Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 106

Ämne: Polo R WRC

  1. #21
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Namn:  IMG_9457.jpg
Visningar: 1727
Storlek:  973.0 KB
    Ett litet bevis taget från verkstaden igår!
    Bilen har rullat 2,2 mil och kom på trailer ner till oss, sjukt kul! :-)

  2. #22
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Namn:  IMG_9457.jpg
Visningar: 1727
Storlek:  973.0 KB
    Ett litet bevis taget från verkstaden igår!
    Bilen har rullat 2,2 mil och kom på trailer ner till oss, sjukt kul! :-)
    Haha kör 2,2 mil och sen lämnar in bilen för trim, lite roligt faktiskt.
    Du får sluta vara så hemlig med siffrorna, vad tippar ni på att ni får ur den lilla leksaken? BSR plockar 270 med bara chip, ni byter ju pump också så jag misstänker att ni får minst 300 och ett vrid på 400nm?

  3. #23
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    2.2 mil är väl typ det den är körd av SVW vid last och lossning. gissar att kunden inte har kört den alls =P
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  4. #24

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Rixpucko
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    57
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Vi installerar mjukvara, högtryckspump och byter luftfilter till ett BMC på Polo R WRC som vi har inne just nu! :-D
    Samt att kunden vill att vi ska montera motorvärmare med gren och kupéfläkt!

    Ska bli kul att se vad den går för!
    Milltek jobbar inofficielt på ett avgassystem vet jag, får se när/om det släpps!?

    På BSR sida står det att intercoolern sätter käppar i hjulet för att få den över 270hk? Något nu märkt eller tänkt på?

  5. #25

    Reg.datum
    dec 2013
    Namn
    Persson
    Ort
    U-Port
    Inlägg
    14
    Vår bil gick som vanligt när jag startade upp den igår, helskumt, för den gick verkligen som en påse nötter häromdagen!
    Återkommer det så tar jag kontakt med säljaren för en koll jag oxå.

    Låter trevligt med både Stertman o BSR trim, men blir inget förräns man testat den ordentligt som den är original!

    Edit. Var ute nu o kollade till oljan i bilen.
    Wtf, nere på absoluta minimum
    Var ju inte längesedan jag kollade o då låg den bra. Ringde säljaren, o han tyckte väl det var ganska normalt att en ny bil tar lite olja.
    Men det här med att den går dåligt tyckte han inte om, blir till att åka in o koppla upp den.
    Senast redigerad av Ricki Rick den 2014-02-01 klockan 11:31.

  6. #26
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117

    orsaker till tveksam oljenivå

    Citat Ursprungligen postat av Ricki Rick Visa inlägg
    Vår bil gick som vanligt när jag startade upp den igår, helskumt, för den gick verkligen som en påse nötter häromdagen!
    Återkommer det så tar jag kontakt med säljaren för en koll jag oxå.

    Låter trevligt med både Stertman o BSR trim, men blir inget förräns man testat den ordentligt som den är original!

    Edit. Var ute nu o kollade till oljan i bilen.
    Wtf, nere på absoluta minimum
    Var ju inte längesedan jag kollade o då låg den bra. Ringde säljaren, o han tyckte väl det var ganska normalt att en ny bil tar lite olja.
    Men det här med att den går dåligt tyckte han inte om, blir till att åka in o koppla upp den.
    Det är ju de första milen. Genom åren så har mina VW Audi alltid förbrukat en del olja de första 500 milen. Sedan har det minskat.

    Skäl till din låga nivå:
    Bilen har inte stått plant. Min GTI 6 TSI är väldigt känslig för hur underlaget lutar. Måste stå plant åt alla riktningar för att inte ge rejäl missvisning. Det har jag blivit lurad av när bilen var ny, nu vet jag….

    Om man inte kollat 1:a dagen du fick bilen så vet man inte hur hög nivån var när den levererades. Det är inte säkert den var fylld. Du skriver förvisso att du just kollat.

    På vår senaste TSI Sportscombi så kollade jag första gången efter 25 mil, nivån var c:a 25-30% från övre ”max” markeringen jämfört med ”min”. Blev lite undrande , fyllde på till max nivå. När jag sedan kollat med jämna mellanrum så har den inte dragit mycket, har fyllt på några deciliter tills just nu uppnådda 500 mil. MAO den var inte helt fylld från leverans vilket jag egentligen inte vet...

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2014-02-03 klockan 22:04. Anledning: Tog bort hänvisn. EA888 var felaktig
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  7. #27
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Det är ju de första milen. Genom åren så har mina VW Audi alltid förbrukat en del olja de första 500 milen. Sedan har det minskat.

    Skäl till din låga nivå:
    Bilen har inte stått plant. Min GTI 6 TSI (samma grundmotor EA888 som du har) är väldigt känslig för hur underlaget lutar. Måste stå plant åt alla riktningar för att inte ge rejäl missvisning. Det har jag blivit lurad av när bilen var ny, nu vet jag….

    Om man inte kollat 1:a dagen du fick bilen så vet man inte hur hög nivån var när den levererades. Det är inte säkert den var fylld. Du skriver förvisso att du just kollat.

    På vår senaste TSI Sportscombi så kollade jag första gången efter 25 mil, nivån var c:a 25-30% från övre ”max” markeringen jämfört med ”min”. Blev lite undrande , fyllde på till max nivå. När jag sedan kollat med jämna mellanrum så har den inte dragit mycket, har fyllt på några deciliter tills just nu uppnådda 500 mil. MAO den var inte helt fylld från leverans vilket jag egentligen inte vet...

    /Peter
    Dom gillar att dra olja, min Golf R drog inte en droppe, jag köpte den när den hade gått 5200 mil, och jag sålde den vid 7500 mil, inte en droppe olja har gått åt.

    Min Audi TTRS har inte dragit något heller sen jag köpte den. Men det är nog som du säger, dom drar i början.

  8. #28

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Niclas Olsson
    Ort
    Ockelbo
    Inlägg
    198
    Det här med oljan är ganska lustigt på VAG-bilar... Enligt VAG så är 1l/100mil inom toleransnivån, vilket jag med många andra tycker är helt åt hel.... Vi hade ofta inne taxi,-polisbilar som käkade olja, men fortfarande låg inom gränserna. Så ägarna fick glatt ta bilen och köra vidare...(!)
    Oljan är för tunn...

  9. #29
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Motorn bör vara varmkörd och vilat lite så att all olja runnit ned i tråget. Är den kall gör det väl inget om den var varm när jag stängde av den senast. Värst är väl nätt och jämt ”fis- jummen” och att man kollar direkt efter avstängning, då har ju kall olja inte runnit tillbaka i tråget….. tar tid.

    Kollar man med olika underlag så kan det givetvis vara för mycket en annan gång. Hemma har jag en svag medlutning när bilen står på garageinfarten – visar för lite på GTI:n. Kör jag in den i garaget på betonggolv så visar den fullt.

    Lätt att bli lite nojjig när man köpt ny bil, jag utgår från mig själv när jag påstår det .

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  10. #30

    Reg.datum
    dec 2013
    Namn
    Persson
    Ort
    U-Port
    Inlägg
    14
    Oljan kollades idag på plan mark, det kan inte luta många grader där, förra gången var oxå på plan mark, så det skiljer nog inte så mycket mellan gångerna!

    Bilen var helt kall när den har kollats, o har alltid varit, kanske inte är det helt optimala då.
    Alltid trott att man ska göra det?!?! :-P
    Köper en dunk med olja o häller i...gäller o hålla lite koll framöver!

  11. #31
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Ricki Rick Visa inlägg
    Oljan kollades idag på plan mark, det kan inte luta många grader där, förra gången var oxå på plan mark, så det skiljer nog inte så mycket mellan gångerna!

    Bilen var helt kall när den har kollats, o har alltid varit, kanske inte är det helt optimala då.
    Alltid trott att man ska göra det?!?! :-P
    Köper en dunk med olja o häller i...gäller o hålla lite koll framöver!
    Om den var varm när du parkerade den så borde den visa rätt om kollar när den kallnat (om du inte startad den straxt innan).

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  12. #32
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Haha kör 2,2 mil och sen lämnar in bilen för trim, lite roligt faktiskt.
    Du får sluta vara så hemlig med siffrorna, vad tippar ni på att ni får ur den lilla leksaken? BSR plockar 270 med bara chip, ni byter ju pump också så jag misstänker att ni får minst 300 och ett vrid på 400nm?
    Vi får ca 300hk och 420nm med steg 1 ur dessa, nu får bilen BMC filter samt en Autotech högtryckspump så vi räknar på 305hk och 425nm!

    Steg 2 är under utveckling, så fort Milltek släpper avgassystemet så kommer vi släppa det!
    Intercoolern är mindre än Golf R osv, det gör även att man inte riktigt får samma fina effekt som Golf R trots samma motor!

  13. #33
    FiNCH
    Gäst
    Jag vill ha!
    Fan va coolt!

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  14. #34
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av rixpucko Visa inlägg
    På BSR sida står det att intercoolern sätter käppar i hjulet för att få den över 270hk? Något nu märkt eller tänkt på?
    Den är sämre än Golf R osv, men fortfarande inte så dålig! Det är som vanligt på 2,0TFSi motorn bränslepumpen på motorn (högtryckspumpen) som är den första svaga länken!

    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    2.2 mil är väl typ det den är körd av SVW vid last och lossning. gissar att kunden inte har kört den alls =P
    Ungefär 1,5-2,0 mil brukar bilarna ha gott, det stämmer!
    Denna bil gick på trailer ner till oss, så den har aldrig gått inregistrerad i trafik innan vi fick den!

  15. #35
    FiNCH
    Gäst
    Lite lustigt, man vill ju provköra innan man trimmar?

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  16. #36
    Raven
    Gäst
    Finns det rent fysiskt utrymme för ic från golf r eller Audi s3?
    Passar en dp från ex golf gti ed30/35 på polon?

  17. #37

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Väldigt synd att Vw satte dit Golf R (tfsi) motorn i denna lilla skönhet hade varit betydligt trevligare
    med Tsi som är bättre på det mesta, en 2,0 tsi med k04 turbo är bra mycket snabbare än tfsi k04.

  18. #38

    Reg.datum
    apr 2012
    Namn
    Patrik E
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    Har den samma motor som Golf GTi 35 Edition med andra ord?

  19. #39
    Medlem Parpans avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Namn
    Per E
    Medlemsnr
    5117
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    33
    Visst är det en TSI motor i den.

  20. #40
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Väldigt synd att Vw satte dit Golf R (tfsi) motorn i denna lilla skönhet hade varit betydligt trevligare
    med Tsi som är bättre på det mesta, en 2,0 tsi med k04 turbo är bra mycket snabbare än tfsi k04.
    Ursäkta, i mitt inlägg nr 26 i tråden tog jag ju för givet att det är TSI EA888 motorn från bla GTI 7. Det är alltså fel?? Är det den tidigare generationen 2 liters motor som hete EA113? När jag tittar på bilden i tråden så sitter ju oljestickan som på FSI…. Kan tyvärr inte se om den ha kamremskåpa som FSI har…..

    Vore intressant att veta .

    EDIT:

    Var och kollade några reg nr från bytbil.com på http://www.volkswagentillbehor.se/.
    Motorkod 3 bokstäver:

    Polo R WRC - CDL
    Golf GTI ed35 - CDL
    Golf GTI 7 - CHH

    Detta borde innebära att Polo WRC har den "tidigare" 2 liters FSI motorn. Det var helt nytt för mig. Har ju inte tittat under huven på någon än.

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2014-02-03 klockan 22:02. Anledning: EDIT...
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. Polo R WRC
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2014-03-02, 23:15
  2. WRC Polo som Taxi
    Av Peter-C i forum Bilder och Videos
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-01-19, 19:51
  3. Polo R WRC frågor om stereoanläggning.
    Av modda i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-01-18, 19:40
  4. Polo R WRC - vinterhjul?
    Av AXL72 i forum VW-forum
    Svar: 101
    Senaste inlägg: 2013-12-21, 22:02
  5. Polo R WRC
    Av Nogge i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-19, 17:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin