Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Pär Fischer
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    29

    Golf cl1.6 85a 2.0

    Ja då den förra gick en hård död till mötes utanför skellefteå (3varv i diket efter en kollision med en räv) så lyckades jag få tag i en nästintill identisk bil...

    har börjat lite smått med att flytta över coilsen från den krockade... ska se vad mer som kan räddas ifrån den... som tur var klarade sig de pulverlackade gti fälgarna så dessa skall också flyttas över. får se om det blir innan eller efter vintern.

    den nya har dock några små fel som behövde fixas har bytta alla bromsslangar då dessa var riktigt dåliga. sen vare några elfel... de flesta har jag lyckats laga till men ett som kvarstår är att torkarna går konstant direkt man vrider om nyckeln.

    Nån som har någon ide vad det kan bero på? eller några bra ideer vad som skall göras med bilen

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Pär Fischer
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    29
    Nu börjar jag fan bli gråhårig av golfar och el problem fanskapet vill numer inte starta... Någon i eller runt Umeå som är villig att ta en titt och gå iggenom all el i bilen... känner att jag är för okunnig så jag bara famlar iblindo

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Tyvärr är jag totalt elinkompetent
    Men jag hjälper dig gärna....typ.

    Finns ju typ tre sladdar till motorn på en 1,6 med förgasare(antar att det är en sån).

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Pär Fischer
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    29
    exakt är en 1.6a har än så länge fyndat ett extra relä under huven som matar tändspolen är typ sugen på att slita ut allt och göra om och göra rätt

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Skynda förbi vårt garage så får du tjyvkika under huven på min 1,6:a och se om du hittar något.
    Lär nog skruva en del nästa vecka!
    Barnledig då!

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Pär Fischer
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    29
    skulle vara guld värt vart håller ni till

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 14:32
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-08, 01:03
  3. konstig fel mk2 gti -85a
    Av turbobenke i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 22:35
  4. golf cl1,8 fläkt
    Av alos i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 19:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin