Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 83
  1. #61

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Suttit på Ebay och handlat lite igen :P

    - Kamremssats
    - Tändkabelsats då den började gå som en påse nötter på väg till besiktningen då det började regna, och fick några rediga kyssar när jag kollade igenom de gamla kablarna
    - 2st BMW E30 kardanstödlager för 20£ för bägge då original har utgått, finns för 3000kr på vwclassicparts men känns inte riktigt försvarbart, så får modda E30 lagrens fästpunkter istället.

    Torkarbladet fixat, fick bli 525mm långt så nu väntar jag på blinkersen och växellänkagerenoverings kittet från Volksbits men det verkar ta en jäkla tid. Måste får fram lackkoden på färgen också så att jag kan lacka kofångarna ordentligt.

    Letat efter avgassytem från katten och bakåt men ingen vill skicka till Sverige, får vara och höra vad polaren skall ha för ett nytt.

  2. #62

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Fick bli en tvätt (första på 9år) idag och finare blev den, men måste ännu gå över med rubbing/polish och sen polera upp, men hyfsad finish ändå:



    Fick även dit nya emblemet (ser ut som om det sitter snett):



    Konstaterat att servopumpen är död, så efter lite letande i gömmorna hittade jag en fungerande pump från passat -91:an jag skrotade för att få 2.0 blocket och 02A-lådan till Gti:n, visade sig även vara prick samma pump, så den kommer bytas när jag byter kamremmen. Beställde en Goodyear kamrem från tyskland och betalade väl strax under 300kr inkl frak, gissa om man blev förvånad när det följde med en original spännrulle =)

    Beställningen från Volkbits tog en jäkla tid, hörde av mig och de hade råkat ha sönder min beställning och sedan glömt bort den. Nu i fredags fick jag beställningen men då hade de självklart skickat fel blinkers... tvivlar starkt på att beställa därifrån igen.

    Hittade lite gamla bilder och tänkte jag skulle visa hur jag löst Audi 80 handtagskonverteringen (länkagebiten då):




  3. #63

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Var hittade du de nya emblemet?

  4. #64

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Var hittade du de nya emblemet?
    vwclassicparts

  5. #65

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ahh så pass.......Hmmm.
    Men mina på Jettan ser eljest ut ju.
    Får kolla på det.

  6. #66

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Då blev det lite mer delar beställa; komplett avgassystem från katten och bakåt inkl. skarvmuffar etc för 1300kr lokalt i stan, var så jäkla less på 2.5" systemet som bara brölade och skavde på bakre vänstra drivknutsdamasken, så det kommer på måndag och skall bytas till veckan.

  7. #67

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Började rubba lite på den hårt oxiderade lacken (huv och tak) men Sonax flytande rubbing, efter tre varv såg det ut så här:



    Bättre men fortfarande oxid kvar som kan ses till höger om det ljusa fältet:



    Några tips? Grövre rubbing eller bara gå på fler varv?

  8. #68
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Prova att gå över den några varv med polish, ta en liten yta i taget så man ser resultat,
    ha tålamod, det tar tid, men bränn inte lacken ;-)
    Kör du med maskin?


    Namn:  IMG_20140801_143942_zpsc1c91d89.jpg
Visningar: 510
Storlek:  79.6 KB
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  9. #69

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Kör för hand, polishen tog knappt någonting, så känns som att jag måste köra med rubbing för att inte bli knäpp :P

  10. #70

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Du får nog anlita Per, då kommer den glänsa som 2 nypolerade hundballar i månskenet

  11. #71

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Ja orkar jag inte själv så kanske man får höra med Per, annars kan man ju handla festool kopia från Ali-express billigt =)

    Bytt servopumpen och plockat ner för kamremsbyte, så imorn ska kamremmen och spännrullen bytas, tändningen ställas och servoysystemet fyllas/luftas.

    Fick självklart fel avgassystem; Den stod som mk2 syncro i databasen, men fick upp vanliga avgassystemet = fail...
    Systemet till Syncron var dubbelt så dyrt, och var dessutom restat i Sverige, så blir beställning från England istället.
    Snart dags att byta till vinterdäcken så man har en del att fixa. Nån som sitter på några roliga 14" fälgar? gärna original snowflake, le castellet, teardrops eller BBS liknande.

  12. #72

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Har lite olika 14" men tyvärr inga orginalare.
    Kan kolla , femekrade eftermarknads med från VW och en uppsättning Krysseker.
    Eller så köper du mina 15" med dubbdäck på.....

  13. #73

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Då har syncron fått sig ett nytt avgassystem modell "gubbe"/original.

    Alltid lika kul när man måste lossa vänster stötdämpare bak för att få loss vänster bak drivaxel från diffmedbringaren för att få dit sista ljuddämparen... Tur man har vanan inne :P


  14. #74

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Härligt Hur låter den nu då?

  15. #75

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Som original = Mycket bättre! speciellt med Gti-kammen.

  16. #76

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Gubbe edition is tha shait

    Trevligt att se häromdagen.
    Borde vara oftare känns det som.

  17. #77

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Jofan, är ju bara 27 mil emellan så lite oftare borde det ju bli, speciellt när vi funderar i lite samma banor. Ska åtminstone ner till umeå helgen 27-28 februari på House of Metal så då ska man väl kunna styra ihop något.

  18. #78

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ja men absolut.
    House of Metal vore något.
    Bara man inte är pappa den helgen så fungerar de.

  19. #79

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Ja här har det stått still lite, men har skaffat fram intagskabel (defa) för att montera motor/kupévärmare från gömmorna, då jag vägrar betala 500kr för en ny sats med kabel och allt. Så blir montering snart.

    har även börjat måtta lite på BMW E30 kardanlagringarna som skall få modifierade fästen för att passa min kardan, verkar inte vara allt ffrö mycket mickel, bara köpa lite fyrkantsrör och kapa till samt såga bort en utstickande fläns på E30 lagringen.

    Ska bara fixa igenom tjejens Toyota genom besiktningen så hinner man skruva lite på syncron också :P

  20. #80

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Hur ha det gått?

    Största problemet är väl att de nya är större.
    Blir inte mycket spelrum vid montering inne i tunneln.
    Samt att det är mycket tunnt material att svetsa i.
    Iaf för att inte sabba vulkningen mot fästet.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-01-09, 14:34
  2. Vart går kablarna? Golf Syncro -88
    Av Janne.M i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-10-27, 18:21
  3. Uppfräschning av lupo?
    Av krillee i forum VW-forum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 11:26
  4. Golf 2 Syncro -88
    Av bollkontroll i forum Projektforum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 12:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin