Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 62
  1. #41

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Niclas Olsson
    Ort
    Ockelbo
    Inlägg
    198
    Visst är det så! Man ska ju såklart inte stirra sig blind på vikten i siffror enbart :-) Går ju att få bra snurr på grejerna trots "hög" vikt :-)
    Sen är det väl ganska lätt att kapa X-antal kilon med ganska lätta metoder, dock så går det väl hand i hand med komfort m.m ;-)

    Jag tror åtminstone på en riktig liten "dräpare", det med tanke på hur pass bra en GTI/Fabia RS går orginal :-)

  2. #42

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Definitionen på dräpare är fruktansvärt skev, själv bygger jag bara förnuftiga och brukbara fordon.

    Kan man inte använda bilen till allt från att skjutsa barn till skolan åka bana m stripp streetrace med full funktion och drfitsäkerhet så är den kass.

    Dräpare är en helt annan sak.

    Rent krasst finns det inga passande referensramar att översätta till, jag svävar mellan galenskap och snabba bilar som man kan använda och lägger en hyfsad peng på trial and error.
    Jag har försökt detoxa mellan projekten med att åka snikbilar utan effekt då man fort upplever en modern bil med mkt effekt som "snäll" och byggt några >2,5 kg/ hk 70tals chassilösa bilar som jag varit livrädd för första 10-15 körningarna.

    Nästa tokighet står i garaget, och JA en polo R wrc står på min lista OM den byggs
    Trevlig helg på er alla

  3. #43

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Niclas Olsson
    Ort
    Ockelbo
    Inlägg
    198
    Allt är relativt Erik! ;-)

  4. #44
    wrc1613
    Gäst
    Där ser man! Kommer det en Polo med 4wd är det klart man blir sugen på det, men jag tycker det är lite synd att DSG blir standard. Visst växlingarna blir kanske snabbare men det kostar i vikt och körkänsla tycker jag. Kommer den med manuell som alternativ så kanske det blir ett byte i framtiden, annars tycker jag inte att en prishöjning på 100k (spekulation) är motiverad. Inte för mig iaf.

    Automatlådor är för folk i bilköer. Manuella lådor är för folk som tycker om att köra bil :P

  5. #45
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av wrc1613 Visa inlägg
    Där ser man! Kommer det en Polo med 4wd är det klart man blir sugen på det, men jag tycker det är lite synd att DSG blir standard. Visst växlingarna blir kanske snabbare men det kostar i vikt och körkänsla tycker jag. Kommer den med manuell som alternativ så kanske det blir ett byte i framtiden, annars tycker jag inte att en prishöjning på 100k (spekulation) är motiverad. Inte för mig iaf.

    Automatlådor är för folk i bilköer. Manuella lådor är för folk som tycker om att köra bil :P
    Tycker också att det är synd om inte manuell kommer som alternativ. I min nästa bil (Golf R) blir det manuell just av det skälet du anger –mer på riktigt i en riktig bil. DSG är kanon i familjebilen, TSI 122 .

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  6. #46
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    Läcker blir läckrare :-D

    I mina ögon har nog det här med redskapet "växelspak" ett bästföre datum, typ.
    Generationen som idag växer upp med väldigt trovärdiga bilsimulatorer på alla möjliga plattformar skolas in från början med ratt o paddel/knapp kommer aldrig tycka det bli fel i en bil.
    Dock oss som växte upp under datorns uppväxt med joystick som Bathandle o Redball samt spel som outrun 1 o Testdrive har väl aldrig förknippat dataspel o verklighet ens i närheten av kommande generationer ;-)

    Är nog smaksak men bara att hålla med om att "manuell" växellåda kommer ha paddlar i framtiden

    Från mobila sektionen...
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

  7. #47

    Reg.datum
    apr 2008
    Namn
    Malte österberg
    Ort
    Trosa
    Inlägg
    43
    Lite nytt om Audi S1, hoppas att den blir officiell snart så man får se alla specifikationer Polo R och Audi'n får.
    http://www.autoblog.com/2014/02/11/2...-quattro-leak/

  8. #48
    FiNCH
    Gäst
    Mycket intressant!
    Nuvarande A1 Quattro verkar dock jävligt svårsåld.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  9. #49

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Niclas Olsson
    Ort
    Ockelbo
    Inlägg
    198
    Kanske för att den kostade nästan 500K (om jag inte missminner mig) ;-)
    Troligtvis får väl Polon samma grejer som S1:an, dvs 231hk :-)

    http://www.volkswagengroup.se/sv/Med...da/?pid=853264
    Senast redigerad av NOlsson den 2014-02-12 klockan 12:44.

  10. #50

    Reg.datum
    apr 2008
    Namn
    Malte österberg
    Ort
    Trosa
    Inlägg
    43
    Senast redigerad av malte den 2014-02-12 klockan 13:22.

  11. #51

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Grymt fin - vilken inredning!

  12. #52
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Ser mycket trevligt ut - ut å invändigt!
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  13. #53

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Fin inredning, men det spelar ingen roll vad de gör, på utsidan är och förblir A1:an ett riktigt missfoster. Ugh! Blev lite besviken på effekten. Med bara 231 hästar så blev Polo R 4WD inte alls lika intressant. Känns som att man åtminstone kan ha sin R WRC 2WD kvar tills nybilsgarantin gått ut.

  14. #54
    FiNCH
    Gäst
    Axl72, Stertman kan lösa 231hk problemet på ett par röda

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Fin inredning, men det spelar ingen roll vad de gör, på utsidan är och förblir A1:an ett riktigt missfoster. Ugh! Blev lite besviken på effekten. Med bara 231 hästar så blev Polo R 4WD inte alls lika intressant. Känns som att man åtminstone kan ha sin R WRC 2WD kvar tills nybilsgarantin gått ut.
    Tänk att smaken kan vara så olika I mina ögon är A1 Sportback en riktig liten godisbit, en bil jag skulle kunna köpa enbart på grund av dess utsökta design. Men just det utförandet som är på bilderna med den gräsliga färgen och den groteska vingen är inte det jag tänker på då... Men en helsvart, utan vinge och avgasutblåskomplex...

  16. #56

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Axl72, Stertman kan lösa 231hk problemet på ett par röda

    Skickat från min C6603 via Tapatalk
    Visserligen, men jag hade hellre lagt mer pengar på att få en nybil med åtminstone 250 hästar i standardutförande.

  17. #57
    FiNCH
    Gäst
    Grymt rolig bil att sladda runt med, den saken är säker!

    Axl72; Jo dom kunde bjudit på minst 250 häst. Men men 231 så blir nog priset bättre.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  18. #58

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Visserligen, men jag hade hellre lagt mer pengar på att få en nybil med åtminstone 250 hästar i standardutförande.
    Då köper du Golf R

  19. #59

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Tänk att smaken kan vara så olika I mina ögon är A1 Sportback en riktig liten godisbit, en bil jag skulle kunna köpa enbart på grund av dess utsökta design. Men just det utförandet som är på bilderna med den gräsliga färgen och den groteska vingen är inte det jag tänker på då... Men en helsvart, utan vinge och avgasutblåskomplex...
    Ja det är skönt att inte alla tycker likadant! Jag tycker att det är en av de fulaste småbilarna på marknaden.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Då köper du Golf R
    Nja, tycker att den är lite för stor. Är väl antagligen mest besviken över att det där "minst 250 hästkrafter" bara var snack. Men det är bra, nu slipper jag slänga bort en massa pengar!

  20. #60
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117

    S1 får EA888 2.0

    2.0 TFSI - Det verkar ju som att S1 har fått EA888 gen 3, dvs. samma motor som GTI 7.

    Tittar man på bilder av motorkåpan så sitter oljestickan till vänster som på EA888 och inte framför motorn vilket den gör på EA113.

    Står lite längre ner i beskrivningen innan alla bilderna.

    http://www.ausmotive.com/2014/02/12/...-revealed.html

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. Polo R WRC
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2014-03-02, 23:15
  2. WRC Polo som Taxi
    Av Peter-C i forum Bilder och Videos
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-01-19, 19:51
  3. Polo R WRC - vinterhjul?
    Av AXL72 i forum VW-forum
    Svar: 101
    Senaste inlägg: 2013-12-21, 22:02
  4. Polo R WRC
    Av Nogge i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-19, 17:49
  5. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 09:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin