Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    FiNCH
    Gäst

    Problem med vxl låda Audi TT & MotorHalland Laholm

    Tjena!

    Jag har under en tid haft problem med min Audi TT RS som jag köpte för drygt 2 månader sedan.
    Den smäller i 2an och 1an vid nedväxling, samt att den hoppar till när man byter från Drive till Reverse.

    Dom har vid 2 tillfällen åkt med mig och jag har demostrerat problemen, nu tredje gången den var inne för samma fel så fortsätter dom att felsöka med dator och tar "Mätvärden" som dom skickar till Audi.
    Jag har vart i kontakt med Stertman Motorsport och Audi Malmö, båda hävdar att dom bör byta Automatlådan då det är den som spökar samt att mitt Försäkringsbolag redan sagt att OM dom får en Kalkyl på Maskinskada så täcker dom kostnaderna mot att jag betalar självrisken (vilket jag är helt med på).

    Trots detta fortsätter dom med mätvärden.
    Jag fick nog, sa åt dom att jag hämtar bilen NU, vilket jag gjorde och upptäckte fler saker!

    Bilen startade inte, batteriet var slut, nu pratar vi en Bil som har rullat 4500 mil och är 2 år gammal i toppskick!
    Samt att dom har kört exakt 103km med bilen på 3 dagar! Testerna som dom gör behöver man inte provköra för att göra, och för att få fram felen som är på bilen så behöver man bara ta ett varv runt kåken så märks dom.

    103km (10.3mil) låter det rimmligt?
    Bilen var helt nytvättad när jag lämnade den, nu är den superskitig.
    Jag har spridit detta lite överallt för att nå ut till folk, ocg efter knappt 1 timme så får jag detta på Facebook av en av deras anställda (som inte kan stava).

    Robin Kovan larsson@Facebook (Anställd på Motorhalland Laholm)
    "e du helt slut i huvudet eller ??? du som kör sönder bilen man lonchar aldrig en bil . det är endast för race finns inte en bil som håller för det du gör det tusen gånger om dagen!!! sluta skriv skit om oss. jag kan bilar du kan ej det!!"

    Jag är förbannad och tycker inte att det här känns okej... Dela era tankar.
    Mvh

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 336
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Robin Kovan larsson@Facebook (Anställd på Motorhalland Laholm)
    "e du helt slut i huvudet eller ??? du som kör sönder bilen man lonchar aldrig en bil . det är endast för race finns inte en bil som håller för det du gör det tusen gånger om dagen!!! sluta skriv skit om oss. jag kan bilar du kan ej det!!"
    Mvh
    Denna person borde få sparken på stådende fot,finns gott om folk som vill in, men tyvärr har vi kommunistreformen LAS

    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Jag har vart i kontakt med Stertman Motorsport och Audi Malmö,
    kanske det kan vara värt att låta någon av dessa firmor få uppdraget även om det behövs 2st tågresor

  3. #3
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av a128 Visa inlägg
    Denna person borde få sparken på stådende fot,finns gott om folk som vill in, men tyvärr har vi kommunistreformen LAS



    kanske det kan vara värt att låta någon av dessa firmor få uppdraget även om det behövs 2st tågresor
    Imorgon kl 13:30 åker jag till Malmö och lämnar bilen till en VÄL rekommenderad person på Audi Malmö, Alexander Jungbeck som enligt säkra källor ska vara mycket bra kille!
    Pratade med han idag och berättade lite om deras felsökningsmetoder. Han tyckte att dom borde pröva andra metoder, ska imorgon berätta om det som hänt nu under eftermiddagen.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det är bara att skicka "Robins" lilla meddelande till företagets VD för åtgärd.

  5. #5
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det är bara att skicka "Robins" lilla meddelande till företagets VD för åtgärd.
    Robin, har fått sig en jävel av sin chef redan! förhandlar med deras VD om ersättning.

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Bra det, sådana spydiga personer skadar bara företaget och även branschen.

  7. #7
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av VWGolIV Visa inlägg
    Bra det, sådana spydiga personer skadar bara företaget och även branschen.
    Indeed! Men nu är bilen hos Audi Malmö hos en riktigt trevlig Servicerådgivare som jag fått kontakt med genom vänner, så snart ska bilen göra vägarna osäkra igen!

Liknande ämnen

  1. Audi TT Roadster 3.2 DSG
    Av Sciroccogtx16v i forum Old - VAG Projektforum
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2014-09-05, 23:52
  2. Audi TT 1.8T
    Av __alexx_ i forum Old - VAG Projektforum
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-05-06, 08:18
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 22:43
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 18:17
  5. Vxl Låda Vr6 ?
    Av mbjorstig i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 22:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin