Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28
  1. #1
    Micke_t
    Gäst

    Service nr2 på gång... Var servar ni era bilar?

    hej,

    Bilen vill snart ha service så det är väl bara snällt att ringa och boka in en tid. Fick ett pris hos VW Stockholm på 4701 kr. Är detta billigt/dyrt? Är det någon skillnad på denna service jämfört med första servicen? Ni som bor i Stockholm - var servar ni era bilar?

    mvh
    micke

  2. #2
    FiNCH
    Gäst
    Bästa du kan göra är att ringa Joel Sempasa på Volkswagen Täby 0 - 100 och kräva att Mike (Amerikanskt uttal) ska serva din GTi.
    Mike är grymt duktig och gör allt extra noga. Han var alltid den som pillade på min Golf R innan jag sålde den!
    Han blev som en personlig Servicetekniker, jag fick till och med vara med och kolla, samt att han frågade vid tillfällen om jag ville ha saker och ting si eller så.

    Länk: http://vwstockholm.se/Anlaggningar/T...g-personbilar/

  3. #3
    polomannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Bästa du kan göra är att ringa Joel Sempasa på Volkswagen Täby 0 - 100 och kräva att Mike (Amerikanskt uttal) ska serva din GTi.
    Mike är grymt duktig och gör allt extra noga. Han var alltid den som pillade på min Golf R innan jag sålde den!
    Han blev som en personlig Servicetekniker, jag fick till och med vara med och kolla, samt att han frågade vid tillfällen om jag ville ha saker och ting si eller så.

    Länk: http://vwstockholm.se/Anlaggningar/T...g-personbilar/
    Sempasa har väll ingenting med det att göra eller har jag fel..???

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Bästa du kan göra är att ringa Joel Sempasa på Volkswagen Täby 0 - 100 och kräva att Mike (Amerikanskt uttal) ska serva din GTi.
    Mike är grymt duktig och gör allt extra noga. Han var alltid den som pillade på min Golf R innan jag sålde den!
    Han blev som en personlig Servicetekniker, jag fick till och med vara med och kolla, samt att han frågade vid tillfällen om jag ville ha saker och ting si eller så.

    Länk: http://vwstockholm.se/Anlaggningar/T...g-personbilar/
    Nyfiket dum fråga - men varför utför du service i Täby när du bor i Laholm?

  5. #5
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av polomannen Visa inlägg
    Sempasa har väll ingenting med det att göra eller har jag fel..???
    Ssempasa är Chef för 0 - 100 och han tar i sintur kontakt med Mike, Mike har ingen egen telefon då han springer i verkstaden.

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Nyfiket dum fråga - men varför utför du service i Täby när du bor i Laholm?
    Jag servade där förut när jag bodde i Stockholm

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Bästa du kan göra är att ringa Joel Sempasa på Volkswagen Täby 0 - 100 och kräva att Mike (Amerikanskt uttal) ska serva din GTi.
    Mike är grymt duktig och gör allt extra noga. Han var alltid den som pillade på min Golf R innan jag sålde den!
    Han blev som en personlig Servicetekniker, jag fick till och med vara med och kolla, samt att han frågade vid tillfällen om jag ville ha saker och ting si eller så.

    Länk: http://vwstockholm.se/Anlaggningar/T...g-personbilar/
    Du refererar till orelevanta personer hit och dit, hoppas det är OK med dom? Nu en försäljningschef, som högst sannolikt inte bokar service och tidigare en servicerådgivare på Audi när det gällde kamkedjeproblem på en Touran.


    För att svara på trådskaparens fråga. Andra servicen på en Golf GTI -11 borde omfatta Inspektionsservice med olja och filter, friskluftsfilter och bromsvätskebyte. 4701:- låter nästan lite för att vara på en auktoriserad verkstad i Stockholmsområdet...

  7. #7
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Du refererar till orelevanta personer hit och dit, hoppas det är OK med dom? Nu en försäljningschef, som högst sannolikt inte bokar service och tidigare en servicerådgivare på Audi när det gällde kamkedjeproblem på en Touran.


    För att svara på trådskaparens fråga. Andra servicen på en Golf GTI -11 borde omfatta Inspektionsservice med olja och filter, friskluftsfilter och bromsvätskebyte. 4701:- låter nästan lite för att vara på en auktoriserad verkstad i Stockholmsområdet...
    Har du problem med att jag tipsar om personer som bemött mig på ett bra sätt? och som jag hänvisar till just för att dom är BRA.. Joel Sempasa brukade boka mina Servicar med Mike eftersom jag är väldigt petig med vem som pillar på mina bilar. Om en person frågar efter hjälp eller tips i en tråd så lägger jag mitt hjärta i det och försöker på bästa sätt att hänvisa Hen till dom bästa personerna jag stött på, ser inget som helst fel i det.

    Trådskaparen frågade kort och gott "Vart servar ni era bilar" och mitt svar på det är att dels berätta var men också vilka personer som är värt att ha att göra med.
    Grinolle!
    Senast redigerad av FiNCH den 2014-01-13 klockan 21:57.

  8. #8
    Micke_t
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Du refererar till orelevanta personer hit och dit, hoppas det är OK med dom? Nu en försäljningschef, som högst sannolikt inte bokar service och tidigare en servicerådgivare på Audi när det gällde kamkedjeproblem på en Touran.


    För att svara på trådskaparens fråga. Andra servicen på en Golf GTI -11 borde omfatta Inspektionsservice med olja och filter, friskluftsfilter och bromsvätskebyte. 4701:- låter nästan lite för att vara på en auktoriserad verkstad i Stockholmsområdet...
    Tack,
    Jag bytte bromsvätska för ca 5 månader sedan så det förklarar antagligen det lägre priset.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Har du problem med att jag tipsar om personer som bemött mig på ett bra sätt? och som jag hänvisar till just för att dom är BRA.. Joel Sempasa brukade boka mina Servicar med Mike eftersom jag är väldigt petig med vem som pillar på mina bilar. Om en person frågar efter hjälp eller tips i en tråd så lägger jag mitt hjärta i det och försöker på bästa sätt att hänvisa Hen till dom bästa personerna jag stött på, ser inget som helst fel i det.

    Trådskaparen frågade kort och gott "Vart servar ni era bilar" och mitt svar på det är att dels berätta var men också vilka personer som är värt att ha att göra med.
    Grinolle!
    Du refererar till specifika personer på ett öppet diskussionsforum, har du deras medgivande?
    En försäljningschef har normalt sett inget med verkstaden att göra, därav att jag ifrågasätter. När killen med kamkedjeproblem sökte din referens blev han hänvisad till rätt märke, i en annan stad...

    Det hjälper inte att hänvisa till fel personer, hur trevliga och hjälpsamma de än må vara...
    Senast redigerad av Crille82 den 2014-01-13 klockan 22:43.

  10. #10
    FiNCH
    Gäst
    Så man måste ha personens medgivande för att tipsa om dom när dom jobbar på en verkstad/butik eller dylikt.
    Dummaste jag har hört, och om han med Kamkedjan hade pratat DIREKT med Alexander så hade Alexander i sintur hänvisat till någon han visste var bra på Volkswagen något jag också skrev.
    Men jag ska sluta tipsa om bra folk då det stör härn.
    Gokväll

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  11. #11
    Ama303
    Gäst
    Har precis utfört service nr2 på min ED35 vid 3600mil
    Servicen innefattade: byte av olja, oljefilter, byte av friskluftsfilter + inspektion av en del punkter.
    Priset: 5040kr hos din bil hammarby.

    Det är nog överlag det dyraste oljebytet jag någonsin varit med om.

  12. #12
    Micke_t
    Gäst
    Ja, tyvärr infinner sig alltid en känsla av att man blivit tokblåst. Inte så kul.

  13. #13

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    753
    Som tekniskt okunnig person så undrar jag: Är VW Golf GTI så komplex att bara ett litet fåtal personer har tillräckliga kunskaper för att utföra service nr 2 utan att sabba bilen för all framtid?

  14. #14
    Micke_t
    Gäst
    Pudas: det har jag väldigt svårt att tänka mig. Men jag är som du - dvs lite åt det okunniga hållet när det kommer till bilar.


    Någon som har erfarenhet av Lagerstedtsbil på söder i sthlm? De gav mig nämligen en väldigt bra offert.

    /micke

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Bilverkstäder tjänar bra med pengar på servicar, att få betala 5040 kr för byte av olja, oljefilter, byte av friskluftsfilter plus inspektion av punkter är rena rånet, hade man gjort detta sjäv skulle de gå på ca 1000-1500 kr
    Själva oljebytet går väldigt fort tar ungefär 15-25 minuter, att kolla punkter på en så pass ny bil
    samt byta friskluftfilter går på en pisskvart. Timpenningen är väl ca 2000 kr på Vag? matrial ca 1000- 1500 kr,
    mer rimlig kostnad skulle enligt mig va 3300-3500 kr (1 timmes jobb) verkar som de tagit betalt för 2 timmar.
    Senast redigerad av anri52 den 2014-01-14 klockan 18:53.

  16. #16
    Raven
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Micke_t Visa inlägg
    hej,

    Bilen vill snart ha service så det är väl bara snällt att ringa och boka in en tid. Fick ett pris hos VW Stockholm på 4701 kr. Är detta billigt/dyrt? Är det någon skillnad på denna service jämfört med första servicen? Ni som bor i Stockholm - var servar ni era bilar?

    mvh
    micke
    Hej,
    Jag har servat min Golf GT 1.8tsi på,
    Lidingö Motorservice - sådär inget spec
    KW Bilservice som "alla" rekommenderar inte heller toppen
    Din Bil Täby - Gjorde jobbet
    Mekonomen - Norrtull (ruggigt kassa öppettider och oklart om de ens bytte oljefilter = skit
    Folkadoktorn i Nacka - Ruggigt bra, trevliga lyssnade på ett samtal servicemottagaren hade med annan kund och de fick mitt förtroende. Så där kommer jag serva igen!

  17. #17

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Alla har vi olika upplevelser. Provade först DinBil Hammarby = dåligt bemötande och kass service. Testade då Folkadoktorn, lika kass de samt att de lyckades glömma lite grejer jag bett dem om att fixa.
    Fick då tips om KW och vart ruggigt nöjd med både service och bemötande. Fått riktigt bra hjälp med goodwill och annat småfix också.
    Norr om stan är det många som tippsar om Märsta Bilriktning.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

  18. #18

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Nicholas Sävenlid
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    229
    KW Bilservice, kungens kurva.
    Intervall service golf R32 mkiv.
    3101 kronor I förra veckan..
    Bra verkstad.


    Skickat från galaxy note 3, kungen av alla smartphones

  19. #19

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Jag servar mina VW hos MTO Bilcenter i Järfälla. Auktoriserade VW och Skoda. Jättetrevliga och bra priser. Aldrig några problem.

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Ama303 Visa inlägg
    Har precis utfört service nr2 på min ED35 vid 3600mil
    Servicen innefattade: byte av olja, oljefilter, byte av friskluftsfilter + inspektion av en del punkter.
    Priset: 5040kr hos din bil hammarby.

    Det är nog överlag det dyraste oljebytet jag någonsin varit med om.
    600 mil över maxgränsen då?

Liknande ämnen

  1. Svar: 64
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 21:50
  2. Var köper ni era delar??
    Av Headhunter i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-01-15, 10:43
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 19:02
  4. När tar ni ut era avställda bilar??
    Av vw-power i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 00:03
  5. när ni kopplar in xenon till era bilar
    Av masse i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 12:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin