Resultat 1 till 20 av 20
  1. #1
    rosaelefjant
    Gäst

    köpråd vw polo (gti)

    tja!

    vill ha lite råd å tips vad man ska tänka på när man sak köpa en polo förmodligen en gti, men vet ej

    är v-lådorna mindre bra, eller är det nåt jag fått för mig?

  2. #2
    Barbapappa
    Gäst
    Du skriver inte vilken årsmodell du är intresserad av.
    Men modellen som heter 6N2 (00-02?) hade lite problem med lådorna verkar det som...

  3. #3
    Holmgren
    Gäst
    Min kompis köpte en, dagen efter fick han problem med lådan.
    Inte kul att betala 12000kr för att laga den men han var ju tvungen.
    Han ska sälja den för övrigt så är du intresserad kan jag fixa lite mer info. Röd -01. Koppling och växellådan är nybytta..

  4. #4
    Thomas
    Gäst
    Våran polo från 1998, rasade lådan på efter 10000mil...så lådan är inte så bra.

  5. #5
    Jeopold
    Gäst
    Det har ju varit problem med den "gamla lådan", dvs innan de satte i 6-växlad låda.

    Men nu vet jag ju inte hur ny Polo du letar efter.

    Jag hade en Polo 1,4-01a, och den hade jag lättemycket småproblem med, men det kan ju ha varit ett måndagsexemplar.

    Köp en Lupo istället
    http://www.blocket.se/vi/12980177.htm?ca=11_s till exempel

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    kolla gärna på http://www.nordicpolo.com

    Har själv haft en polo gti -00 6n2 och har varit nöjd med den, visst finns det problem emd växellådorna men det beror främst på att man måste tvångsmata den med olja så att femmans växel skall må bra! sen säger ju inte det att alla har proböem med dom

  7. #7
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jeopold Visa inlägg
    Det har ju varit problem med den "gamla lådan", dvs innan de satte i 6-växlad låda.
    6-växlad låda satte dom väl aldrig in i Polo GTi, inte ens den nya 1,8t grejen har ju det vill jag minnas...

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    6-växlad låda satte dom väl aldrig in i Polo GTi, inte ens den nya 1,8t grejen har ju det vill jag minnas...
    stämmer bra. är bara femmväxlad som gäller för polo, där ligger lupo före!! =)

  9. #9
    Jeopold
    Gäst
    Oops, jag trodde de bytte samtidigt eftersom de hade samma låda innan.

    My bad!

  10. #10
    Barbapappa
    Gäst
    Är det inte några som försvarar Polo gti'ns färger här på forumet längre? ;-D

  11. #11
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Är det inte några som försvarar Polo gti'ns färger här på forumet längre? ;-D
    Klart det finns!!!

    En polo GTi är en roligt bil för rimliga pengar!
    Klart att det finns vissa problem med lådan men det är det fler VW:s som har.
    En grundlig koll av bilen och skötsel så har du en mycket rolig bil, jag vet av egen erfarenhet!
    Jag har haft en 6N 1.6 8V -98 och en 6N2 GTi 1.6 16V -01.
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  12. #12
    larsahl
    Gäst
    Min polo låda började låta vid 12800 mil och sedan rasade vid 13000 mil :<

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Är det inget oljud när man köper bilen och man byter och fyller på olja så borde det inte vara några problem anser jag! sålde precis min 6n2, saknar den lite faktiskt!

  14. #14
    M.Skoglund
    Gäst
    Tja.
    Vi har bytt låda på våran polo -97 2 ggr.
    Nu ska bilen säljas. Orkar inte byta låda varje år. =/

    Mvh Mattias

  15. #15
    larsahl
    Gäst
    M.Skoglund, tog du en låda från skroten och satt i polon eller var det nya lådor?
    Det är ju inte så stor vitts med att sätta in en låda som har gått 12000mil :<

  16. #16
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    VR6_Linuss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Linus Henriksson
    Medlemsnr
    2727
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    258
    Priset på en ny låda resp begagnad är ganska stor. När min rasa i Lupo, lådan hade gått 6500mil, skulle Din bil ha 38tkr inkl byte. Kollade själv runt på skrotar där låderna hade gått mellan 3000-6000mil, priserna låg ungefär samma 3000-6000kr. Detta var 3 år sedan..
    Golf 1 L 75, Golf 3 1.8T 92, Bora V6 01

  17. #17
    larsahl
    Gäst
    jo jag vet att det är stor skillnad mellan skroten och ny låda. Dom skulle ha 20tkr för en ny till min polo variant -98 medans en renoverad beggad låda skulle kosta 12000kr. Men jag lämnade in min på renovering och kom undan ytterliggare billigare dock tog det tid innan den blev färdigrenoverad men det gjorde inget då jag hade nära till jobbet och cyklade istället.

  18. #18
    rosaelefjant
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av M.Skoglund Visa inlägg
    Tja.
    Vi har bytt låda på våran polo -97 2 ggr.
    Nu ska bilen säljas. Orkar inte byta låda varje år. =/

    Mvh Mattias
    vad har du för polo? årsmodel? m.m? jag är ute efter en årsmodell 99-02 nånstans, med color concept helst gul och GTI motonr nån smopm har till salu?! alt en golf vr6 med color concept?!

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    antar att det är 00-02 du menar, där finns som sagt ingen colour concept(i sverige), utan då är det innan 99 då får kolla efter!

  20. #20
    rosaelefjant
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    antar att det är 00-02 du menar, där finns som sagt ingen colour concept(i sverige), utan då är det innan 99 då får kolla efter!

    oki, så då borde denna vara import isf? :|

    http://www.blocket.se/vi/12544804.htm?ca=8_s

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin