Sidan 30 av 37 FörstaFörsta ... 2027282930313233 ... SistaSista
Resultat 581 till 600 av 726
  1. #581

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    http://www.bilmodecenter.se/seat/leo...at-leon-st-4wd
    Är det så här faceliftade Cupran kommer se ut!? Vet inte var Bilmodecenter fått denna bild ifrån...dock riktigt fin enligt mig..

  2. #582

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Det där är en FR pre facelift..


  3. #583

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141

  4. #584

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av CupRacing Visa inlägg
    Cupran är stark i höga farter

  5. #585

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Stor skillnad mot Clubsporten efter 10sekunder....

  6. #586

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Såg en Golf R på motorvägen idag. Låg bakom när den troligen kände sig hotad av The mighty cupra och gav järnet... var som ett möte sen när den gick in i högerfilen. Satan vad snygga de är i backspegeln...

  7. #587

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Haha jobbig att ha en bil i häcken som vill köra om när man själv har full gas. Han kanske blev lite förvånad

  8. #588

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Haha jobbig att ha en bil i häcken som vill köra om när man själv har full gas. Han kanske blev lite förvånad
    Mest troligt lär väl Stertman få en ny kund snart alternativt annons på Blocket... synd bara att det lär behövas TTE470 på en Golf R för att köra ifrån en Steg2 Cupra med bra programvara..
    När han låg bakom och hade föredelen av "slipstream" testade vi ett par repor 100 - 180 / 200 ngt, upptill 130 hängde han ändå på helt ok men sen när 4.an åkte i var det natt och dag. Han låg gott och väl 100m+ bakom när jag släppte av..

  9. #589

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Börjar nästan ångra att jag sålde min jb1...
    Utvecklaren av JB1 är i slutskedet av JB4. Detta måste vara ett rekord vad gäller effekt på mqb med original turbo..
    Vår svenska "stjärna" ligger 40hk efter... "återigen det är skillnad på trim och trim"


  10. #590

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Vilka rigorösa tester de gör kommer bli bra detta...känns som min koppling kommer ge upp rätt fort när man ser dessa siffror. Iofs behöver man inte ställa på max till vardags

  11. #591

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Tobias Eriksson
    Ort
    OSkarshamn
    Inlägg
    25
    Citat Ursprungligen postat av CupRacing Visa inlägg
    Börjar nästan ångra att jag sålde min jb1...
    Utvecklaren av JB1 är i slutskedet av JB4. Detta måste vara ett rekord vad gäller effekt på mqb med original turbo..
    Vår svenska "stjärna" ligger 40hk efter... "återigen det är skillnad på trim och trim"

    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Vilka rigorösa tester de gör kommer bli bra detta...känns som min koppling kommer ge upp rätt fort när man ser dessa siffror. Iofs behöver man inte ställa på max till vardags
    Vem är det som gör detta?

  12. #592

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Speedy83 Visa inlägg
    Vem är det som gör detta?
    Burgertuning

  13. #593

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Vilka rigorösa tester de gör kommer bli bra detta...känns som min koppling kommer ge upp rätt fort när man ser dessa siffror. Iofs behöver man inte ställa på max till vardags
    Jo...

  14. #594

    Reg.datum
    okt 2015
    Namn
    Daniel Strömberg
    Ort
    Skara
    Inlägg
    11
    Hur är de med box egentligen? Optimerings firmorna säger ju att en box förstör bilen för den höjer ju i stort sett bara laddtrycket och ökar bensinflödet medan en optimering ställer in hela bilen. Är de så?

  15. #595
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Gammla tiders boxar var definitivt så. Nyare boxar är lite mer sofistikerade, men det handlar alltid om att "lura" styrsystemet genom att förändra givarsignalerna. Det finns inget annat sätt om man inte ändrar i styrprogrammet (mapparna). Kör man med ändrat styrprogram istället så vet alltid styrsystemet vilka dom verkliga invärdena är. Sedan förstår jag dom som använder en box och inte vill ändra styrprogrammet på en sprillans ny bil.

  16. #596

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Jag tror det beror på vilken box och vad man är ute efter.
    Laddtrycket med JB exempelvis, är marginellt höjt jämfört med ”riktig” programvara. Nu orkar jag inte översätta PSI – BAR. Men med JB1 ligger du på ca 21-22 PSI medans programvara ligger uppåt 28 PSI beroende på leverantör.
    Säkerhetsfunktionerna bibehålls fortfarande med JB1, varför exempelvis du inte kan ladda på för mycket innan bilen börjar stänga gas-spjäll / justerar tändning.
    Effekten av att man med JB1 enbart laborerar med laddtryck och bränsle är att du inte får ut samma effekt som med en programvara där du även kan laborera med tändning.

    Enklare boxar som är populära på Ebay laborerar enbart med laddtryck. De ger en mer on/off känsla än JB1 som påminner om originalet men enbart mer över hela registret. Där går också bilen konstant magert och jobbar med short term fuel trim för att hålla AFR på en någorlunda nivå.
    Sen får man väl inte glömma att trimfirmor tjänar pengar på att sälja sina mjukvaror. Klart som tusan att de kommer tala ned en trimbox. Man får väga fördelarna med nackdelarna. En box (JB1) är osynlig med hänsyn till garanti, så länge boxen är bortmonterad har de ytterst svårt att säga att det har funnits en box. Programvara går om de gräver djupt att hitta.
    Programvaran på våra bilar är ganska komplex, vad säger att exempelvis tunern vet vad de gör? Kikar man på de amerikanska leverantörerna har de släppt revision på revision av mjukvaror till våra bilar. Där de för varje revision pillat på någon parameter.
    Prestandamässigt.
    JB1 map1 @5.2psi med 30% E85 och 70 98 oktan gick tidsmässigt lika som Steg1 programvara avsedd för 95 oktan.
    Steg2 Mjukvara för 98 oktan är piggare än JB1.

  17. #597

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Bra utläggning. Vad blir egentligen skillnaden med JB4 mot JB1?

  18. #598

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av 37an Visa inlägg
    Bra utläggning. Vad blir egentligen skillnaden med JB4 mot JB1?
    JB4 ansluts även till Can-Bus, kommer kunna styra allt som rör motorn. JB1 ansluts enbart till givare 4 givare.
    JB4 är som det ser ut nu jämförbar med riktig mjukvara på Golf GTI, och enligt bilden ovan även för R / Cupra.

    Vad som kvarstår är toppfartsspärren som inte hävs i nuvarande form av JB4 men de jobbar på det inför nästa uppdatering.
    JB4 ansluts även till MFD och kan radera felkoder liksom visa alla motorparametrar på MFD.
    https://www.youtube.com/watch?v=4_X-vregqpU

  19. #599

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837

  20. #600

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Lasse
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    198
    Snygg!!

Liknande ämnen

  1. Nya Seat Leon Cupra – starkare än Golf GTI
    Av Marcus i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-11, 17:05
  2. Seat Leon Mk2
    Av birka76 i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-01-01, 20:35
  3. Seat Leon Mk2
    Av birka76 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-15, 11:20
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-31, 19:15
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 01:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin