Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543

    Hur är det med Canbus och Xenon extraljus?

    Stämmer det att det inte brukar bli några problem när man kopplar in xenon i extraljus.

    Jag har hört talas om att det kan bli lite problem men att det brukar vara när man kopplar in det i halvljuset / helljuset?
    Senast redigerad av Åkesson den 2013-12-21 klockan 17:29.

  2. #2
    OEM-eftermontering
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Åkesson Visa inlägg
    Stämmer det att det inte brukar bli några problem när man kopplar in xenon i extraljus.

    Jag har hört talas om att det kan bli lite problem men att det brukar vara när man kopplar in det i halvljuset?

    Det beror nog på vilket kit du installerar. Finns ju väldigt billiga kit som jag sett genererar väldigt mycket felkoder. Sen har jag stött på kit som canbus inte ens märkt finns där, även kit där man kodar om CANbus att det är xenon installerat och CAN "tror" att original xenon kit sitter i bilen. Tyvärr har jag inga fabrikat eller tips att ge dig på vart du kan köpa kit, har bara kommit i kontakt med dem och kikat på de snabbt. Men vetskapen om att det finns borde räcka för att hitta ibland.

    -Så om du inte ska eftermontera original xenon (vilket jag tycker :P) så borde du nog leta efter kit där du kan iaf koda in bilen till att den tror att xenon finns på plats, det borde vara bäst.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    Tack för svaret men nu var det inte xenon i heljuset jag pratade om utan xenon i extraljus men det kanske fungerar på samma sett?

  4. #4
    OEM-eftermontering
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Åkesson Visa inlägg
    Tack för svaret men nu var det inte xenon i heljuset jag pratade om utan xenon i extraljus men det kanske fungerar på samma sett?
    Okej var lite snabb där. Kollade snabbt på bilden du hade och antog att det var i strålkastarna du syftade på. Extraljus är inte alls lika petigt (min erfarenhet), du har speciella kabelsatser hos din VW handlare som är bilspecifika dessa är ett tips, annars har jag aldrig varit med om några större bekymmer vad gäller extraljus.

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Extraljus kan du stoppa i vad du vill , dom har inget med bilen övriga elsystem att göra förutom ett externt relä som tar en signal från helljuset.
    Dvs ljusövervakning eller canbus existerar inte på extraljus.

    Skrivet på forumspringaren.

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Rixpucko
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    57
    Vet att på nyare bilar med xenon så måste man köpa till en "canbusdosa" För det inte finns någon signal att koppla in relät på. http://www.volkswagentillbehor.se/?a...=T%20%20499101

  7. #7

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av rixpucko Visa inlägg
    Vet att på nyare bilar med xenon så måste man köpa till en "canbusdosa" För det inte finns någon signal att koppla in relät på. http://www.volkswagentillbehor.se/?a...=T%20%20499101
    Gäller än så länge ett fåtal VAG bilar.
    Bla bilar med automatisk helljusassistans , samt ex SEAT med led strålkastare.

  8. #8
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    vw-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jimmie Trywall
    Medlemsnr
    4358
    Ort
    Tenhult
    Inlägg
    982
    Bra priser på 75w satser har ljusfabriken.se
    Handlar all typ av lampor av han.
    Bara ett tips.
    Monterar själv aldrig annat än 75w på helljus nu mera. Efter att ha monterat det på min rs så är det det ända som gäller.
    Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    Citat Ursprungligen postat av vw-power Visa inlägg
    Bra priser på 75w satser har ljusfabriken.se
    Handlar all typ av lampor av han.
    Bara ett tips.
    Monterar själv aldrig annat än 75w på helljus nu mera. Efter att ha monterat det på min rs så är det det ända som gäller.
    ljusfabriken.se finns inte men du kanske menar ljusfabriken.com men det var inte mycket till hemsida...

  10. #10
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    vw-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jimmie Trywall
    Medlemsnr
    4358
    Ort
    Tenhult
    Inlägg
    982
    Citat Ursprungligen postat av Åkesson Visa inlägg
    ljusfabriken.se finns inte men du kanske menar ljusfabriken.com men det var inte mycket till hemsida...
    Opps, skrev fel domän. Nej hemsidan är inte mkt att ha men han sköter mestadels allt via telefonen.
    Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-09-16, 08:35
  2. Extraljus på touran med bi-xenon
    Av mattias sjögren i forum VW-forum
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-10-09, 00:31
  3. Snart är det 2009! Är det bokat och klart?
    Av Barbapappa i forum Träffar
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 21:25
  4. Bi-xenon strålkastare hur fungerar det
    Av emilson i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 15:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin