Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32
  1. #21

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    jag köpte min nuvarnade Golf tsi-2009 5dörras hos kvarndammen julen 2012 med knappa 2000mil på mätaren för 2/3 del av "listpriset" samma kväll såldes en likadan som min fast en vit 3 dörras som gått 5000mil till ett högre pris än min

    Om den gått väldigt lite så kanske det kan kännas lite misstänksamt om man är spekulant

  2. #22
    softishman
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Har försökt att sälja min bästa vän Tony´s Golf Edition 30 i snart 6 månader, marknaden har vart minst sagt död!

    Då är den Edition 30;n billigast på Blocket och dessutom utan att överdriva en av dom finaste Edition 30 jag sett i skick!
    Då har jag ändå sett ca 25 stycken Edition 30 (svensk reggade), Mattias säger samma sak! Den bilen är sjukt fin!
    Dessutom med i stort sett allt gjort i service väg så bara köpa och åka i typ 3000mil till nästa service om man nu vill det...

    Men trots det så INGET napp, några skambud som är helt ointressanta, bilen har rullat en bit! Men är fortfarande i bättre kondition på alla sätt än många/nästan alla 4-10,000milare!

    Så marknaden är helt död, det kan jag intyga!
    Hade den varit lite mer påkostad med prylar från Stertman hade nog fler varit intresserade tror jag....

  3. #23

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Även min golf gti -08 dsg med under 5 000 mil på mätaren var omöjlig att få såld även till bra pris (enligt mig) från aug-dec om jag exkluderar skambuden. Nej, bra skick samt låga mil är inte intressant för den gemene köparen, priset är allt, sorgligt men sant........

    Lycka till med försäljningen av en fin bil.
    Nah där håller ja inte med. Skick samt mil värderas högst. Man får ju oftast de man betalar för

  4. #24
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Petta77 Visa inlägg
    Nah där håller ja inte med. Skick samt mil värderas högst. Man får ju oftast de man betalar för
    Men problemet är att de flesta hellre ska ha allt så billigt som möjligt och då nedprioriteras värden som skick och miltal, ett dumsnålt beteende enligt mig. Det är viktigare att pruta på telefon än att åka och bedömma objektet på plats.

  5. #25
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av softishman Visa inlägg
    Hade den varit lite mer påkostad med prylar från Stertman hade nog fler varit intresserade tror jag....
    Det går att ordna, det handlar bara om vad slutpriset blir på bilen med grejerna som köparen vill ha i så fall! ;-)

  6. #26
    softishman
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Det går att ordna, det handlar bara om vad slutpriset blir på bilen med grejerna som köparen vill ha i så fall! ;-)
    Kanske skulle nämna det i annonsen?! Bilen ser iaf riktigt fin ut!

  7. #27
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796

    Dött på beg-marknaden jan/feb?

    Citat Ursprungligen postat av Petta77 Visa inlägg
    Nah där håller ja inte med. Skick samt mil värderas högst. Man får ju oftast de man betalar för
    Om man frågar dig och mig ja, frågar man resterande 95% av populationen som enbart är intresserade av att frakta rumpan är priset den dominerande faktorn. Så frågan är vem din kundgrupp är, enthusiasten eller den grå priscentrerade massan.

    Rätt pris brukar ligga mellan skambuden och säljarnas drömpriser på blocket
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  8. #28

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Om man frågar dig och mig ja, frågar man resterande 95% av populationen som enbart är intresserade av att frakta rumpan är priset den dominerande faktorn. Så frågan är vem din kundgrupp är, enthusiasten eller den grå priscentrerade massan.

    Rätt pris brukar ligga mellan skambuden och säljarnas drömpriser på blocket

    Jo de kanske är sant. Men så gäller de med allt. Ska man sälja nåt vill köparen betala ingenting. Men ska köparen sälja nåt är de doppat i guld. Har alltid sålt grejer väldigt billigt. Självklart har jag förlorat massor på de, men samtidigt har jag ju tjänat nåt jämfört med att försöka få de där sista kronorna.

    Sålde nåra "trasiga" Colour concept emblem häromdan. Trasiga i den meningen att nån av de förra ägarna till bilen hade helt sonika tagit bort märket så de var endast den svart basen kvar. En amerikan på VWvortex ville ge 50 dollar + frakt för dessa, svara med att han var tokig å sålde dom för 25 dollar inklusive frakt.

  9. #29
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av Petta77 Visa inlägg
    Men ska köparen sälja nåt...
    Haha what ;-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  10. #30

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Haha what ;-)
    Man kan väl vara köpare och säljare samtidigt?

    Låt säga att du har en annons ute, och samtigt är på jakt efter något. Kändes logiskt för mej...

  11. #31
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Förlåt, lät lite roligt bara.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  12. #32

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Förlåt, lät lite roligt bara.
    Jao, hade blivit bättre med "köparen". Kändes mer rörigt, med person A och person B.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-11-23, 08:54
  2. Träff i Malmö Lör 4:e Jan kl 12...
    Av firefreak i forum Träffar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-27, 19:06
  3. Det är helt dött på bil marknaden ?
    Av krickan4 i forum VW-forum
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-09-22, 23:46
  4. Centrallås "dött" på Golf III
    Av Thornbeach i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 17:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin