Sidan 31 av 37 FörstaFörsta ... 2128293031323334 ... SistaSista
Resultat 601 till 620 av 726
  1. #601

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Ser ju bra ut utan att våra ser gamla ut.

    Blir Brembo fyrkolvsok standard nu? Edit: Även bak ser ut som!?!

    Dock glad att min har manuella handbromsen kvar så att man kan ha liiite kul på vintern...
    Senast redigerad av 37an den 2016-12-05 klockan 16:07.

  2. #602

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Jahaja, blev den ännu snabbare och snyggare

    Är det inte lite lustigt att Golf faceliftade GTI, brassar på med hela 245hk!. 55hk mindre än denna i samma prisklass!

    Skäms lite Golf

  3. #603

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    300hk/380Nm är ju bara marknadsföring när redan 280 bänkade detta och har samma (påstås det) mjukvara som Golf R...
    Dock undrar jag om de gjort nåt åt avgassystemet på ST:n som är supertyst...
    Senast redigerad av 37an den 2016-12-05 klockan 14:59.

  4. #604

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av 37an Visa inlägg
    300hk/380Nm är ju bara marknadsföring när redan 280 bänkade detta och har samma (påstås det) mjukvara som Golf R...
    Dock undrar jag om de gjort nåt åt avgassystemet på ST:n som är supertyst...
    Då har du inte kört en hatchback 280... det systemet är tyst.

  5. #605

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Nu med 4wd?!?!, hur kunde Volkswagen våga släppa det till Seat

  6. #606

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Nu med 4wd?!?!, hur kunde Volkswagen våga släppa det till Seat
    Tror Golf R kombin inte sålde så bra och att ST Cupra 4drive är tekniskt identiskt. Vill du ha en halvkombi är det fortfarande Golf som gäller...

    Själv valde jag just ST för att jag ville ha framhjulsdrift med VAQ, manuell växellåda och en handbroms där man själv får dra i...
    Senast redigerad av 37an den 2016-12-06 klockan 09:43.

  7. #607

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Ska bil intressant å se om Cupra ST 4WD blir snabbare än nuvarande ST:n som för tillfället är världens snabbaste kombi på Nurburgring.

  8. #608

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Ska bil intressant å se om Cupra ST 4WD blir snabbare än nuvarande ST:n som för tillfället är världens snabbaste kombi på Nurburgring.
    Tror det är väldigt likt och att det mest hänger på pjäsen bakom ratten...

  9. #609

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Ang. 4wd, tyckte att jag tog mig fram väldigt lätt när de låg sisådär 40cm snö på marken med Cupran.

    Här en graf från en presentation som BorgWarner gjorde som jämför fästet mellan tre Golf:ar. En med vanlig framhjulsdrift, en med VAQ (FXD) diffspärr på framhjulen och en med Haldex 4wd.



    På en hal backe där bara ett hjulpar på en sida hade dåligt fäste, så tog sig VAQ bilen sig upp lika lätt som 4wd bilen. När halkan var jämn, så lägger sig VAQ bilen mittemellan fwd och 4wd. Så det är inte bara på ringen att man vinner på VAQ.

    Både systemen görs av BorgWarner så det finns inget incitament för dem att framställa det ena bättre än den andra.

    Här är hela:
    Senast redigerad av 37an den 2016-12-06 klockan 14:34.

  10. #610

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Tänk på att kolla upp noga innan ni bestämmer er för trim se till och välj en firma som vet vad det pysslar med annars är risken för turboras relativt stor.

    http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=27708

    Då måste ju TTE 470, TTH 480 mfl vara urusla köp pga effekten man får samt
    bibehållen oem axel....
    Senast redigerad av anri52 den 2017-02-16 klockan 13:20.

  11. #611

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Tänk på att kolla upp noga innan ni bestämmer er för trim se till och välj en firma som vet vad det pysslar med annars är risken för turboras relativt stor.

    http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=27708

    Då måste ju TTE 470, TTH 480 mfl vara urusla köp pga effekten man får samt
    bibehållen oem axel....
    Tack för varningen. Statistiskt inget slutgiltigt underlag, men inget som inger förtroende heller. Kan vara att det t. ex. är just storstadsbilar som sällan körs varm och får för hög belastning för tidigt. Alldeles för lätt hänt med en hetsig motor, automatlåda och kanske ett stort ego som ska hävdas






    Inlägget redigerat.
    /Admin
    Senast redigerad av J.L den 2017-02-18 klockan 11:00.

  12. #612

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Kommentar på Admin redigeringen ovan: trodde jag var tydlig med att det inte finns grund för slutsatser och använde ord som 'kanske', 'eller', 't.ex.' när jag resonerar kring möjliga orsaker. Och att jag personligen redan valt bort denna trimmare som om man ska tro andra kunden i länken, själv avråder deras egen tjänst och istället beskyller vw/ihi för att göra undermåliga grejer - om det verkligen påstår det, då är det ganska magstark när det finns stort underlag av att det gått bra på annat håll. Men samtidigt mycket värdefullt om det verkligen ligger till så och att många här då kör runt med en tickande bomb.
    Tyvärr handlar mycket om rykte, så funkar denna värld. Dessutom lämnade jag utrymme för dem att rätta till det hela, nåt som de dock inte har gjort tidigare när de hittat hit. Övriga, läs länken, antydde på inget nytt än det som framkom där. Om länken blir redigerat då blir istället detta forum tveksamt, man måste kunna undra och inte bara i positiv riktning. Ser fram emot ny information i detta ämne.
    Senast redigerad av 37an den 2017-02-17 klockan 09:52.

  13. #613

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    En annan tanke kring prestanda och tillförlitlighet. Om man som trimmare vill visa sig duktig, så får man kanske skruva upp en bil till max och visa att den går bra, och sedan skruva tillbaka den för tillförlitlighetens skull.

    Det finns trimmare som inte visar bra prestanda på event, man får läsa om problem, och så ser man att andra modeller som läggs ut och som går till vanliga konsumenter får jättestora ökningar i vridmoment som erkänd försiktiga trimmare (läs tyska) inte kommer i närheten av.

    Åt andra sidan kanske svenska konsumenter inte är de lättaste och kanske inte alltid vill betala för att leka, eller är för kritiska för hemmamarknaden. Inte vet jag.

    Ingen nämnt, ingen slutsats, jag bara tänker högt.
    Senast redigerad av 37an den 2017-02-17 klockan 10:16.

  14. #614

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Då måste ju TTE 470, TTH 480 mfl vara urusla köp pga effekten man får samt
    bibehållen oem axel....
    Däremot mycket noga balanserad, kanske skillnaden ligger där??

  15. #615

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av 37an Visa inlägg

    Åt andra sidan kanske svenska konsumenter inte är de lättaste och kanske inte alltid vill betala för att leka, eller är för kritiska för hemmamarknaden. Inte vet jag.
    Jag tror generellt svenska konsumenter är lättlurade, tyvärr.

    Som jag ser det finns det tre stora problem vad gäller tuners i Sverige.

    1: Du har trimmat din bil på firma X, är kanon nöjd för du känner skillnaden. Men om vi i Sverige skulle vilja jämföra bil a med trim x och bil b med trim y saknas i stort möjligheten.
    I USA och UK är underlaget större, då det är länder med fler invånare finns det också fler intresserade som testar sina bilar på exempelvis strippen. Givet motsvarande höjd över havet och temperatur kan slutfarten jämföras. Ett enkelt test som är tillgängligt och billigt i de länderna. I sverige tar man sin trimmade bil a och rejsar mot en helt annan modell / märke. Yes jag vann! Trimfirma Xxx är the shit. Om man mot all förmodan tar sig till björkvik och blir ifrånkörd är det oftast fel på bilen, missad växling, vinterluft i hjulen osv.

    2. Då det inte finns någon möjlighet att jämföra, enligt punkt 1 skapas istället rykten om firmorna. Vissa blir hajpade andra sågade. Utifrån en kompis kompis morbrors kusins bil rasade med trim från xx. Så de är skit.

    3. Jag har svårt att se hur "one man shows" med 0-4års erfarenhet som dessutom optimerar varenda bil på marknaden kan ha i närheten av den kompetensen som de stora firmorna som fokuserar på ett fåtal bilar.

  16. #616

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av 37an Visa inlägg
    Däremot mycket noga balanserad, kanske skillnaden ligger där??
    Balanseringen är väldigt viktig men efter ett antal turboras borde Vw bättrat sig på den punkten också tycker man, kan även tänka mig att oem axeln är förbättrad pga vad som hänt tidigare revisionerna.
    Att TTE använder sig av oem axeln på deras uppgraderade 470+ hk turbo måste ju betyda att
    den ska klara av dessa effekter bra självklart med fin balansering och smörjning.

  17. #617
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av 37an Visa inlägg
    Kommentar på Admin redigeringen ovan: trodde jag var tydlig med att det inte finns grund för slutsatser och använde ord som 'kanske', 'eller', 't.ex.' när jag resonerar kring möjliga orsaker.
    Efter att ha läst länken förstår jag att ditt inlägg var mer riktat som en fråga/undran
    och inte smutskastning av vår samarbetspartner som vi varit med om många gånger förrut.
    Jag ber om ursäkt för mitt agerande.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  18. #618

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    ST Cupra 300 4drive på snö:
    https://youtu.be/Z7UALmR1o_Q

  19. #619

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Så läcker!

  20. #620

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Perfekt då har jag ngt att se på flygresan hem 😀
    Gillar de nya fälgarna skarpt! Mer osäker vad gäller ledljusen nere. Tycker den nya Cupran ser lite tam ut framifrån.

Liknande ämnen

  1. Nya Seat Leon Cupra – starkare än Golf GTI
    Av Marcus i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-11, 17:05
  2. Seat Leon Mk2
    Av birka76 i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-01-01, 20:35
  3. Seat Leon Mk2
    Av birka76 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-15, 11:20
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-31, 19:15
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 01:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin