Sidan 1 av 6 1234 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 106

Ämne: Polo R WRC

  1. #1
    Medlem Parpans avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Namn
    Per E
    Medlemsnr
    5117
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    33

    Polo R WRC

    Hej.

    Rätt så ny här på forumet. Och ett mycket trevligt forum tycker jag.

    Köpte mig en Polo R WRC, riktigt rolig bil som sätter ett leende på ansiktet.
    Men det roliga tog ett litet stopp igår kväll.
    Körde bilen senast i fredags och gick då bra, men igår kväll söndag när jag startade bilen gick den väldigt illa.
    Hostade, gick ryckigt så hela bilen skakade. Kändes som bilen gick på 3 burkar.
    Stängde av bilen och startade om den efter en stund, men gick lika illa då.
    Gasade jag lätt upp till ca. 2000 varv så gick den rent, men sen ryckigt och bluddrade vid tomgång.

    Hoppade ut och spelade in med min mobil, är dock inte insatt i hur jag lägger upp det klippet här..

    Det slutade med att jag ringde vw mobilitets garanti, måste ju få någon hjälp..
    Dom sa att dom skickar en bärgare, väl framme efter ca. 50 min.
    Berättar vad som hänt och startar bilen så han får se och höra, men då gick den precis som vanligt! hur lugnt och fin som helst.
    Körde en liten sväng på grusvägen där mina föräldrar bor, och bilen gick bra den lilla bit jag körde.
    Så det va ju lite underligt, bärgaren trodde det kunde vara något stift.
    Efter detta så tänkte jag åka hem till mig, bilen gick bra i början. Men när jag kom ut på den större vägen och skulle lägga i 3:an och 4:an så kände jag att motorn ryckte till lite då och då, runt 2000 vara.
    Detta försvann dock när motorn var uppe i temp, och va då helt som vanligt.

    Beställde en tid på Atteviks idag, och ska in akut och läsa av/felsöka imorgon.
    För att spä på detta så ringer vw mobilitets garanti upp mig idag.
    Killen som jag pratade med sa följande, "efter som vi skickade ut en bärgare och det inte var något fel på bilen så får du betala för bärgaren".
    Sa då att jag spelade in detta fel på mobilen, men han brydde sig inte mycket om det, han sa att jag fick ta det med min verkstad eller något support ställe?

    Antar att jag ska köra så det går sönder riktigt nästa gång detta händer?
    Då kanske "garantin" täcker?
    Riktigt pinsamt av vw! ni borde skämmas.

    Som ny ägare av en modern vw så kunde ju förtroendet vara högre.

    Mvh
    /Per

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Usch.
    Både fel på ny bil och dålig service.
    Förklara läget, spela upp klippet och be om hjälp på Atteviks så kanske de kan hjälpa dig med ärendet.


    Edit.
    Citat Ursprungligen postat av Parpan Visa inlägg
    Riktigt pinsamt av vw! ni borde skämmas.
    Här tycker jag "de" passar bättre in än "ni".
    Så inga missförstånd uppstår.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Niclas Olsson
    Ort
    Ockelbo
    Inlägg
    198
    Skumt! Angående att du ska betala bärgare låter lite fel, jag har själv suttit på garanti hos VAG och aldrig varit med om något liknande tyvärr. Men självklart så ska inte du betala för bärgaren, ta det med ÅF så ska han kunna lösa det (han jan ju åtminstone se om/att det strulat något i felkoderna=bevis).

  4. #4
    Medlem Parpans avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Namn
    Per E
    Medlemsnr
    5117
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    33
    Ja det stämmer, DE borde skämmas.

    Får prata med Atteviks imorgon, hoppas dom löser det.
    Videon borde ju räcka som bevis tycker jag ju.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Hur gick det till när bilen kom upp på bärgaren? Kördes den upp eller blev den vinschad? Om den kördes upp så borde väl bärgarpersonalen vara vittne på att bilen inte gick som den ska...

  6. #6

    Reg.datum
    feb 2013
    Namn
    Tobbe Hansson
    Medlemsnr
    5063
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Hur gick det till när bilen kom upp på bärgaren? Kördes den upp eller blev den vinschad? Om den kördes upp så borde väl bärgarpersonalen vara vittne på att bilen inte gick som den ska...
    Den gick ju som den skulle när bärgaren väl kommit fram. Så han åkte nog därifrån utan åtgärd, därför VW vill att OP ska betala, vilket känns konstigt.

  7. #7
    FiNCH
    Gäst
    Du ska inte alls betala bärgaren. Jag har jobbat på Falck och åkt på mängder med bilar där felen vart borta när jag kom fram, det är inget som kunden skall betala.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  8. #8
    FiNCH
    Gäst
    Jag tror det har gått till såhär.

    Mobiliteten handläggs av vw
    Men bärgaren är Falck.

    Jag tror att Bärgaren har sagt till larmcentralen typ "det var inget fel, jävla pucko"
    Varpå Larmcentralen har ringt upp dig, jag kan avslöja att det finns riktigt många nybörjare på Falcks larmcentral, dom flesta har det som sitt första jobb och få stannar särskilt länge vilket gör att kunskaperna brister, något jag irriterat mig på massor av gånger när dom ringt mig med jobb utan någon som helst info.

    Ring till Mob garantin och berätta vad som hände så skall det lösa sig!

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  9. #9
    Medlem Parpans avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Namn
    Per E
    Medlemsnr
    5117
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    33
    Tvivlar på att bärgaren gjorde så, han verkade var en bra kille. Frågade han flera gånger om han ville kolla på det som jag spelade in, men han sa bara att han trodde på mig.
    Så jag hoppas iaf att han gjorde det! Men man kanske inte ska vara för godtrogen heller.

    Men idag så skulle jag ju in med bilen till Atteviks.
    Bilen gick som en kratta när jag startade den idag. Har då ståt sen söndag kl. 20:30.
    Hostade och bluddrade i någon minut, så jag spelade in med telefonen igen. Satte mig i bilen för att gasa till lite lätt till ca. 2500 varv, då puffade det till med ett lite dovt ljud och bilen gick hur bra som efter det.. allt med på film som tur va!
    Men kände fortfarande av lite misständning när jag gasade lätt på 4:an i 50-55km/h. Det försvann igen när motorn va uppe i temp.

    Så väl inne på Atteviks så började dom undersöka, hittar förstås inget fel. Mekanikern kommer ut och kollar på det jag spelar in, så han bestämmer att bilen får stå där över natten så dom får starta det kall.
    Jag hoppas nu bara det händer för dom med!

    Angående mobilitets garantin så tyckte tjejen vid disken att det var mycket lustigt. Hon sa också att dom nyligen bytt sammarbetspartner för denna garanti. Och att det då kanske var lite nytt och ovant folk där.
    Hon skulle iaf undersöka saken åt mig, men verkar som att jag slipper betala för detta.
    Måste också passa på att berömma henne, riktigt trevlig och kunnig. kanon service!
    Så hon fixade en ny golf som jag smyger runt med nu för tillfället.

  10. #10
    FiNCH
    Gäst
    Lysande!!
    Bra att du står på dig, det är nog bara oturs fel för den motorn som sitter i din bil är vad jag hört riktigt bra.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk
    Senast redigerad av FiNCH den 2014-01-28 klockan 13:31.

  11. #11
    FiNCH
    Gäst
    Dubbel

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  12. #12

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Rixpucko
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    57
    Hört något från verkstan? Har de hittat något fel?

  13. #13

    Reg.datum
    dec 2013
    Namn
    Persson
    Ort
    U-Port
    Inlägg
    14
    Oxå nyfiken, hur gick det?

    Startade upp våran idag, stått sedan i söndags eftermiddag, o jag hade nåt liknande problem!
    Gick riktigt oroligt på tomgång, precis som du beskriver.
    Enda skillnaden var att den gick lika ojämt när jag gasade upp den.
    Åkte en sväng o helt plötsligt gick den som den skulle.
    Riktigt knepigt.
    :-\

  14. #14
    Medlem Parpans avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Namn
    Per E
    Medlemsnr
    5117
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    33
    Dom har inte hört av sig idag, försökte nå dom själv stax innan dom skulle stänga men utan resultat.
    Hoppas dom hör av sig under morgondagen.
    Men jag antar att dom fick fram felet när dom skulle starta den idag, annars borde dom ju ringt och sagt att jag kunde hämta bilen..

    Ricki Rick, min bil gick också ojämnt när jag gasade lite. Iaf den dagen jag skulle in med bilen till Atteviks.
    Verkligen tråkigt att fler blivit drabbade.

  15. #15
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Låter som tändspolar eller tändstift som eventuellt inte är draget som det ska!?

    Vi har en Polo R WRC inne i verkstaden just nu som ska få lite trim! :-D

  16. #16

    Reg.datum
    dec 2013
    Namn
    Persson
    Ort
    U-Port
    Inlägg
    14
    Hoppas du får besked idag, ska starta upp våran senare under dagen o se hur den beter sig!
    Riktigt trist, bara hoppas det inte är nåt allvarligt!

    Särås, trevligt!
    Vad blir det för godis i den om man får vara nyfiken?
    :-D

  17. #17

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Rixpucko
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    57
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Låter som tändspolar eller tändstift som eventuellt inte är draget som det ska!?

    Vi har en Polo R WRC inne i verkstaden just nu som ska få lite trim! :-D
    Spännande! Skriv gärna i tråden vad ni gjort med den senare! och vad som finns att tillgå. Har ni chip och avgasrör till den än?

  18. #18
    Medlem Parpans avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Namn
    Per E
    Medlemsnr
    5117
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    33
    Har nu pratat med Atteviks.
    Dom har inte hittat något fel och inget är där med gjort. Bilen uppförde sig normalt när dom hade startat, dom hade även provat idag med. Men gick förstås bra då med.
    Dom hade iaf kunnat läsa av att bilen hade haft sporadiska tändmissar, men visste ej varför.
    Mekanikern spekulerade i om det kan finnas fukt i tanken.. Och om det nu hade försvunnit/förbränts så den gick bra.

    Känns så jädrans uppgivet när dom inte hittar något, det går ju inte lita på bilen riktigt då heller.
    Har ju tyvärr känslan av att det kommer att komma tillbaka.
    Detta ägande har ju börjat sådär bra, 3 verkstadsbesök på knappt 110mil.

  19. #19
    robban
    Gäst
    Det finns " WRC trim" hos fler leverantörer : http://sv.bsr.se/products/t2675

    mvh robban

  20. #20
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Vi installerar mjukvara, högtryckspump och byter luftfilter till ett BMC på Polo R WRC som vi har inne just nu! :-D
    Samt att kunden vill att vi ska montera motorvärmare med gren och kupéfläkt!

    Ska bli kul att se vad den går för!
    Milltek jobbar inofficielt på ett avgassystem vet jag, får se när/om det släpps!?

Liknande ämnen

  1. Polo R WRC
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2014-03-02, 23:15
  2. WRC Polo som Taxi
    Av Peter-C i forum Bilder och Videos
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-01-19, 19:51
  3. Polo R WRC frågor om stereoanläggning.
    Av modda i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-01-18, 19:40
  4. Polo R WRC - vinterhjul?
    Av AXL72 i forum VW-forum
    Svar: 101
    Senaste inlägg: 2013-12-21, 22:02
  5. Polo R WRC
    Av Nogge i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-19, 17:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin