundvärden. Fördelen är att det är svårare för VAG att upptäcka att bilen vart påställd.

    Ni som funderar på trim, hur tänker ni kring programuppdatering och garanterat körd motorgaranti eller box och mindre risk till körd garanti?

    Superchips.co.uk håller tydligen på med deras ECT (trimbox) till Cupran, men har även uppdatering via OBD för Golf R (där skiljer effekten till fördel ECT).

  7. #127

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Lasse
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    198
    Jag körde med box så länge jag hade nybilsgarantin kvar för att nu gå över till programvara istället.
    Angående säkerhetsfunktionerna så höjer ju bara boxen upp laddtrycket ett par snäpp och den går in i nödläge som vanligt om nåt händer. Kolla med Promotech om box, jag vet att de har till Golf R iallafall.
    Senast redigerad av lasholm den 2015-02-02 klockan 14:39.

  8. #128
    mattias77
    Gäst
    Eller kollar du med dtuk tuning England, dock sägs det nödvändigt att hissa bilen för att komma åt den kontakt längst ner i motorn.




    Citat Ursprungligen postat av lasholm Visa inlägg
    Jag körde med box så länge jag hade nybilsgarantin kvar för att nu gå över till programvara istället.
    Angående säkerhetsfunktionerna så höjer ju bara boxen upp laddtrycket ett par snäpp och den går in i nödläge som vanligt om nåt händer. Kolla med Promotech om box, jag vet att de har till Golf R iallafall.
    - - - Uppdaterad - - -

    Snyggt anri52!!!!

  9. #129
    Raven
    Gäst
    Dtuk verkar köpa från Tyskland (DTE). Billigare i Tyskland (samma pris men euro vs pund)
    Senast redigerad av Raven den 2015-02-17 klockan 15:31.

  10. #130

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av mattias77 Visa inlägg
    Eller kollar du med dtuk tuning England, dock sägs det nödvändigt att hissa bilen för att komma åt den kontakt längst ner i motorn.






    - - - Uppdaterad - - -

    Snyggt anri52!!!!
    Tackar Mattias77!

    Men som sagt nu är det enbart stenskottsskydd som sitter på huven (svarta folien blev lite för mycket för min smak)

  11. #131
    Raven
    Gäst
    Blev riktigt fintad i helgen. Hade på kvälleb parkerat utanför den lokala icabutiken för att hämta mina nya stänkskydd (original från ebay.Co.UK) då spanjorerna uppenbarligen inte tycker det behövs.

    Iallafall, när jag kommer ut ser jag en vit "Cupra" stå nästan bredvid min svarta. Det var mörkt så såg inga detaljer men takvinge, twin-pipe avgas, kjolar. Tyckte det var lite festligt, leonen är ju inte super vanlig i Sverige, än mindre Cupran. Reagerade dock på att den hade dimljus fram, och såg inte fälgarna lite väl små ut...

    Så såg jag den nu på kvällen i garaget hemma! Det var en FR 180 tsi. Men ägaren har plöjt ned bra med resurser för att tuffa till den.
    Annan diffuser bak
    Utblås på varje sida som Cupra/Gti
    Takvinge
    kjolar - jag har inga kjolar!!!! 😭

    Tyckte iaf det var skoj, träffade även vfr nu på kvällen så snart har han blåtand i sin gti ed30

  12. #132
    Raven
    Gäst
    Service, min bil har snart rullat 1000mil och tänkte göra ett första oljebyte på den.

    Folkadoktorn har jag tidigare lämnat min Golf till men de svarade "Vi servar inte Seat".

    Testade då med Lagerstedtsbil på Södermalm, de tabbade sig för 2 år sedan med att inte ens besvara en prisförfrågan men de fick ett nytt försök nu då de ligger nära hemmet i Nacka.

    "From: Per Grönberg [mailto:Per.Gronberg@lagerstedtsbil.se]
    Sent: den 10 februari 2015 14:05
    To: Raven
    Subject: SV: Prisuppgift Service

    Din bil har longlife service så den skall inte servas förån 2016 elle vid 3000 mil

    Från: Raven
    Skickat: den 10 februari 2015 13:57
    Till: Per Grönberg
    Ämne: RE: Prisuppgift Service

    Hej Per,

    Jag fick dessvärre enbart ett tomtmail tillbaka.

    Mvh
    Martin

    From: Per Grönberg [mailto:Per.Gronberg@lagerstedtsbil.se]
    Sent: den 10 februari 2015 13:43
    To: Raven
    Subject: SV: Prisuppgift Service



    Från: soder@lagerstedtsbil.se
    Skickat: den 10 februari 2015 11:29
    Till: Backoffice
    Ämne: VB: Prisuppgift Service



    Från: Raven
    Skickat: den 10 februari 2015 10:39
    Till: soder@lagerstedtsbil.se
    Ämne: Prisuppgift Service

    Vbf till BO 150210. ST

    Hej,

    Jag behöver göra den första servicen på min Seat Leon HLN192 i slutet av April, bilen har då gått ca 1100mil.

    Vad kostar den servicen och vad görs?

    Med vänlig hälsning
    Martin

    Mitt svar att jag ändå vill göra ett oljebyte är obesvarat..

    Så, vart ska jag lämna in bilen? KW?

    mvh

  13. #133
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Tråkigt med sånt bemötande. Att Folkadoktorn inte tar det är ju lite knepigt. Det är ju mer eller mindre same same. Nästan samma prylar i alla VAG-bilar.

  14. #134
    Raven
    Gäst
    KW svarade inom 15minuter med en offert.. 3600 var dock lite saftigt för ett oljebyte. Men nu har jag artikelnummer för oljefilter och skruv så nu blir det att beställa olja, skruv och filter. Bytet får göras på ok.

  15. #135
    Raven
    Gäst
    Jag kan hålla med angående folkadoktorn, men de vill väll hålla någon form av begränsning. Har de hjälpt mig en gång och nästa gång är det ett garantiärende får de svårt att förklara varför de inte kan hjälpa mig denna gång.

  16. #136
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Det är ju ett nöje att byta olja å filter på en sådan bil.....

    Se mängden nedan :

    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...-på-Golf-7-FYI

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  17. #137

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Jag har fri service i 3 år/4500 mil. Seats trygghetspaket ingår väl även för dig Raven?
    Om du menar service (oljebyte) mellan de obligatoriska serviceintervallerna är det
    absolut billigast att göra det själv.
    Senast redigerad av anri52 den 2015-02-11 klockan 19:47.

  18. #138
    Raven
    Gäst
    Anri då min bil ursprungligen köptes utan finansiering har jag tyvärr ingen fri service. Så jag kommer vackert få punga ut för framtida service.

    Och detta är då enbart ett extra oljebyte. Känns som att det är bättre att byta lite oftare än 3000mil..

    Blir att fixa bytet själv, hur gör ni andra, skriver ni in datum + mil i serviceboken och sparar kvitto på delarna?

  19. #139
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Raven Visa inlägg
    ..........Blir att fixa bytet själv, hur gör ni andra, skriver ni in datum + mil i serviceboken och sparar kvitto på delarna?
    Jag skriver i ovankant på ett service blad mätarst / datum samt vad jag gjort + signatur . Kvittot på oljefilter. Olja köper jag på nätet - flera dunkar samtidigt vilket innebär att det inte är kopplat just till ett tillfälle. Ingen har ifrågasatt detta, typ vid garantiärende eller inbyte av bil, dvs endast positiva reaktioner.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  20. #140
    Raven
    Gäst
    Hörde idag ett svagt metalliskt rassel när jag gav gas. Stämplade inte fullt men kanske aningen hårdare än normal acceleration (dsg växlade vid ca 2500rpm). Har ni också ett svagt rassel? Kan ju vara wastegate clipset om sådant finns som rasslar.
    Bara inte turbon håller på att ge sig. Ska ringa till Seat i sätra alt KW och be dem fixa förardörren som skramlar lite.

Liknande ämnen

  1. Nya Seat Leon Cupra – starkare än Golf GTI
    Av Marcus i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-11, 17:05
  2. Seat Leon Mk2
    Av birka76 i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-01-01, 20:35
  3. Seat Leon Mk2
    Av birka76 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-15, 11:20
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-31, 19:15
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 01:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin