Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 64
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605

    Vw Mk1 Projekt 2014 :-) Kaross-vagga :)

    Tänkte starta ett ny tråd om vad som har hänt o lite vad som ska hända med mitt Mk1 Bygge :-) Här kommer lite bilder hur bilen står i dags läget :-)







    Det blev lite av det :-) det är från båda hjulhusen



    [img]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1526954_715467675150687_1095476467_n.jpg[/img




















    Så det som ska göra ny är att bygga ihop en Kaross vagga :-) men det kommer ta ett tag för jag går o väntar på option tid av min hand :-( Men så fort den är bra o jag får börjar jobbar så ska det byggas en Vagga :-) Funder lite på om man skulle byta drivlina helt i den med .. Alla tips i ide' mottages :-)
    Senast redigerad av vr6_mannen den 2014-03-30 klockan 08:26.

  2. #2
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Har en pdf med ritningar till en vagga som jg själv precis byggt. (är 90% klar) om du vill ha ritning med mått och materiallista. Jag har konverterat den från tum till mm.

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Har en pdf med ritningar till en vagga som jg själv precis byggt. (är 90% klar) om du vill ha ritning med mått och materiallista. Jag har konverterat den från tum till mm.

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    Ja du kan ju melja dom så kan man se hur den ser ut .. Skicka den till moped_50@hotmail.com

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Står lite stil med bygget nu Det som är kvar att plocka av är tanken o bakaxlen med det ska ta när jag får upp bilen i vaggan Trodde jag skulle börja på det .. Men jag står på väntelista på att fixa min hand så blir ingen vagga för jag har börjat jobba igen o det är segt

  5. #5
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Inte bra och jobba på egen hand.. Hoppas handen blir bättre så du kan fortsätta med ettan. Alltid roligt med projekt och jag kommer följa detta också. Kämpa på!
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Nej det är inte det men ser man bakåt hur mycket man byggt o hållt på med genom åren o aldrig skada sig när man väl gör det så blir det riktigt Men ser mörkt ut just nu med allt bygge för jag får inte någon tid för fixa min hand .. ska på dom nästa vecka igen Tacka

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Hej det har inte hänt så mycket med bilen :-( Väntar på få en operation tid o dom trodde jag skulle få nu o feb men nej det blev det inte :-( så det händer inte så mycket ... Men lite har hänt :-) la ut min motor på annons i ren tur att bli av med den trodde aldrig jag skulle bli det .. Men så ringde där en kille på den ... Så en 1timme senare stod han på uppfarten :-) så Nu har motor fått ett nytt hem .. Han körde Formel bil så han skulle ha den som reservdels motor ... Så nu är det tomt där framme

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Hej det varit lite halv lungt på bil fronten har hållt på lite med värmen i garaget så nu har man fått lite värme... Vists så klart så skulle det bli varmare ute med men det har man inte något i mot Tog ett ryck igår o rev ner bak axlen o tanken .. Så nu är karossen helt tom på delar .. rätt så skönt att fått det gjort.. Men lite roligt på så pass gammal bil så har inte draget av en ända bult eller skruv Så nästa vecka ska man få haden fixada ÄNTLIGEN Så ska börja rita på min kaross vagga så när man väl får börja jobba igen så ska den tillverkas så man kan forsätta o skrapa golvet o hjul husen bak ... Sen är den rätt bra när man ska svetsa rosten på den

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Ja Nu Äntligen så har det börjat att gå på rätt håll med allt Var o operera fingret i Tordes så om allt går som det är tänkt så ska jag börja jobba om en Månad så kan det börjar hända saker med bil o alla andra projekt

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Höll på att glöm att jag har gjort två Jiggar så kan bygga låd fästen efter orginal fästen här är bild på den för det bakre fästet Men så klart så blir det 02a Låda o Vw motor sportspakställ

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Äntligen har man börjat jobba o det som är bra med det att jag har börjat på min Kaross Vagga Var på jobbet igår o byggde lite .. så ska svarva lite bussningar o gängstången till höjd justeringen sen lite svets jobb kvar sen är den redo för lack





  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605



  13. #13
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Känner igen designen =)

    Lite mer genomarbetat än min. snygg lösning med höjningen där. kanske snor lite lösningar och utvecklar mina.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Ja det är tagen från dom som verktygsboden säljer sen har jag byggt det efter mina egna önskningar o ide sen är det riktigt byggt inte något kina skrot :P ja det bara ta för det rätt så bra att kunna veva den i rätt så går det lätt att snurra runt den sen

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Nu är det sista Svetsat o det blev Lite röd färg på alla delar så till helgen så ska bilen upp i den



  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Seriös vagga!
    Sån skulle man haft

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Ja den är mer seriös än dom man köper det är inte många som är tig svetsade ihop o med brons bussningar ja det är några som säger som du

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Problemet är den lata jäveln som ska bygga skiten
    Han verkar sitta mer vid datorn......typ haha.

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Blir lätt så jag har gjort det med då fick man inte göra något på grund av handen Men så ska det Byggas :P

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Så idag efter jobbet så åkte delar med hem så nu sitter bilen i vaggan o snurrar på sidan :P så nu ska det börjas att skrapas undermassa o gummi massan :P
    Är rätt så skönt att ha den på sidan så kan man stå upp o skrapa o sen när man ska rost laga med man får ta bort den när man ska byta sandplåten där bak för man har ju satt Vagga i infästning av kofångaren
    Tänkte ska ta o köpa en sån Multimaskin o köra bort undermassan med se några som kört o säger det ska gå bra med sån



    [/img]






Liknande ämnen

  1. Vw Golf MkII Turbo 2015 Turbo byte o nytt Grenrör :)
    Av vr6_mannen i forum Projektforum
    Svar: 247
    Senaste inlägg: 2016-12-28, 21:25
  2. VW Træf 2014 Danmark
    Av 3eren i forum Träffar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-27, 18:42
  3. Sätta i MK2 motor i Mk1 kaross?
    Av alghorn i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-27, 14:45
  4. Dekaler till baklucka och kaross - Mk1
    Av wallin i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 11:30
  5. Byta kaross mk1?
    Av SundH i forum VW-forum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 13:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin