Resultat 1 till 17 av 17
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288

    Servicekostnader R mk6?

    Hej

    Tänkte höra lite med er långmilare vad era servicekostnader gått på? Min första "finservice" på ca 3.000 mil gick på 2.800:-. Det som får mig att ställa frågan är att en säljare på blocket hävdar att hans 6.000 milaservice gick på 10.300:- !!!

    " ..Full Servicebok 6000 milaservice nyligen genomförd för 10.300 sek med byte av växelådsolja."

    Kan det stämma? Hua..
    Hoppas man skall tolka det som att alla hans servicar totalt har uppgått till max 10.300?

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Mpanios P
    Medlemsnr
    5220
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    53
    Skulle kunna tro på 10tkr kostnaden - är som jag minns att man då även byter olja för fyrhjulsdiffen. VW vet hur man tar betalt.

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Yepp. Fick betala 7040:- för vänster styrled på min Mk3 GTI. Å de med 20% på både jobb och reservdel.... en styrled alltså! (VAG verkstad).

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2013
    Namn
    kalle
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    9
    Jo de kan stämma.. när jag köpte min så var den nyservad med en 6000-mila service.. vilket jag förstår är en service med alla tillägg, en stor service. Då sade man att den skulle ha kostat 9300:- , så med lite extra så..

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av Petta77 Visa inlägg
    Yepp. Fick betala 7040:- för vänster styrled på min Mk3 GTI. Å de med 20% på både jobb och reservdel.... en styrled alltså! (VAG verkstad).
    En styrled kostar 400-500:-, anslagen tid på ca. 30 min för byte = 500-700:- samt hjulinställning 1000-1200:-. Hur kunde det kosta 7040:-? Det måste varit något mer som var problem...

  6. #6
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Följande ska göras på en Golf R med DSG på 6000mila service (beroende på årsmodell):
    Intervallservice max 3000mil/2år: 2538:-
    Växellådsoljebyte DSG max 6000mil: 2509:-
    Tändstift max 6000mil/4år: 1458:-
    Haldexolja max 3år (ingen mil begränsning, men brukar rekommendera 6000mil på denna): 841:-
    Bromsvätskebyte max 3år (första gången sedan varanat år) (DSG pris, dyrare manuell bil): 543:-
    Luftfilterinstas motor max 6000mil/4år: 449:-
    Friskluftsfilter kupé max 6000mil/2år: 425:- (då räknat på den något dyrare versionen med miljöfiltrering, starkt rekommenderat från mig).
    Totalt pris: 8766:-
    Sedan tillkommer det oftast en miljöavgift på service, vi tar 50:- + moms för hanteringen av oljan på Stertman Motorsport, det skiljer iof från verkstad till verkstad.

    Priserna är listpriser från Svenska Volkswagen som jag tagit fram i deras "TOP" program (tillbehör och paket).
    Så inget unikt från Stertman Motorsport eller liknande, att vi sedan gör denna service för dom kunder som vill och har ett verkstads nummer från Svenska VW vet ju dom flesta om redan iaf... ;-)

    Samma sak att alla BETALANDE medlemmar i GTI klubben får rabatt på dessa priser! ;-)

    Så nej nå 10,000:- ++ kostar inte den näst största servicen på en Golf R (största är när kamrem kommer in i bilden).
    Kuggrem max paket med AC ink vattenpump kostar 8799:- plus övriga arbeten (så som oljebytet, stift osv osv).

    Så skulle inte säga att en Golf R är så mycket dyrare att äga en många andra liknande bilar.
    mvh Jimmy Särås

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Följande ska göras på en Golf R med DSG på 6000mila service (beroende på årsmodell):
    Intervallservice max 3000mil/2år: 2538:-
    Växellådsoljebyte DSG max 6000mil: 2509:-
    Tändstift max 6000mil/4år: 1458:-
    Haldexolja max 3år (ingen mil begränsning, men brukar rekommendera 6000mil på denna): 841:-
    Bromsvätskebyte max 3år (första gången sedan varanat år) (DSG pris, dyrare manuell bil): 543:-
    Luftfilterinstas motor max 6000mil/4år: 449:-
    Friskluftsfilter kupé max 6000mil/2år: 425:- (då räknat på den något dyrare versionen med miljöfiltrering, starkt rekommenderat från mig).
    Totalt pris: 8766:-
    Sedan tillkommer det oftast en miljöavgift på service, vi tar 50:- + moms för hanteringen av oljan på Stertman Motorsport, det skiljer iof från verkstad till verkstad.

    Priserna är listpriser från Svenska Volkswagen som jag tagit fram i deras "TOP" program (tillbehör och paket).
    Så inget unikt från Stertman Motorsport eller liknande, att vi sedan gör denna service för dom kunder som vill och har ett verkstads nummer från Svenska VW vet ju dom flesta om redan iaf... ;-)

    Samma sak att alla BETALANDE medlemmar i GTI klubben får rabatt på dessa priser! ;-)

    Så nej nå 10,000:- ++ kostar inte den näst största servicen på en Golf R (största är när kamrem kommer in i bilden).
    Kuggrem max paket med AC ink vattenpump kostar 8799:- plus övriga arbeten (så som oljebytet, stift osv osv).

    Så skulle inte säga att en Golf R är så mycket dyrare att äga en många andra liknande bilar.
    mvh Jimmy Särås
    Det skall göras Inspektionsservice vid 6000 mil, viket gör att du får lägga på 50 tidsenheter på priset...
    Senast redigerad av Crille82 den 2013-10-13 klockan 22:29.

  8. #8
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Det skall göras Inspektionsservice vid 6000 mil, viket gör att du får lägga på 50 tidsenheter på priset...
    Stämmer, missa det... Men fortfarande blir det inte 10,000:- eller mer... :-)
    Får skylla på sen söndag och trött?!

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Stämmer, missa det... Men fortfarande blir det inte 10,000:- eller mer... :-)
    Får skylla på sen söndag och trött?!
    Det kan det absolut bli på en verkstad med hög timdebitering...

  10. #10
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Petta77 Visa inlägg
    Yepp. Fick betala 7040:- för vänster styrled på min Mk3 GTI. Å de med 20% på både jobb och reservdel.... en styrled alltså! (VAG verkstad).
    Du är en kund alla vill ha tror jag
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  11. #11

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Du är en kund alla vill ha tror jag
    De är möjligt. Men ibland undrar man. Fördelen att spendera på verkstäder är att man kan va kräsen Hade en no name ganska billig verkstad. Servicen var god (blev hämtad å lämnad hos verkstad utan extra kostnad). Dock gjorde de bort sej å kladda en massa silikon. Sen fick de inte mina pengar mer.

    Vissa dricker upp sina pengar varje helg. Jag lägger de på bilen istället

  12. #12

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Selmir H
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    56
    Hej jag undrar vad anslagsbuffert för luftfilterhus för golf R är? Står i serviceboken att den ska bytas på 3000 mil endast scirocco R och Golf R?!

    Skickat från min C6903 via Tapatalk

  13. #13

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Selmir H
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    56
    Ingen som vet?

    Skickat från min C6903 via Tapatalk

  14. #14

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Särås: Är ditt pris inkl moms? För då har du bra priser =)

  15. #15
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av VWGolIV Visa inlägg
    Särås: Är ditt pris inkl moms? För då har du bra priser =)
    Ink moms, vi har väldigt bra priser dessutom försöker vi alltid att hitta på lite roligare priser för betalande medlemmar!

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Oskar
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    126
    Citat Ursprungligen postat av SelmiR Visa inlägg
    Hej jag undrar vad anslagsbuffert för luftfilterhus för golf R är? Står i serviceboken att den ska bytas på 3000 mil endast scirocco R och Golf R?!

    Skickat från min C6903 via Tapatalk
    Det är gummikuddarna som luftfilterhuset sitter med. Golf r och gti som dom behöver bytas på. Vet ej varför.

  17. #17

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Selmir H
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    56
    Har någon testat Castrol EDGE FST 5w40 Titanium på sin golf R ?

Liknande ämnen

  1. Prisbild golf r mk6
    Av Mikegti i forum VW-forum
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2013-02-27, 20:41
  2. Styvare chassi mk6
    Av Kuttle i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-17, 10:43
  3. GTI mk6 - hjulhus
    Av Migb i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-15, 08:48
  4. Sänkning GTI MK6
    Av alterswede i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 10:08
  5. Servicekostnader Golf 5 GTI
    Av Loxarn i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 09:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin