Sidan 36 av 37 FörstaFörsta ... 263334353637 SistaSista
Resultat 701 till 720 av 726
  1. #701

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Andreas
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    156
    Taket med trim tycks gå någonstans där vid 355hk, utan hårdvaru byten förutom möjligen insug. Svwat i Norrköping verkar ju annars fått till bra trimning på dessa motorer. Själv kör jag med bsr, 331hk och 487nm. Bara fungerat bra, finns även ett värre steg1 trim där på 360hk. Rekommenderades inte att köra på det utan att byta motorbussningar eller stoppa i insert i dogbone-fästet. Det var alltså vad bsr sa.

  2. #702

    Reg.datum
    apr 2018
    Namn
    steve pang
    Ort
    solna
    Inlägg
    16
    Funderar också bsr.
    Låter det bättre också efter trimning.
    Funderar hur garantin gäller. Vill inte paja delar och inte maskin skada gäller. Lite rökt känns det som.

  3. #703

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av itr888 Visa inlägg
    Funderar också bsr.
    Låter det bättre också efter trimning.
    Funderar hur garantin gäller. Vill inte paja delar och inte maskin skada gäller. Lite rökt känns det som.
    Bsr maskingaranti https://sv.bsr.se/las-mer/maskingaranti
    Senast redigerad av candyweiss den 2018-05-08 klockan 16:48.

  4. #704

    Reg.datum
    apr 2018
    Namn
    steve pang
    Ort
    solna
    Inlägg
    16
    Bilen får max vara 4 år gammal
    Så i mitt fall är det 1 år jag kan köra med garanti.

  5. #705

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Andreas
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    156
    Ingen skillnad på ljudet efter trim.

  6. #706

    Reg.datum
    apr 2018
    Namn
    steve pang
    Ort
    solna
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av bmptsi Visa inlägg
    Ingen skillnad på ljudet efter trim.
    Okej
    Då är det avgasrör man får byta för att få ljudet.

  7. #707

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Citat Ursprungligen postat av itr888 Visa inlägg
    Okej
    Då är det avgasrör man får byta för att få ljudet.
    På en 280 kan du ta bort mellandämparen (3-5 dörrars) eller främre dämpare (ST) för att på ett billigt sätt få bättre ljud.

    BSR med garanti låter väl OK. Flera här kör Burger Motorsport JB1 (enklare variant) eller JB4 (avancerad) där man själv kan logga och programmera laddet mm. Eftersom jag kör manuell med ganska klen koppling och eftersom jag var ute efter att den varvar ut bättre med hjälp av hårdvara (DP och insug), så kör jag med endast 2psi mer ladd för att sedan öka efter 5,5k då originalladdet tryter bort, men hos mig då ligger typ kvar till stoppet. Funkar kanon. Och det är grejen, man kan själv bestämma ladd och bränsle (på JB1), och ännu mer på JB4. Om man gillar sånt.

    Sök eller läs i tråden om omprogrammering annars, redan behandlat...
    Senast redigerad av 37an den 2018-05-14 klockan 10:01.

  8. #708

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Från min tidigare fråga

    Citat Ursprungligen postat av 37an Visa inlägg
    om GFB DV+ t9359 och åsikterna går isär men de flesta verkar köra DSG som knappt tappar ladd ändå på växlingarna... Så någon här som VET att den verkligen funkar,
    Jag kör på det nu. Märks tydligast vid hårdare körning. Men stora vinsten som på äldre platformer är kanske borta och antagligen inte lönt på DSG. Plus att det potentiellt kan strula med nya ventilen som kärvar då, enligt vad jag förstår, att det blir för lite smörjning av vevhusventilationen (för bra kolvringar på denna generation?). Har kört med blå högtempsfett som borde sitta kvar länge...

  9. #709

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    Johan Rasmus
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    11
    #cupracer samt #anri52!! Vad anser ni är det bästa att trimma bilen med? Helt ny i ämnet och på forumet! Men förstått efter att ha läst här på forumet att era bilar ska gå bra.
    jb1 elr jb4? Kör någon av er med detta? Elr har ni tips på bättre alternativ. Brukar vi med cupror ha nån träff ibland?

  10. #710

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Åsikter om E85?
    Hur mkt hk kan man få ut med standard bränslesystemet?
    Nån som fixar i Sverige?
    UM har flexkit i US.

    Inte ute efter max hk, men det blir bättre respons, lägre temp på avgas (mee tillförlitlig, bilen ska hålla länge) och e85 är ju trots allt ett miljöbränsle (främsta argument för frun).

  11. #711

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Någon som uppgraderad sin koppling på sin manuella Cupra? Vilka prylar, funkar bra?

    Min börjar slira med ca 430Nm efter 2 år...

  12. #712

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av 37an Visa inlägg
    Någon som uppgraderad sin koppling på sin manuella Cupra? Vilka prylar, funkar bra?

    Min börjar slira med ca 430Nm efter 2 år...
    Vet att Anri kör med nedan samt oem dubbelmasse utan problem.

    https://www.sachsperformance.com/en/...-002352-999505

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av 37an Visa inlägg
    Åsikter om E85?
    Hur mkt hk kan man få ut med standard bränslesystemet?
    Nån som fixar i Sverige?
    UM har flexkit i US.

    Inte ute efter max hk, men det blir bättre respons, lägre temp på avgas (mee tillförlitlig, bilen ska hålla länge) och e85 är ju trots allt ett miljöbränsle (främsta argument för frun).
    Frågan är vem som ska mappa bilen för E85 i Sverige. Jag har ingen större lust att vara "Guinea pig" för ngn "tuner" och betala fullpris för ett koncept de kan nyttja framåt.

    För det mesta fungerar det bra att blanda i 8-10 liter E85 och resterande 98. Logga och se hur den beter sig bara.

    Amerikanerna går på E85 / E30 mixer då de saknar port injection och har en helt annan fuel cap är euro bilarna. IS38 kan du utan problem maxa med oem bränslesystem här i Europa. Finns ju flertalet Golf R i Europa som kör 8r 100-200 med IS38 på 98oktan.. något som våra svenska tuners klarar först med större turbo, andra bränslepumpar och en kostnad av 100.000++.

  13. #713

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Tack för svar CR

    4-puck på DMF, är det ok körbarhet på det? Frun får inte tycka kopplingen är jobbig vid fickparkering...
    Vad håller DMF för?
    Tänker inte gå över 500Nm ändå men bra om det finns marginal på grejerna...
    Hunnit kolla, tänkte kolla med DLI-teknik i Nykvarn när det blir aktuellt med byte (slirar inte just nu, ställt ner helt på lågvarv, lever på gränsen så länge det går, hehe).

    Jo E85. APR finns i Åkerberga. Kanske fråga dem om APR kan erbjuda något utan att man går på monstertrimning steg 3+. De har inte Flex-kit dock.
    Troligtvis åker man på uppgradering av besinpumpen i tanken om man vill ha bra toppeffekt även på en IS38. Kollar mest möjligheterna just nu...
    Skulle det finnas en öppning, fler som är intresserade här?

    Kör nu på E25 och JB1 på FOL +20 mot 98.

  14. #714

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av 37an Visa inlägg
    Tack för svar CR

    4-puck på DMF, är det ok körbarhet på det? Frun får inte tycka kopplingen är jobbig vid fickparkering...
    Vad håller DMF för?
    Tänker inte gå över 500Nm ändå men bra om det finns marginal på grejerna...
    Hunnit kolla, tänkte kolla med DLI-teknik i Nykvarn när det blir aktuellt med byte (slirar inte just nu, ställt ner helt på lågvarv, lever på gränsen så länge det går, hehe).

    Jo E85. APR finns i Åkerberga. Kanske fråga dem om APR kan erbjuda något utan att man går på monstertrimning steg 3+. De har inte Flex-kit dock.
    Troligtvis åker man på uppgradering av besinpumpen i tanken om man vill ha bra toppeffekt även på en IS38. Kollar mest möjligheterna just nu...
    Skulle det finnas en öppning, fler som är intresserade här?

    Kör nu på E25 och JB1 på FOL +20 mot 98.
    Anri och även en annan på Skodaklubben kör med dessa. Initialt är den betydligt mer på / av än oem koppling. Väl inkörd tar den som OEM men är dock tyngre att trampa ned. Sachs har även en uprated vanlig koppling god för 550Nm. Det är iofs billigare att beställa direkt från antingen sachs eller ebay och part-no än DLI.

    APR E85 är för deras Steg3+ kit, helt annat projekt Pumparna klarar att leverera soppa för ~500hk. Hänger dock inte med helt vid 7000 rpm och där kan större pumpar vara nödvändigt på dessa effekter. Ska du byta pump behöver du ändå byta till SW för att ej bränna ciruit board för bränslet.

    Med JB1 körde jag med gott resultat med 10liter E85, kunde öka på Map1 till 5.2 utan problem med oem downpipe och drygt 5.5 med hjs. En JB4 ger dock stor effekt över en JB1, skulle absolut göra den investeringen om jag var du.

  15. #715

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    500hk, är det på E30 då?
    Då räcker det inte till 400hk på E85? Går ju åt ca 20% mer soppa då...

    Jag är ingen racer, uppskattar mest bättre respons och bra knuff rätt upp till rödmarkeringen. Och tycker E85 är suverän, faktiskt bra miljöbränsle som dessutom snäll mot motorn förutom kanske korrosion då (inte rett ut den biten) kanske, men om bilen inte står så blir det väl ingen vatten på exakt samma ställe längre tid...

    DLI ser ut att ha ok priser, de monterar inte.

    En annan fråga när jag håller på, VWR R600 utan soundaktor, låter det bra då från motorn? Lite riktig morr utan överdrift vore sjysst.

    F.ö. lite tyst här, hänger alla på facebook eller dyl nuförtiden eller?
    Senast redigerad av 37an den 2019-02-11 klockan 15:18.

  16. #716
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Nejdå, vi hänger här.

  17. #717

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av 37an Visa inlägg
    500hk, är det på E30 då?
    Då räcker det inte till 400hk på E85? Går ju åt ca 20% mer soppa då...

    Jag är ingen racer, uppskattar mest bättre respons och bra knuff rätt upp till rödmarkeringen. Och tycker E85 är suverän, faktiskt bra miljöbränsle som dessutom snäll mot motorn förutom kanske korrosion då (inte rett ut den biten) kanske, men om bilen inte står så blir det väl ingen vatten på exakt samma ställe längre tid...

    DLI ser ut att ha ok priser, de monterar inte.

    En annan fråga när jag håller på, VWR R600 utan soundaktor, låter det bra då från motorn? Lite riktig morr utan överdrift vore sjysst.

    F.ö. lite tyst här, hänger alla på facebook eller dyl nuförtiden eller?
    Anri kör 500hk på 98 oktan, ingen E85.
    IE Intercooler
    VWR 600 insug
    PNP LM500 V2 Turbo
    Milltek catted Turboback
    MTR Mjukvara that's it i hans bil.

    VWR600 insuget "suckar" en hel del när man kör. Klart mer ljud än oem luftburk, men samtidigt tystare än ett helt öppet filter. För lite Morr från motorn skulle jag investera i en 034Motorsport Alubussning för subframe. Resonansen (den märks / hörs enbart vid belastning) ger ett skönt morr. Samtidigt så diskret att frun inte noterat någon skillnad.

    Vill du ha respons och mer knuff till rödvarv,
    HJS Downpipe (tänder ej motorlampa)
    JB4 Map6... kommer att knuffa på utav helvete

    Jag är med i grupperna på Facebook men kompetensen där är milt sagt bristfällig och alla följer strömmen utan att forska något själva. :S

  18. #718

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Tack, skulle kanske skrivit vad jag redan har...

    Tyckte inte om 034 bussning...
    Har HJS DP och turbo inlet och vwr insats. Med JB1 som håller uppe turbotrycket i övre varvatal så är det bra knuff högt upp redan. Men skulle man byta koppling och ska man vara miljömedveten, så kan ju hela vridkurvan ligga 10-15% högre också

    MTR Performance, åkte han ner dit eller?
    Senast redigerad av 37an den 2019-02-11 klockan 17:57.

  19. #719

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av 37an Visa inlägg
    Tack, skulle kanske skrivit vad jag redan har...

    Tyckte inte om 034 bussning...
    Har HJS DP och turbo inlet och vwr insats. Med JB1 som håller uppe turbotrycket i övre varvatal så är det bra knuff högt upp redan. Men skulle man byta koppling och ska man vara miljömedveten, så kan ju hela vridkurvan ligga 10-15% högre också

    MTR Performance, åkte han ner dit eller?
    Japp, han åkte till MTR, de monterade turbo samt ordnade mappen på plats. MTR sammarbetar med en verkstad SAR eller motsvarande. SAR monterar och sedan kommer MTR dit och mappar på plats. In & out över dagen. MTR kan mappa motorn live tillskillnad från alla andra tuners vilket kapar tid samt att de är bland de största i tyskland på VW.

  20. #720

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Fredde
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    (borta)
    Senast redigerad av 37an den 2019-10-07 klockan 20:08.

Liknande ämnen

  1. Nya Seat Leon Cupra – starkare än Golf GTI
    Av Marcus i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-11, 17:05
  2. Seat Leon Mk2
    Av birka76 i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-01-01, 20:35
  3. Seat Leon Mk2
    Av birka76 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-15, 11:20
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-31, 19:15
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 01:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin