Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    PassatGT16v
    Gäst

    Kombinationer på stolplacering Sharan.

    Hej!

    Letar efter större bil än Venton jag kör nu.

    Läser i annonser om Sharaner som är 6 (2+2+2) eller 7-sitsiga(2+3+2).

    Fråga 1:Undrar först och främst om en 6-sitsig går att flytta om till 5 (2+3) med ett stort bagage?

    Fråga 2: Finns alla fästen från fabrik att ändra hur man vill mellan (2+2+2) , (2+3+2) o.s.v.?
    Ser ut så i broshyrarkivet på bilderna där men är inte säker.

    Fråga 3: Får man ta ur stolar i en 7-sitsig så den blir 5-sitsig när det står 6 passagerare i reg.beviset?

    Hoppas någon förstår mina frågor.

    MVH/Anders

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Fråga 1:Undrar först och främst om en 6-sitsig går att flytta om till 5 (2+3) med ett stort bagage?
    Inte om den är 6 sitsig , detta beroende på att mittenstolen har bältet inbyggt i stolen , vilket ytterstolarna inte har.

    Fråga 2: Finns alla fästen från fabrik att ändra hur man vill mellan (2+2+2) , (2+3+2) o.s.v.?
    Ser ut så i broshyrarkivet på bilderna där men är inte säker.
    Ja alla fästen finns MEN jag tror det är skillnad på om bilen är beställd som 6 eller 7 sitsig.
    Kommer ej ihåg ifall det var så att bara stolen var borttagen på de 6 sitsiga eller om även fästerna i mitten var borttagna.......jag måste passa på den.
    Jag vill minnas att det bara var stolen och att fästerna till mittenstolen fanns med vare sig man ville eller inte.


    2+2+2 = Mittenraden tom , du tar bort stolen i mitten bak. (allt bilen saknar den helt)

    2+3+2 = Mittenstolen sitter monterad i mellanraden.

    Fråga 3: Får man ta ur stolar i en 7-sitsig så den blir 5-sitsig när det står 6 passagerare i reg.beviset?
    Ja det får man , du får ta ur alla säten om du vill regbeviset anger max antal passagerare.
    Den är ju reggad som personbil , vilket innebär att du får lasta ur och in stolarna i princip hur du vill förutsatt att stolsfästen och bälten sitter kvar i bilen.....vilket dom gör. =)
    Andra regler gäller däremot om du reggar om den till lätt lastbil...men det antar jag inte vara aktuellt.
    Senast redigerad av Henrik.M den 2007-08-20 klockan 19:39.

  3. #3
    PassatGT16v
    Gäst
    Tack det var snabbt svarat Henrik.

    Nej personbil ska den gå som så jag får leta och se vad det bilr. Familj tar ju plats när den växer.

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Såg nu när jag läste noggrannare att den var en 6-sitsig bil du ville ha svar på , så jag ändrade lite svar.
    Ver inte om du hunnit läsa dom.

  5. #5
    PassatGT16v
    Gäst
    Kanske skiljer. Får kanske svänga förbi VAG imorrn så de får klia sig i huvut lite.
    Du kanske vet dock om man kan flytta en av de bakersta stolarna till mittenraden? Tänkte mest på hur bälten sitter.

  6. #6
    PassatGT16v
    Gäst
    Har du svarat på ser jag om jag lär mig läsa

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin