Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25
  1. #21

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Byt ABS hydraulenheten.

  2. #22
    polomannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lars S Visa inlägg
    Uppdatering av dagens arbete:

    -Justerade de små ABS-impuls-skivorna fram så att de ligger närmare givarna - provtur ABS-lampan lyser fortfarande.
    -Rengjorde och motionerade kontakterna runt ABS-enheten samt ABS-relän - provtur ABS-lampan lyser fortfarande.
    -Tvångskörde ABS-pumpen några sek genom att lägga 12V på dess anslutning - - lång provtur ABS-lampan lyser fortfarande.

    Bilen fick vila 2h sen funkar ABS och lampan lyser ej! Nu blir det järnet till Bilprovningen!

    Lampan har lyst sen Oktober i fjol så nåt av det jag gjort måste ha hjälpt men vad?


    /Lars S
    Får jag bara fråga hur lyckades du justera ABS-impulsskivorna i fram..?????

  3. #23
    Lars S
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av polomannen Visa inlägg
    Får jag bara fråga hur lyckades du justera ABS-impulsskivorna i fram..?????
    FÖRSIKTIG och succesiv böjning av skivan via två skruvmejslar instuckna utanför impulsskivan, lätt att få skivan vind om man inte tar det försiktigt. Blev inte 100% bra men MYCKET bättre än vad det var.


    /Lars S

  4. #24
    polomannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lars S Visa inlägg
    FÖRSIKTIG och succesiv böjning av skivan via två skruvmejslar instuckna utanför impulsskivan, lätt att få skivan vind om man inte tar det försiktigt. Blev inte 100% bra men MYCKET bättre än vad det var.


    /Lars S
    Jag misstänkte det att du har gjort så men var tvungen att fråga.
    Problemet som du har kan vara enheten, eller som du skrev att du måste stänga av tändningen o sätta på 5 gånger för att
    Det ska funka....byt starttändkontakten.

    Det är bara testa.

  5. #25
    Lars S
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av polomannen Visa inlägg
    Jag misstänkte det att du har gjort så men var tvungen att fråga.
    Problemet som du har kan vara enheten, eller som du skrev att du måste stänga av tändningen o sätta på 5 gånger för att
    Det ska funka....byt starttändkontakten.

    Det är bara testa.
    Om man mäter millivolt (växelström) på givarens två poler medan man lugnt, i absolut jämn fart med händerna roterar däcket så kan man se om signalnivån blir jämn (någorlunda), detta fick jag för mej i alla fall och vore logiskt att det inte ska vara några dippar i signalnivån. För mej låg nivån typiskt vid 100-200 millivolt ungefär. Före justeringen hade jag dippar ned mot 50mV. Inte vetenskapligt men kanske bondförnuft.

    Hydraulenheten på denna modell innehåller ingen elektronik (bara magnetventiler, jag har kollat), elektroniken sitter under baksätet och den är bytt med en fungerande från en annan bil (och min gamla fungerade också i den bilen).
    Mixtra med tändningen måste jag bara för att få ABS-kommunikation via OBD2...får inte klockren ABS-kommunikation med andra VW-bilar ur sammma generation heller via mitt simpla instrument så det fäster jag inte så stor vikt vid.


    /Lars S
    Senast redigerad av Lars S den 2014-01-30 klockan 07:30.

Liknande ämnen

  1. ABS lampan lyser (MK3 GTI 16v -96)
    Av Petta77 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-08-25, 20:57
  2. ABS-lampan lyser. Hjälp önskas.
    Av kapten i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-06, 20:52
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-02-12, 19:29
  4. Abs Lampan lyser Passat -99
    Av vw1 i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 15:25
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 23:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin